Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:31

Oh bah wat is dit smerig zeg :') zit nu aan een bakje havermout met melk kaneel en rozijnen maar bluhhh wat een happen karton zeg, respect dat jullie dit wegkrijgen :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:52

Aranel schreef:
Oh bah wat is dit smerig zeg :') zit nu aan een bakje havermout met melk kaneel en rozijnen maar bluhhh wat een happen karton zeg, respect dat jullie dit wegkrijgen :+

Heb je de havermout wel gekookt? :')

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:25

Aranel schreef:

ja idd, even koken dan wordt het echt een lekkere pap, heb er vanochtend weer van genoten :o

Warboel

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:30

http://i117.photobucket.com/albums/o57/ ... AG1463.jpg

Nou, mijn eerste bakje havermout :+ vond het wel oké! Even wennen. Had er wel een beetje teveel chiazaad inzitten haha.
En er zitten frambozen, blauwe bessen en een half banaantje met kaneel in.
En had er nog een minneola naast.

Alleen had nu dus van die overnight oats, ongekookt. Morgen kook ik het denk ik :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:33

xEmily schreef:
Aranel schreef:

Heb je de havermout wel gekookt? :')

Had het met melk in de magnetron gezet :j

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:36

Aranel schreef:

Heb je de havermout wel gekookt? :')[/quote]

Had het met melk in de magnetron gezet :j[/quote]

hmm nee dan krijg ik ook niet het gewenste effect, de havermout neemt dan de melk niet goed op :n

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:04

Oké, volgende keer dus de melk en havermout koken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:15

Aranel, had je er iets van een zoetstof in zitten?
als ik met normale melk havermout zou maken, dan moet er een zoetstof bij anders is het smerig, maar ik maak het eigenlijk altijd met vanille rijstmelk, die is al zoet zonder dat er suiker in zit en dan hoef ik dus niet te zoeten (met gewone melk krijg ik het trouwens echt niet weg, met rijstmelk vind ik het heerlijk)
normale koemelk zonder zoetstof , dan kun je het koken of in de magnetron zetten, maar echt lekker word het dan sowieso niet denk ik.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:23

ik maak het met water, geen zoetstof of wat dan ook nodig, enkel een paar rozijntjes

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:53

Aranel schreef:

dan heb je vast iets niet goed gedaan!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:14

Bij de Etos zijn de goji bessen, chia zaad en andere havermout-opleukers in de aanbieding. Weet alleen niet of het wel zo voordelig is, 10 euro voor 510 gram. Iemand een idee of dit een redelijke prijs is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:23

even vergelijken met de webshop van de tuinen (waren ze afgelopen week ook in de aanbieding zag ik toen ik in de winkel was.
bij de G&W ook trouwens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:30

de tuinen : goji 150 gram voor 3.98
chia 500 gram voor 10,49
zijn beide ook aanbiedingsprijzen trouwens

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:17

Ik vind het lekkerder als het niet gekookt is. Ben ik dan echt de enige? :o

Ongezoete amandelmelk bij de C1000 in het schap bij houdbare zuivelproducten. :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:38

Ik heb ook weer eens havermout geprobeerd net nadat ik dit topic weer eens heb geopend.
Gisteren heb ik havermout met amandelmelk klaargezet, met daarin cacao nibs en chia zaad. Vanmorgen heb ik er een halve geprakte banaan aan toegevoegd (en het toch nog even opgewarm in de magnetron na het proeven).
De smaak viel me niks tegen, zeker met de cacao nibs, maar het slijmerige van het geheel blijft me toch wat tegen staan. Het duurt echt even voor een hap helemaal uit je mond is en dat vind ik niks.. Maar daar is zeker niks tegen te doen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:36

Ohh ik heb de havermout vandaag gekookt met vanillesoya, maar dat is lekker!

Als je het kookt is het niet zo slijmerig Britt! Ik had het gister ook 's nachts in de koelkast gezet maar ik gruwde echt van de textuur :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:52

Kan je het ook gewoon koken in amandelmelk? En hoe lang moet je het nou eigenlijk koken, daar kan ik nergens een eenduidig antwoord op vinden geloof ik.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:54

Vandaag heb ik de mugcake geprobeerd, dat viel me toch wel mee :D
Alleen ben ik een beetje huiverig voor het eten van een bijna rauw ei.. :=

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:00

Britt, koken in amandelmelk kan prima! Hoe lang je het kookt is afhankelijk van je eigen smaak. Als je een dikkere pap wilt kook je het langer, voor een dunnere pap houd je een kortere kooktijd aan. Ik raad je wel aan om het niet op te hoog vuur te zetten, dan wordt het minder smeuïg op een of andere manier. Gewoon 'gemiddeld' vuur en zodra het kookt, blijven roeren tot je de gewenste dikte hebt. Is ook een kwestie van uitproberen, dan kom je er vanzelf achter wat jij het lekkerst vindt!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:21

Thnx, ga ik dat morgen eens proberen!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:21

Aranel schreef:

Lust je ook tiramisu bijvoorbeeld? Gaat ook rauw ei in. Kan op zich niet snel kwaad als je gezondheid goed is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:23

_Denise_ schreef:
Aranel schreef:

Lust je ook tiramisu bijvoorbeeld? Gaat ook rauw ei in. Kan op zich niet snel kwaad als je gezondheid goed is.

Tiramisu vind ik vies haha. Het ei wordt natuurlijk wel 2 minuten op 900 watt verwarmd dus misschien dat dat scheelt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:08

bij de jumbo hebben ze nu ook bakjes met chiazaad, gojibessen en al die andere soorten bessen en zaden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:35

Aranel schreef:
_Denise_ schreef:

Tiramisu vind ik vies haha. Het ei wordt natuurlijk wel 2 minuten op 900 watt verwarmd dus misschien dat dat scheelt.

dat ei is niet meer rauw na de magnetron bereiding, maar gewoon gaar.
maak je geen zorgen ,
ik maakte vroeger wel eens spinazie omelet in de magnetron, gewoon ei eren en diepvries spinazie, dat is met een minuut al gaar , dus dat ei in die mugcake is dan ook wel gaar na twee minuten , anders was het geen cake maar een vloeibare prut. :)

en anders moest ik inmiddels wel doodziek zijn van iedere morgen een zacht gekookt eitje :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:45

_Denise_ schreef:
Aranel schreef:

oh echt waar, ik ben dol op Tiramisu, maar dat wist ik niet... ik doe net of ik dit niet gehoord heb :)