Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:06

Ik heb altijd enorm gezond gegeten, maar ook altijd enorm veel :+

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:09

Ja? Eet je zoveel? En wat is veel dan in jouw ogen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:12

Nou ik weet het niet precies, maar nu eet 2500 kcal op een dag met veel beweging en toen ik 95 kilo woog bewoog ik ook veel. Dus misschien dat ik zo rond de 4000 kcal aan gezond voedsel at per dag? Echt geen flauw idee, iig meer dan nu :P

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:15

Maar wel fijn dat je in ieder geval altijd wel gezonde dingen hebt gegeten :D En knap dat jij het ook kwijt bent geraakt, die extra ballast :D
Ik ga maar eens naar bed. Morgen weer het begin van een drukke week.
Tot morgen allemaal :evaw:

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:27

Ik ga hier meegluren. :D Wil er een kilotje of 5 af voor de zomer. :)
Ik ben ooit een keer 9 kilo afgevallen (4 er weer bij nu) alleen geen idee wat ik toen gedaan heb. Ja, ik snoepte niet maar verder leek het er vanzelf af te gaan. Nu snoep ik eigenlijk nooit (nouja op chocola na dan :o ) maar volgens mij word ik langzaam aan wel weer zwaarder. Eigenlijk zou ik moeten gaan sporten, maar de sportschool wil ik niet en in het park ben ik bang dat iedereen naar me kijkt :') (ik weet zelf ook wel dat dat wel mee zal vallen mja :P ). Dus ik ga maar beginnen om weer met de fiets naar college te gaan ipv de tram, ik ben echt heel lui wat bewegen betreft en aan fietsen heb ik een schijthekel.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:17

Welkom Loose!

Maartpaard: ik kwam op dat gewicht door een ongezonde relatie met eten en een verslaving aan zout en suiker, in combinatie met emotie-eten.. Ben toen met Sonja Bakker 17 kilo afgevallen.

Phormicola: jouw verhaal lijkt op het mijne, al ben ik blijkbaar net uit de hongerfase, mijn gewicht schommelt al twee jaar tussen 78 en 83, al is daar momenteel dus twee kilo bij. :o

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:48

Goedemorgen :wave:

Loose, welkom. Fietsen in plaats van de trein zal al een stuk schelen, denk ik :j

Planning vandaag:
O; Smoothie van aalbessen, blauwe bessen, ananas, lijnzaad en gepelde hennepzaadjes
L: 4 VB met kaas en appelstroop
A: Tartaartje met een groene salade
T: Banaan, stukje 82% chocola, kiwi

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:49

goedemorgen!

Die smoothie klinkt goed! Waar kun je aalbessen halen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:53

O: 3 zelf gebakken speltboterhammen (1 met tomaat en 2 met smeerworst)
T: sinasappel
L: restje quinoa salade
T:?
A: ?

Tussendoor en avond weet ik even nog niet. Moet (na de lunch) op de fiets naar mn schoonouders, ben gister mn handtas vergeten... tussendoor zal dus op de fiets genuttigd worden (als ik daar dan behoefte aan heb)
avond eten koop ik op de terugweg

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:20

Zooo goeiemorgen..

Mijn dag was gisteren ook niet zo best.. gebak, ijs.. vooral dat laatste heb ik de hele avond last van gehad.. blegh..

O: chiazaad, yoghurt, banaan en goijbessen. 1 speltcracker met bio jam.
T: 1 speltcracker zonder beleg als ik trek heb (voel mijn maag nog na gister)
L: 4 boterhammen, 2 bio jam 2 kaas
T: wortels en tomaatjes
D: nog geen idee...

Colway lekker geshopt zo te lezen!
Ja gewicht is toch per persoon verschillend.. mijn zusje is een paar cm langer dan ik en die weegt 10 kilo meer maar die is gewoon ontzettend gespierd van het wedstrijd zwemmen..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:36

Zo net als ontbijt een smoothie van gojibessen, chiazaad, een mango, een banaan en magere yoghurt. Zit bomvol nu! :P

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:41

_Malu_ schreef:
Die smoothie klinkt goed! Waar kun je aalbessen halen?

Ik had ze zaterdag op de markt. Maar de Albert Heijn heeft ze ook vaak, al heb ik ze de laatste tijd niet meer gezien. De AH noemt ze gewoon rode bessen :D
De smoothie was inderdaad echt errrrg lekker :9

Mri, hoe heb je je speltbrood gebakken? Of staat het recept al in het andere topic? :o
Wat irritant dat je je tas was vergeten.

Roelke, o jee, een ijsbuik :(:) Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Eydis, jij had ook een lekker smoothie zeg :9

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:43

Goedemorgen! :D

Gisterenavond 3 kwartier geskeelerd in een flink tempo, na het 6 jaar niet meer te hebben gedaan, en dat voel ik! Het was wel onwijs lekker :D Was vanmorgen een kilo kwijt, ondanks de friet van gisteren :') Beweging heeft een erg grote impact op mij.

Ik zit nu aan een heerlijke appel-kaneel-magere-yoghurt-chiazaden-lijnzaad-havermoutsmoothie! Hij is heel lekker fris :9 Weet nog niet of ik hem op krijg :')

Verder weet ik nog niet echt wat ik ga pakken! Wil vanavond een recept met quinoa maken. Weet nog niet welk recept! Had de vorige keer de citroenbloemkool met quinoa gemaakt, maar daar was ik niet echt weg van. Google is my friend *D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:45

Goedemorgen!!!

