Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMercury schreef:Maar Eelmo, is dat wel terecht om te denken dat onze dieren pijnloos sterven? Van de week zag ik een artikel over het slachten van dieren (kan me niet meer herinneren waar). Sommige dieren zijn blijkbaar nog een vrij lange tijd bij bewustzijn las ik. Overigens vind ik levend villen verschrikkelijk, begrijp niet dat er mensen zijn die daar aan mee doen. Brrr. En ik vind levend villen ook vele malen erger dan 'onze' manier van dieren doodmaken, maar toch denk ik dat wij geen idee hebben hoe het er hier in de praktijk aan toe gaat zeg maar.
Magrathea schreef:Wie zocht er nou een recept voor meringues? https://www.facebook.com/bosh.tv/videos ... 834153713/
Sharani schreef:Magrathea schreef:Wie zocht er nou een recept voor meringues? https://www.facebook.com/bosh.tv/videos ... 834153713/
En dan zijn er nog mensen die denken dat al die vegans alleen maar gezond op worteltjes en slablaadjes knabbelen![]()
.
Maar dat ziet er echt goed uit, ga ik binnenkort eens proberen.
Magrathea schreef:Mar_fay, je hebt me op een idee gebracht met het bierbeslagjeMorgen ga ik er pannekoekjes mee maken en die eten met groenten en wat vegagehakt. Wordt vast erg lekker. Ik bedacht me later pas dat ik er helemaal niet bewust bij heb stil gestaan dat het een mooi gebonden beslag was zonder ei of olie of iets
Komt dat door het bier?
Eelmo schreef:Maar we hoeven je toch niet uit te leggen dat er een enorm verschil zit tussen levend villen en een pin door de hersenen? Of is noodslacht (ipv een spuitje) dan ook zielig?
Of je nou wel of geen vlees eet maakt niet uit. Als je het verschil tussen de twee niet ziet, ben je toch lichtelijk psychopatisch lijkt me.
Mona81 schreef:Ja, de details van wat gebeurt in Yulin mogen mij bespaart blijven... de wereld is sowieso ziek als je t mij vraagt...
Ik las dat iemand knoflooksaus maakte met vegan mayo. Geen idee dat dat bestond! Ik ga gelijk op zoek! Van de week heb ik in mijn wrap tzatziki gemaakt met ongezoete soja yoghurt. Het was heerlijk
Ik hou niet zo van de naturel alpro soya, maar van de specifieke soja smaak proefde ik niks meer na de toevoeging van knoflook