Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:16

AllstarLove schreef:
O- havermout met appel, kaneel, maca, chia, pindakaas en goji bessen.
T- 2 plakken roggebrood met pindakaas.
L- 2 bruine boterhammen met vlokken, krentenbrood met boter en een mango.
T- klein stukje hazelnoottaart.
A- mie met prei, taugé, en rode peper en kroepoek.

Wonen er hier ook mensen op kamers? En levert dat bij jullie ook soms wat probleempjes op qua eten? :+

Ik plaats hier bijna nooit, maar ja, ik :') Aan de andere kant is het juist wel makkelijk omdat ik veel minder in huis heb en dus ook niet veel slechts kan eten, thuis is er altijd eten en moet ik ook eten wat m'n ouders koken, haha.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:36

mandy358 schreef:
Wel lekker genoten Phormicola? :D
Super Danoesje!
horse_xx mooi lijstje! Maar misschien wat aan de weinige kant met zoveel beweging? :)
Oeh veggie-take-away, ik wil proberen haha! Was het lekker Bhriseis? :D
Mooie lijstjes weer zeg! En veel beweging zie ik langskomen! *\o/*

O: magere yoghurt met peer en 4 el muesli erdoor (tarvevlokken havervlokken hazelnoten amandelen walnoten rozijnen)
T: appel
L: 2 polderlander dubbeldonker boterhammen met ong 1/3 avocado en 2 cherrytomaatjes
T: 1 manderijn
A: spinazie, vleesvervanger, ei, gebakken aardappeltjes. Wat stukjes peer/ananas
T: ik denk iets van magere yoghurt/kwark met een stuk fruit en 1 el muesli erdoor

D: water (evt zo thee)
B: 18 km fietsen, 20/30 min op stal bezig geweest, 1u sportschool burnworkout groepsles

Comments altijd welkom! :)

Klopt. Ik zag ook pas dat het zo weinig was toen ik alles in valtaf zette, want voor mijn gevoel had ik best veel gegeten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:37

Eulogy schreef:
AllstarLove schreef:

Wonen er hier ook mensen op kamers? En levert dat bij jullie ook soms wat probleempjes op qua eten? :+

Ik plaats hier bijna nooit, maar ja, ik :') Aan de andere kant is het juist wel makkelijk omdat ik veel minder in huis heb en dus ook niet veel slechts kan eten, thuis is er altijd eten en moet ik ook eten wat m'n ouders koken, haha.

Ook ik woon op mezelf en heb soms heeeel erg weinig inspiratie en eet soms laat in de avond, omdat ik dan nog moet koken en thuis stond het gewoon klaar

crystal1

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:49

Eten jullie bewust geen vlees?
Ik ben nooit een vleeseter geweest...en vervang vlees soms door een gekookt ei.
Verder zit ik er aan te denken om mijn brood (ontbijt) te vervangen voor muesli. Havermout is geen optie voor mij ik hou niet van melk.
Iemand ervaring met de zonnatura noten & zaden muesli? Hier kan ik nog altijd chia zaden e.d aan toe voegen.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:50

Ik woon ook op kamers, maar ik eet eigenlijk altijd met vriendinnen. Vind ik ook wel fijn, want dan hoef ik zelf niet te bepalen wat we gaan eten (ik kan namelijk nooit kiezen, haha).

O: 40 gram havermout, 200 ml amandelmelk, 15 rozijntjes, kaneel
T: snee rozijnenbrood
L: 3x snee rozijnenbrood + mandarijn
T1: snee rozijnenbrood (moest op, haha), 150 gram wortelen, 4 ananasschijven
T2: 300 gram magere citroenkwark (optimel)
A: 40 gram (ongekookt) zilvervliesrijst, 2 eieren, 200 gram wokgroenten, klein beetje zoetzure saus, halve tomaat, 1/4 komkommer

D: koffie, thee, water
B: 30 days shred level 2, half uur fietsen

Wat vinden jullie van dit lijstje? Wel veel (rozijnen)brood, maar dat moest op. En 's middags vrij veel tussendoor gegeten, maar ook gesport en relatief weinig (rijst in ieder geval) bij het avondeten.

