Die zijn gewoon goed voor je hoor, ook ivm kalium. Ook vullen bananen meer, waardoor je niet zo flauw word, dat heb ik namelijk altijd bij ander fruit. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die zijn gewoon goed voor je hoor, ook ivm kalium. Ook vullen bananen meer, waardoor je niet zo flauw word, dat heb ik namelijk altijd bij ander fruit.
phormicola schreef:Ik heb er nooit genoeg aan hoor, Bhris. Ik heb dat echt zodat ik iig wat biogroenten binnen krijg

KarinvdM schreef:Mueslirepen en maaltijdcrackers zitten vol met suikers en andere troep en muesli ook.
Havermout is een goed alternatief ontbijt (Zie het topic hier op VT met talloze lekkere tips en variaties).
De mueslirepen kan je beter vervangen door fruit, in deze tijd van het jaar heb je meer dan genoeg keuze.![]()
Alles wat puur uit de natuur komt is altijd beter dan dat wat uit een fabriek komt...
Anoniem schreef:Bhriseis schreef:Het is echt een fabeltje dat er een maximum staat op fruit vanwege fruitsuikers. Mocht je er gevoelig voor zijn, dan kan je er nog altijd Griekse vette yoghurt of noten of wat avocado erbij eten, dan doe je langer op de fruitsuikers.
Of letten op het soort fruit (doe ik) > geen druiven/bananen/meloen/mango etc. en wél appel/peer/citrusvruchten/rood fruit. (Gebaseerd op GI-waarde.)
)
Ik eet ook gewoon waar ik zin in heb hoor, ik lees eigenlijk alles mee hier en over bepaalde dingen word soms zo anders geedacht. De een vind het slecht, de ander goed. Dus ik doe ook wel war ik me goed bij voel en zolang ik netjes op gewicht blijf/langzaam nog wat afval vind ik het prima
.
_Tara_ schreef:Ik blijf het echt ontzettende onzin vinden als mensen me gaan vertellen dat je maar 2 stuks fruit per dag mag etenWat dat betreft zou ik dus gewoon fijn meloen, druiven en bananen eten als je daar zin in hebt.
Voor wat dat betreft, ik moet voor mijzelf gewoon nog een goede balans vinden. Het streef is iig nog 10 kg er af maar dat wil ik wel op een gezonde, verantwoorde en plezierige manier doen. Qua eten probeer ik in eerste instantie de 'fabrieksdingen' als koekjes, snoep enz te mijden en dit te vervangen voor fruit en groente. Van daaruit pas selecteren op suikers. Klinkt wellicht dubbelop maar het verleden heeft geleerd dat als ik ineens mager begon te eten, ik dit niet lang kon volhouden.Anoniem schreef:_Tara_ schreef:Ik blijf het echt ontzettende onzin vinden als mensen me gaan vertellen dat je maar 2 stuks fruit per dag mag etenWat dat betreft zou ik dus gewoon fijn meloen, druiven en bananen eten als je daar zin in hebt.
Dat zijn twee verschillende dingen he? Veel fruit eten t.o. fruit met hoge suikerwaarde.