Ik heb nog mix voor biscuit staan. Marsepijn, rolfondant, botercreme of vette vullingen vind ik niet bepaald lekker. Maar droge biscuit ook niet bepaald.
Iemand ideeën wat ik er mee kan doen. Slagroom lust ik trouwens ook niet. Is er nog iets mogelijk of zou ik het maar gewoon doneren.
SheMellon
Geplaatst: 16-02-09 18:25
Thanks! De bloemen heb ik uitgedrukt en plungers van de webstie.Heerlijk makkelijk!
moonsparkle
Geplaatst: 16-02-09 19:30
Kan iemand me helpen? Ik heb thuis een mikeymousebakvorm en t lijkt me leuk er een echte mickeymouse van te maken dmv lagen eroverheen. Nou lust ik geen marsepein, maar waar proeft fondant naar? En moet je dan rolfondant kopen en zelf aanmaken ofzo? (heb wel gekeken op leukste taarten maar snap niet echt alles, haha). Verder vraag ik me af wat voor vulling er in kan doen, kun je bijvoorbeeld ook alleen slagroom er tussen doen of slagroom met plakjes aardbeien? Daarna moet je het dus afsmeren met botercreme las ik in t topic. Zijn sommige ingredienten niet gewoon in de supermarkt te koop? En hoeveel fondant heb je ongeveer nodig? ik denk dat de mickey mouse vorm toch al gauw een diameter van 30 cm of groter heeft. Ik hoop dat iemand me kan helpen en dat ik niet te lastig ben pben mag ook. Vast bedankt.
Rolfondant smaakt naar de roze laag op een tompoes. Je kan het gewoon zo kopen en dan is het al een deeg, hoef je het alleen eventueel te kleuren en kun je het zo uitrollen. De vulling doe je gewoon wat jou het lekkerst lijkt. Afsmeren met botercreme doe je zodat de marsepein/rolfondant blijft plakken. Ik ben vanmiddag in de supermarkt geweest, maar veel hebben ze hier iig niet. Op www.deleukstetaarten.nl kan je zien hoeveel je circa nodig hebt voor een ronde taart van 30 cm.
Ik had al door dat taartina niet hetzelfde was als dat andere Morgen maar even naar de andere supermarkt hier in het dorp, kijken of die het wel hebben (of ik heb weer met mijn neus gekeken...).
Verdorie, de postbode net geweest op het moment dat ik weg was. Nu heb ik de spullen morgen pas, niet dat het wat uitmaakt omdat ik toch vrijdag pas taart ga maken. Maar toch jammer....
Nog een vraagje, hoe moet je de taart bewaren? Bij het ene recept moest het in de koelkast en bij het andere recept juist niet. Het gaat om een marsepein taart met biscuit en gevuld met kersenvlaaivulling en monchou.