Crystal1, ik eet bewust geen vlees inderdaad. Ben vegetariër :)
Havermout is ook prima te eten met yoghurt hoor, vind ik zelfs lekkerder denk ik (ben nog wat aan het experimenteren met havermout).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:50

Ik kook mijn havermout gewoon in water :)

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:54

Ik dacht dat havermout niet met yoghurt kon?
Met water is een goede optie!!
Zelf ben ik nog een leek op dat gebied haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:55

Zouden cornflakes met yoghurt een goede vervanging/afwisseling van broodontbijt zijn? Havermout lust ik simpelweg niet, behalve als m'n beste vriendin het maakt, maar het lukt mij niet.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:56

Vandaag:
O: yoghurt met fruit
T: breaker banaan
L: 1vb
T: /
A: 1broodje knak
T: 1plakje peperkoek

D: water
B: 2u manege + 1u paardrijden

Niet z'n goede dag denk ik.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:58

Ik denk dat er veel suiker / zout in cornflakes zit. Maar dat kan natuurlijk verschillen per merk.
Ik zou het etiket even goed lezen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:00

crystal1 schreef:
Ik denk dat er veel suiker / zout in zit. Maar dat kan natuurlijk verschillen per merk.
Ik zou het etiket even goed lezen.

Het zit nu in een bak, ik weet niet welk merk het is :+
Wil alleen iets lager in m'n khoolydraten gaan zitten.
Heb alleen wei ig tijd voor ontbijt (+- 10 minuten), eerder opstaan kan niet door onze 'badkamerregime' zodat iedereen 's ochtends kan douchen.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:38

Eulogy schreef:
AllstarLove schreef:

Ja wij hebben ook bijna nooit wat in de koelkast liggen haha. Wij eten meestal wel met huisgenoten.
Nog net een paar blokjes noga en nog wat koekjes naar binnen gewerkt. :o

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:41

_Lois_ schreef:
O: gebakken ei met 3 plakjes spek, glas fruitontbijt
T: 2 mandarijnen, water
L: kant-en-klaar broodje shoarma van AH :+ , wat noten(pecan en macadamia) en een speltwafel
T: 2 mandarijnen, stukje melkchocola
A: geroerbakte zalm met champignons, taugé en sugar snaps + wat kroepoek en bakje appelmoes na
T: 2 mandarijnen
B: 15 min fietsen, Ripped in 30 dag 3 straks

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:49

Was die lasagne zonder kaas / melk al gemaakt?
Wamt bedacht me dat je natuurlijk heel handig gewoon op vegan (veganistische) lasagna kan Google-en, dan krijg je vast veel leuke recepten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:08

fleur_yen schreef:
Fijn Bhri! :j
En danoesje, wat top van je gewicht, je avondeten klinkt erg lekker trouwens
Many interessant, als ik een keer tijd over heb ga ik die wel kijken denk ik!

O: 30 gr havermout, 15 gr boekweitgrutten, 5 gr lijnzaad, 15 gr rozijnen, 1 appel, 5 gr walnoot
T: smoothie, 1 (kleine) rode biet, 1 kiwi, 1 glas versgeperste sinaasappelsap, 1 appel, 1 keelsnoepje en een klein handje studentenhaver
L: Plak roggebrood met een beetje geitenkaas en een gebakken ei

T: handje studentenhaver, handje cashewnoten
T2: plak roggebrood met pindakaas en kaas, blokje 86% chocola
A: maaltijdsalade, gemengde slamix, 1 tomaat, 1 halve rode paprika (even kort gewokt), 50 gr kikkererwten, 15 gr feta, wat gedroogde tomaatjes, tonijn, 1 gekookt ei, paar ovenfrietjes van 1/3 zoete aardappel, 1 tl mayo
T: 'mug cake', 24 gr havermout, 1 appel, 10 gr amandelen, 10 gr pindakaas, 1 ei, klein scheutje melk, kaneel/cacaopoeder, beetje stevia

B: 7 km hardgelopen
D: water, 1 cappuccino

1855 kcal, tevreden met mijn dagje :)

Cornflakes lijken mij persoonlijk niet de beste optie voor ontbijt, ik heb niet het idee dat je het daar lang op vol kunt houden, en echt gezond is het niet heb ik het idee, maar dat zal inderdaad per merk verschillen.
Bieten door een smoothie vind ik wel lekker, je proeft de bietensmaak wel dus niet aan te raden als je er niet van houdt, maar met het andere fruit erdoor is het een stuk zoeter en lekkerder :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:56

Niet zo'n topdagje vandaag, vanmiddag al wat koekjes en vanavond toastjes met brie/kipkerrie en filet american maar het is voor mij nu 'weekend' en vriendinnetjes over de vloer :) Morgen ga ik weer de eerste keer sporten dit jaar :):) heb 1,5 uur fitnessinstructie dus lekker aan de gang. Na 3 lessen mag ik ook zelf aan de apparaten etc. Dus dat is makkelijker als ik geen les kan volgen of tussendoor wil. Wil vanaf morgen ook weer netter gaan eten etc.

