Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:27

listiglistje schreef:
:oo dat is echt ondergewicht....neigend naar je weet wel :o

ondergewicht was het zonder enige twijfel, maar verder niet. Kwam door een heel erg hectische tijd (afstuderen, in mijn uppie verhuizen naar Afrika voor mijn eerste baan) in combinatie met slecht voor mezelf zorgen. Was ook heel snel voorbij toen ik een vriendje met een kok (voordeel van wonen in Afrika) kreeg :D
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-02-11 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:28

listiglistje schreef:
:oo dat is echt ondergewicht....neigend naar je weet wel :o

Mijn laagste gewicht als volwassen vrouw was ongeveer op mijn 27ste, 56 kilo bij 1.70 ik was toen echt slank :D
nu zou ik blij zijn met een gewicht tussen de 65 en 70 kilo, heel slank hoeft voor mij niet meer,
onder de 63 kg past ook niet meer bij mij...dan krijg ik echt zo'n spits toetje....

:oo ik ben 27jr 170cm en zou echt geen 56kg kunnen wegen, de meeste mensen zeggen nu tegen mij dat ik moet ophouden met afvallen (65/66/67 kg)
Denk zelf ook niet dat het mooi is onder de 63kg....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:40

Ik eet toch wel redelijk vaak een Atkins reep en dan meestal die waar er vijf van in een pakje zitten, de cappucino-smaak
Wat ik enorm mis bij het kh arme dieet is het fruit, gisteren 1 peer gekocht en die ligt me echt aan te kijken van eet mij op
Met 2 stuk fruit per week vind ik het echt heel moeilijk, neem als 1 stuk dan ook vaak een meloen of ananas :D

ik ben 1m63 en toen ik rond de 18 jaar was woog ik 65 kg dat is het lichtste dat ik ooit woog..
Ben na de bevalling van de oudste 20kg aangekomen en toen gaan jojo-en, tot ik twee en half jaar geleden na ziek te worden 120kg was..
Dat is het zwaarste...nu zit ik weer na een jaar dieet op de 85 en wil er nog 10 kwijt

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:42

Ik was altijd op mooi gewicht, tot mijn zwangerschappen.... bij de eerste al 25kg aangekomen en bij de laatste was het hek van de dam..
Plat vanaf week 20, zwangerschapsvergiftiging, met als resultaat 120kg op het eind.
Zelfstandig afgevallen met minder en gezond eten tot 60kg 1,5 jaar geleden, maar helaas weer wat bij gekomen tot eind vorig jaar.
vanaf 3 januarie tot nu dus zo'n 5 kg afgevallen want zat weer aan de 70kg.

Ik wil nooit meer zwaar worden, met gevolg dat ik misschien wat obsessief met mijn gewicht bezig ben...
honger lijden ben ik niet geschikt voor dus atkins is een goede uitvinding voor mij!

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:54

Hebben jullie trouwens wat tips voor me?

Op woensdag en donderdag werk ik s'avonds, ben dan van 16.30 tot 23.30 van huis, ik eet dan dus eerder.
Vind het erg lastig dan eten te verzinnen, vriendlief eet dan met de kids en hij eet ook kha dus moet sowiezo apart koken voor kids.. wat is handig te maken dat ik eerder kan eten en hij weer kan opwarmen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:56

cindytjuh schreef:
Hebben jullie trouwens wat tips voor me?

Op woensdag en donderdag werk ik s'avonds, ben dan van 16.30 tot 23.30 van huis, ik eet dan dus eerder.
Vind het erg lastig dan eten te verzinnen, vriendlief eet dan met de kids en hij eet ook kha dus moet sowiezo apart koken voor kids.. wat is handig te maken dat ik eerder kan eten en hij weer kan opwarmen?

iets met gehaktballen en witlof met ham en kaas uit de oven? Of een low carb ovenschotel?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:32

Cindy ik heb vanavond bv een ovenschotel voor de wel kh eters en eentje apart voor mij
Voor de wel kh eters gehakt rullen in schaal jus erover, worteltjes erover en aardappelpuree..
Voor mij geruld gehakt eruit gehaald, met champignons en courgette verder gebakken, in ovenschotel erover sausje van crèmekaas, gemalen kaas en kruidenboter en afgewerkt met parmezaanse kaas

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:38

Echwel schreef:
Cindy ik heb vanavond bv een ovenschotel voor de wel kh eters en eentje apart voor mij
Voor de wel kh eters gehakt rullen in schaal jus erover, worteltjes erover en aardappelpuree..
Voor mij geruld gehakt eruit gehaald, met champignons en courgette verder gebakken, in ovenschotel erover sausje van crèmekaas, gemalen kaas en kruidenboter en afgewerkt met parmezaanse kaas

Toch vind ik voortaan de low carb varianten vele malen lekkerder als de kh gerechten :j

Vriend van mij is ook erg enthiousiast over de low carb recepten, terwijl hij een kh eter is en geen dieet volgt!

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:04

Mijn vader zegt dat hij in de 40 jaar huwelijk nog nooit zo lekker gegeten heeft sinds mijn moeder ook aan de lowcarb is :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:08

Ik ga zo weer de koolvis, monchou/rode pesto, courgetteschotel met kaas klaarmaken voor mijn beste vriend....eens kijken hoe hem die schotel bevalt :D

Ik vind hem persoonlijk heerlijk!!!!! daarnaast is het minder werk en minder afwas, als mijn pasta's vroeger :+

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:29

:D Dank jullie wel!

Ga morgen eens een schotel proberen!!