Zo die smoothies klinken weer lekker allemaal! Ik had er vanmorgen een met avocado, banaan, mango, kokos en chiazaad. Best oke, maar mocht wel iets meer smaak aan :) Heb ook nog een glas citroensap genomen en een glas van die detox drank van de vitamin store.

Ook al lekker naar de osteopaat geweest, heerlijk! Ruggetje is al bijna recht :) Weet nog niet precies wat ik allemaal wil gaan eten vandaag maar heb in ieder geval zin in allemaal lekkere dingen.. Komt vast door gister, heb nu weer een suikerverslaving haha.

Nou nu maar lekker een stukje chocola en een potje thee en hard aan de studie :)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:55

Vogeltje, skeeleren lijkt me ook erg leuk :j Maar volgens mij lig ik dan meer op mijn kont dan dat ik vooruit kom :))
Jouw ontbijt klinkt ook lekker :9

En MaartPaard is ook al goed bezig :D Wat voor drank is dat precies, die detox?
En lekker aan de studie, veel succes! (Nieuwsgierige aard blijkt toch niet onderdrukbaar: Wat studeer je? :D )

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:02

Haha vielen dank! Ik studeer commerciële economie :)

Omdat ik vaste klant ben bij de vitamin store kreeg ik voor 1 euro ipv 6 euro een detox drankje. Moet ik 2 dopjes oplossen in een kopje water. Wat me alleen wel een beetje tegen staat is dat er fructose en zoetstof in zit. Verder is het geloof ik op basis van zwarte bessen en paardenbloem ofzo.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:03

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:05

Ik heb ook twee hele slechte dagen gehad, softijs, broodje kroket, Cruesli, bijna geen avondeten. En ik voelde me toch een partijtje rottig gisteravond :')
Dus, ik ga zo ff lekker speltbrood halen en gezond beleg en dan gaan we gewoon doen alsof er niets aan de hand is :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:06

Wat is chiazaad/wat doet het voor je?
ik was trouwens vanochtend 1.5 kilo lichter dan gister, komt doordat ik me midden op de dag met een volle blaas had gewogen. :P
Ik wil proberen minder koolhydraten te eten. ben voor vandaag niet zo goed bezig nog:
O: stukje brood met spijs, cracker met ham
L: 2 witte broodjes met rauwe ham
T: banaan
A: ik denk courgette met paprika en een plakje vlees
Ik was bij mijn ouders, vandaar dat witte brood (alvast gesmeerd om snel op te eten voor mn werk,anders moet ik ook nog naar de supermarkt) en brood met spijs. normaal eet ik 's ochtends special k (die volkoren) en 's middags verschilt het een beetje.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:08

Jammer van die fructose en vooral de zoetstof. Maar ben benieuwd of je er iets van merkt.
Paardenbloem, daar zeg je zo wat. Ik denk dat ik ook maar weer eens een paardenbloemkuurtje ga doen. Ook een beetje onttroepen :D
En commerciële economie +:)+ Ben je al ver?

Phormicola, inderdaad gewoon weer aan de bak nu, niks aan de hand :)

Loose, lastig is dat als andere mensen je eten bepalen. Maar je avondeten klinkt lekker :j
En goeie tactiek van wegen trouwens, haha! :))

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:10

Speltbrood? volgensmij moet ik me toch echt in gezonde dingen gaan verdiepen. :')

Haha ja maar ik schrok eerst wel gister, maar vandaag voel ik me weer heel licht. :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:14

Oh trouwens _Tien_, dat courgette met paprika is idd echt heerlijk, maar duurt wel een tijdje. je moet alles in stukjes snijden en samen in een pan met een teentje knoflook. beetje water erbij en deksel erop. als alle water verdampt is weer wat water erbij en dit voor ong 3 kwartier. dan is het echt heerlijk! ik doe er tussendoor ook altijd nog wat zout doorheen en een klein beetje chilipoeder. :9
Laatst bijgewerkt door Loose op 26-03-12 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:14

Ja ben ook benieuwd, het is maar een klein flesje dus het zal in ieder geval vast niet schaden.

Zit nu in mijn 3e jaar, maar heb een half jaartje vertraging omdat ik er even tussenuit ben geweest. Tis eigenlijk toch niet helemaal mijn studie maar ach ik probeer er gewoon het leukste van te maken :)

Zijn jullie trouwens ook bekend met groene leem/klei?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:15

Loose schreef:
Oh trouwens _Tien_, dat courgette met paprika is idd echt heerlijk, maar duurt wel een tijdje. je moet alles in stukjes snijden en samen in een pan met een teentje knoflook. beetje water erbij en deksel erop. als alle water verdampt is weer wat water erbij en dit voor ong 3 kwartier. dan is het echt heerlijk! ik doe er tussendoor ook altijd nog wat zout doorheen en een klein beetje chilipoeder. :9

en waar doe je dat bij dan? Gewoon als soort groentestoofpotje ofzo? Heb nog courgette en paprika liggen namelijk

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:20

Ja ik eet het gewoon zo op. ik heb een tijdje in italië gewoond en daar heb ik t geleerd, zij eten het met brood en vlees maar het brood laat ik achterwege ivm de koolhydraten.