Trouwens de lasagne saus was erg lekker. Nog bedankt dames! Blij dat ik het geprobeerd had. Had als basis knoflook en ui gefruit, sambal en balsamico, oregano en dan tomatenpuree/tomatenblokjes en tomatensap en dan nog groente en gehakt. Eigenlijk veel beter als uit een pakje. Kun je tomatenblokjes/puree/tomatensap ook zien als groente?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:01

Eulogy schreef:
AllstarLove schreef:

Het is dubbel hoor op jezelf woont. Aan de ene kant is het ideaal om op jezelf te wonen. Want als er niets is dan kun je niets eten.
Maar net als nu steeds wat mensen over de vloer de laatste tijd en wil dan wel wat lekkers neer kunnen zetten enzo. En vind ik het vervelend als ik niks in huis heb of ze niet kunnen kiezen. Dus had nu van alles lekkers gehaald en haal dan alleen ik zelf ook nog lust. Anders vind ik dat ook zonde. Dus discipline haha. Maargoed ik ken mezelf ook wel weer dat als ik zin heb om te snaaien ik anders toch wel aan crackers met leverpastei of pindakaas ga dus dan beter maar echt iets waar ik van kan genieten. :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:34

Cornflakes lijkt me ook niet de beste keuze als ontbijt. Het vult nauwelijks want er zitten praktisch geen vezels in en geven vooral snelle koolhydraten af waardoor je snel weer trek krijgt. Als je geen havermout lust zou ik dan eerder voor een (soja)yoghurt/kwark gaan met een goed gevulde noten/zaden/pitten muesli en wat fruit. Dat voorkomt dat je ruim voor de lunch alweer enorme trek krijgt en naar lekkere dingen gaat grijpen :Y)

Op kamers wonen heeft voor en nadelen heb ik zelf ook gemerkt ja. Wat je niet koopt kun je ook niet eten, in tegenstelling tot thuis waar vaak ook voor anderen lekkere dingen in huis gehaald worden. Maar je moet wel elke dag zelf je potje koken en daar heb je ook niet altijd evenveel zin in :+

Planning voor vandaag:

O: havermout met banaan, tarwezemelen, lijnzaad
T/L: 2x speltboterham met pesto, plakje kaas, tomaat, komkommer + 1x speltboterham met appelstroop
T: 1x speltboterham met appelstroop
A: stampot van bloemkool met rucola en zongedroogde tomaatjes + groentepannenkoekje met broccoli, wortel, ei, sojamelk en ui
T: mangomousse van sojayoghurt en mango

D: water en thee
B: 10 km hardlopen, 6 uur in de winkel werken

Beetje onhandig dagje vandaag. Moet van 8.30 tot 14/15.00 uur werken. Maar heb dan maar kort en vroeg al pauze. Dus net geen lunchtijd maar na 2en is het weer te laat en wil ik ook direct uit mn werk gaan hardlopen. Dus maar even kijken hoe het gaat, en anders prop ik er na het hardlopen en voor het avondeten nog wel een tussendoortje doorheen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:25

Gisteren

O: boterham met kipfilet, beschuit met kaas, glas water
T: vitalu cracker, thee
T: twee boterhammen met kipfilet, banaan, thee, gevulde koek
L: twee boterhammen met kipfilet, 100 gr geraspte wortels, thee
T: 100 gr geraspte wortels, vitalu cracker, thee
A: mie met broccoli en ei, glas cola light
T: een kleine scone, een bakje met appel en drie lepels kwark

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:28

Bhriseis schreef:
Hmm ik heb ze 1 maal geproefd, gewoon zo met een beetje yoghurtdressing, en toen vond ik het wel erg wennen. Hoe vind jij ze het lekkerst? Want ze zijn supergezond natuurlijk.

De bietjes? Wij koken ze in zijn geheel en pellen daarna het velletje er af. Je kan ook de voorgekookte bietjes gebruiken als je dat lekker vind. Vervolgens raspen we ze en warmen ze daarna nog even op met een scheutje sinaasappelsap en een iniminie klontje boter. Eet ze zelf daarna met zilveruitjes en vegaspekjes en de rest eert het met aardappelpuree.

Citaat:
Kun je tomatenblokjes/puree/tomatensap ook zien als groente?

Ik vind dat de tomatenblokjes e.d. wel altijd mee tellen. :Y) Hoeveel voedingsstoffen er nog werkelijk over zijn in het blikje weet ik niet, maar mijn gevoel zegt dat het in ieder geval niet slecht is.

Mijn lijstje van gister nog:
O Smoothie van bieten, rode bessen en whey poeder
L: 2 x speltboterham met kaas, banaan en een beetje kerriepoeder.
T: Rijstwafel
T: Kracker met hummus en een handje radijsjes.
A: Gebakken aardappelen, vales schnitzel en sla.
T: Chai thee met vanille soja melk.

