Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ik heb er nooit genoeg aan hoor, Bhris. Ik heb dat echt zodat ik iig wat biogroenten binnen krijg
KarinvdM schreef:Mueslirepen en maaltijdcrackers zitten vol met suikers en andere troep en muesli ook.
Havermout is een goed alternatief ontbijt (Zie het topic hier op VT met talloze lekkere tips en variaties).
De mueslirepen kan je beter vervangen door fruit, in deze tijd van het jaar heb je meer dan genoeg keuze.![]()
Alles wat puur uit de natuur komt is altijd beter dan dat wat uit een fabriek komt...
Anoniem schreef:Bhriseis schreef:Het is echt een fabeltje dat er een maximum staat op fruit vanwege fruitsuikers. Mocht je er gevoelig voor zijn, dan kan je er nog altijd Griekse vette yoghurt of noten of wat avocado erbij eten, dan doe je langer op de fruitsuikers.
Of letten op het soort fruit (doe ik) > geen druiven/bananen/meloen/mango etc. en wél appel/peer/citrusvruchten/rood fruit. (Gebaseerd op GI-waarde.)
_Tara_ schreef:Ik blijf het echt ontzettende onzin vinden als mensen me gaan vertellen dat je maar 2 stuks fruit per dag mag etenWat dat betreft zou ik dus gewoon fijn meloen, druiven en bananen eten als je daar zin in hebt.
Anoniem schreef:_Tara_ schreef:Ik blijf het echt ontzettende onzin vinden als mensen me gaan vertellen dat je maar 2 stuks fruit per dag mag etenWat dat betreft zou ik dus gewoon fijn meloen, druiven en bananen eten als je daar zin in hebt.
Dat zijn twee verschillende dingen he? Veel fruit eten t.o. fruit met hoge suikerwaarde.