Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joey_lover schreef:Pfff, vind het soms allemaal wel erg lastig. Had voor vanavond een recept met geprakte aardappels en bloemkool uitgezocht (geen tijd meer voor de pizza). Nu had mijn moeder dus aardappelpuree gebruikt ipv geprakte aardappels. Prima, zou ik denk ik zelf ook doen. Alleen had ze dus 2 soorten, 1tje waarbij ze zelf nog melk bij toe moest voegen en 1tje waarbij ze alleen water toe hoefde te voegen. Dus is zij braaf voor diegene met water gegaan, er niet bij stil gestaan dat de melkpoeder dan dus al in de puree zelf zat. Hoewel ik hier dus best van baal, kan ik het haar moeilijk kwalijk nemen, had daar zelf gewoon rekening mee moeten houden en van te voren aan moeten geven welke puree ze wel en niet kon gebruiken. Dus op zo’n moment eet ik maar braaf m’n bordje leeg, hoewel ik me er niet prettig bij voel.
Simoonzel schreef:Hebben jullie een handig lijstje met dierlijk spul dat in kant en klaar eten zit verstopt? Ik vind het al lastig om vegetarische producten te vinden met al die aroma's en bijv stremsel. Nu is het alternatief natuurlijk je eigen sauzen altijd bereiden, maar daar heb ik denk ik te weinig tijd voor met koken (tenzij iemand hier simpele receptjes voor heeft).
269_life schreef:Volgens Tobias Leenaert maak je op zo'n moment de juiste beslissinghttp://veganstrategist.org/en/2015/09/1 ... e-lasagne/
Bliksem schreef:Op een doordeweekse dag is pastasaus hier ook gewoon ui + knoflook + gedroogde kruiden + blik/kartonnen pakje gezeefde tomaten + klein blikje tomatenpuree en wat verse tomaten.
Net nog gegeten met champignons, courgette, olijven, zeewier pasta en rucola. Yumm
Oja en edelgistvlokken erover op het laatst
420BlazeIt schreef:Bliksem schreef:Op een doordeweekse dag is pastasaus hier ook gewoon ui + knoflook + gedroogde kruiden + blik/kartonnen pakje gezeefde tomaten + klein blikje tomatenpuree en wat verse tomaten.
Net nog gegeten met champignons, courgette, olijven, zeewier pasta en rucola. Yumm
Oja en edelgistvlokken erover op het laatst
En hoe maken jullie zo'n saus dan als saus die op je pasta blijft liggen ipv soep? Want als ik die saus op deze manier maak is hij of te dun of te dik