Nu lekker mijn nest in :z

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:40

Meld mij....ik heb gezondigd gisteren :o
Vriend van mij heeft zijn eigen zaak, pattiserie/chocolaterie...tja foute vrienden :P
Hij had van mij gehoord dat ik ook chocolade 85% puur mocht en noten,
dus had hij maar pindarotsjes gemaakt....heel erg lief maar erg slecht in deze fase :(:)
Ik heb er vijf naar binnen gewerkt en 2,5 glas witte wijn....

menu van vandaag:

O: 100 gram griekse yoghurt met sv bosvruchten siroop en zoetstof + 3 rolletjes casselerib met zaanse mayo
T: Blikje leverpastei + wellicht wat snaaien bij de sligro (tja weer boodschappen doen voor de zaak :D )
L: Salade met tonijn en zaanse mayo
T: blokje gorgonzola
D: ovenschotel met geruld gehakt, creme fraiche, courgette, champignons en wat geraspte kaas

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:35

Goedemorgen.....

Het lijstje voor vandaag:
O: griekse yoghurt met lightsiroop
T: twee hardgekookte eieren met rauwe ham
L: kipkokos van van de week
T: cracker roomkaas
A: grilllllllplaat eten of gevulde courgettes. Afhankelijk van tijd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:49

goedemorgen, mijn planning:

O: grillworst van de slager.
T: Babybelletje
L: sla met mozzerella, komkommer, gebakken spek en champignons
T: bifiworstje
D: zuurkool met sparerib/speklap of tartaartje

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:34

Morning!

Die kokoskip klinkt lekker, Zooist! Is dat een zelf verzonnen brouwsel?

Mijn voornemen voor vandaag:

O: dubbele capu (10 kh)
T: total 0% (8 kh)
L: rookkaascrackers met eiersalade
T: stukjes kaas, stukjes worst
D: gamba's met wat cocktailsaus

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:42

Die staat in het receptentopic.

Echt heerlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:53

O: griekse yoghurt..
L: twee low cab boterhammen
A: taartaartje met bloemkool
T: kopje warme cacao en beetje yoghurt

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:23

Wie van jullie is overgestapt van Atkins naar South Beach? Of ben ik de eerste? :D
Atkins bevalt me nog steeds niet, ben wel in 1 week ca. 2 kilo afgevallen, maar het voelt toch niet lekker.
Ik mis gewoon mijn groentes en oa. yoghurt, en voel me echt te smerig als ik weer iets vets met veel mayo naar binnen moet werken.
Kan er lang over uitbreiden, maar het is gewoon mijn ding niet denk ik zo :+

SB daarintegen klinkt voor mij ideaal! Het koolhydraten-verhaal is voor mij in elk geval meer dan duidelijk, ik voel me een stuk beter zonder of in elk geval met weinig :j

Zou overstappen van Atkins fase 1 naar SB fase 1 veel verschil op gaan leveren denken jullie?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:24

Bij het South Beach Dieet is de eerste fase de strengste periode die twee weken duurt. Deze fase is erop gericht de bloedsuikerspiegel weer stabiel te maken. Dit bereik je door voedingsmiddelen te eten die een lage score op de glycemische index hebben. Denk hierbij vooral aan verse groente, ook de leveranciers van belangrijke voedingsstoffen zoals vezels, vitaminen en mineralen. De meeste soorten kunnen onbeperkt gegeten worden. Daarnaast kun je kiezen uit eiwitrijke producten zoals vlees, vis, eieren en magere kaassoorten.

Neem in deze eerste fase ruime porties die de honger stillen. Het dieet heeft weinig kans van slagen als je voortdurend een hongergevoel hebt. Een tussendoortje in de ochtend en in de middag (bijvoorbeeld een stukje magere kaas) wordt dan ook aanbevolen. Ook is het belangrijk de avondmaaltijd af te sluiten met een dessert. Dit geeft een vol en voldaan gevoel.

Al snel merk je in fase 1 dat de “ zoete trek” verdwijnt en het gewichtsverlies begint. Een teken dat de insulineresistentie verdwijnt. Het vermoeide gevoel dat bij veel mensen optreed na een maaltijd met veel foute koolhydraten hoort ook tot het verleden.

Wat mag je eten in de eerste fase?
•Groente en groentesap (niet alle soorten)
•Alle soorten vis en schaaldieren (vooral de vette soorten i.v.m. de goede vetten)
•Mager vlees en magere vleeswaren
•Kip en gevogelte zonder vel
•Zuivel: 125 ml karnemelk, magere melk of vetarme yoghurt per dag
•Kaas: alle 20+ en 30+ kazen, cottage cheese, ricotta
•Ei en soja: onbeperkt eieren en tofu
•Noten met mate: 15 cashewnoten of 30 pistachenootjes per dag
•Olijfolie, zonnebloemolie, arachide-olie en koolzaadolie
•Alle kruiden zonder suiker
•Zoetstof (Natrena)
Niet toegestaan:
•Fruit, vruchtensap, snoep en andere zoetigheid
•Brood, rijst, pasta, aardappelen, maïs, bietjes en worteltjes
•Vet vlees en volvette zuivelproducten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:48

klinkt ook wel goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:49

mijn sapcentrifuge is er, en ben meteen begonnen aan een sapje van komkommer, kiwi, appel en druiven, jummie!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:01

en we eten vanavond postelein, volgens mij voor het eerst van mijn leven. Ben benieuwd :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:05

Ieeeeuw dt lust ik echt niet Lielle, ik zie veel overeenkomst bij dr.Frank en South Beach

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:08

Echwel schreef:
Ieeeeuw dt lust ik echt niet Lielle, ik zie veel overeenkomst bij dr.Frank en South Beach

Ja klopt! South Beach is ook afkomstig van een cardioloog :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:17

Ik heb als basis dr Frank en vandaruit gewoon verder tellen en dieeten