B: 60 min blogilates.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:50

crystal1 schreef:
Eten jullie bewust geen vlees?
Ik ben nooit een vleeseter geweest...en vervang vlees soms door een gekookt ei.
Verder zit ik er aan te denken om mijn brood (ontbijt) te vervangen voor muesli. Havermout is geen optie voor mij ik hou niet van melk.
Iemand ervaring met de zonnatura noten & zaden muesli? Hier kan ik nog altijd chia zaden e.d aan toe voegen.

Je kan havermout ook met water eten dat doe ik namelijk en je kan het ook door de yoghurt doen.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:53

Horse_xx schreef:
Wat een nette lijstjes weer :)

Phor, die kilo's ben je vast zo weer kwijt :D

O: 45 gr havermout, 10 gr lijnzaad, gekookt eiwit
T: Smoothie van een kleine banaan, 65 gr boerenkool (diepvries). 5 gr lijnzaad
L: Pannenkoekjes ; 50 gr roggemeel, 10 gr ketanmeel, 1 ei, vk cracker met 20+ kaas, 150 gr appel
T: 150 gr appel
T2: 150 gr kwark
A: Champignonsoep ; 200 gr champignon, bouillon, 150 ml kokosmelk, kipbokjes + 1 vk cracker met kipfilet. 1 allinson vb met pindakaas, 150 gr magere kwark met 40 gr notenmix en 10 gr muesli
T: Denk een stukje 86% chocola Chocolamelk van beetje soyamelk, water en 1,5 tl cacao en een halve havermoutmuffin

1686.55 kcal (zonder die muffin, want daar weet ik de voedingswaarden niet precies van)

81.95 gr Eiwit Is dit genoeg?

B 90 min KT, 10 min cardio, 13 km fietsen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:06

Gisteren:
EskeGirl schreef:
O: 2 vk boterhammen (nutella en pindakaas)
B: 5km fietsen
T: appel
L: 3 speltboterhammen (kaas, pindakaas, nutella)
B: 5km fietsen
T: 2 kleine kerstkransjes, plak cake (oeps slecht :=)
A: 3 volkorenboterhammen (2 met gekookt ei, 1 droog voordat ik wegging nog snel)
B: uur paardrijden
T: plak cake, 2 crackers (jam en kaas)

Had beter gekund gisteren qua tussendoortjes. Vanavond wel weer warm eten :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:19

Gefeliciteerd Lis! Knap hoor!!

Mandy: Jep het was heel lekker :D Burnworkout, wat is dat precies? Klinkt pittig!

Wow Dani wat een mooi lijstje!

Allstarlove: Heb je een keukentje ter beschikking? Het is inderdaad niet altijd even vanzelfsprekend om voor drie gezonde maaltijden per dag te zorgen. Langs de andere kant biedt de stad dan ook weer voordelen die je in een dorp niet hebt, en dat vind ik ook wel erg fijn.

Eske: als je alleen havermout lust zoals je vriendin het maakt, dan is het toch een kwestie van oefenen? :P En gewoon rauwe havermout of muesli op yoghurt is heel erg lekker :)

Judith: Bedankt voor het recept! Ik zal het zo een keer proberen (als ik hier in de winkel ongekookte bietjes vind; ik lijk hier alleen gekookte tegen te komen?)

Definitief lijstje van gisteren, ik ben er heel blij mee als cheatdag :) Ik vind veel kcal eten met gezonde voeding zo'n fijn gevoel, alsof elke cel zich met voedzame dingen vult! Herkent iemand dit? :P

60 g havermout, 200 ml melk, water, amandelschaafsel; halve espresso, glas sojamelk ongezoet
T: Banaan
L: 100 g haver, de helft vanillesojamelk, 1/4e melk, 1/4e water, amandelschaafsel, lijnzaad, gojibessen, chiazaad
B: 1 uur Blogilates buik-en-benen
Edit: T: 8 g Whey perfection nutella + 150 g water
T: Half meloentje, 1 kaki + halve bak notengranola :o
B: 20 min. wandelen, 1 uur balletles (niet zo intensief)
B: Paarden verzorgen
A: Bio-veggie-take out: 1 schep gerst, grote schep quinoa, schepje wortels, schepje broccoli en grote salade (kiemen, komkommer, geraspte biet, witlof, rode kool, sperzieboontjes, avocado-tartaarachtige-mousse); klein schepje speculooscrème met glas ongezoete sojamelk

(edit: iets vergeten)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:38

O: 40g havermout, sojamelk, water, cacao, honing
T: 2 vk boterhammen geitenkaas/appelstroop
L: Volle yoghurt gemengd met magere kwark (50/50) met zomerfruit, kokosrasp, lijnzaad en havermout
T: Banaan + appel
A: Oosterse spinaziesoep (spinazie, kokosmelk, bouillon, peper) met een meergranenstokbroodje
B: 30min hardlopen, workout van NTC
T: ?