Wel gooi ik er altijd de koffieprut op, dat schijnt ook wormen aan te trekken.
Die van mij stinkt ook helemaal niet, af en toe zitten er wat veel vliegjes in, dan gaat er weer wat hooi en mest overheen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Denk niet dat ik vriendlief zo ver krijg dat ie in mijn compostbak gaat plassenmaar verder goede tips! Dus die wormen komen echt vanzelf?
Hoe lang duurt het bij jou voordat het echte compost is?
aikon schreef:Ik wil weer een compostbak maken. Had er elke jaar toch mooi spul van gehad tot een buurman liep te klagen over stank en de verhuurder mij bak zag en concludeerde dat het daar door kwamBak was weg en de "stank" bleef.
Die buur is er niet meer, dus kan het wel weer proberen
Zoek jij ook wormen om die er bij te stoppen? Ik heb dit van mijn stiefvader, die zoekt elk jaar wormen om de compostbak beter te verwerken. Er komen wel wormen in van onder af, maar extra wormen zo beter zijn.
leonie87 schreef:Ja je zou ook anthema kunnen heten maar is niet heel logisch
ik heb het gewoon in de grond geduwd(lees potgrond in een bak, goed water erbij, zaaigroefje, zaadjes erin, dichtgegooid en we zien wel
)
pmarena schreef:Tof dat de taart lekker wasKun je nog wel een paar keer maken zeker , gezien het groei- enthousiasme van zevenblad
Sla in soep, ja, is dat wat? Waar kruid jij je soep mee als ik vragen mag?
Alleen water met groentes is ook zo slap....
leonie87 schreef:Ja kan wel zelf van dat trekvlees halen. Dat moet je dan paar uur laten trekken en krijg je een hele natuurlijk en lekkere smaak. Kruiden naar je zin toevoegen, evt wat balletjes en natuurlijk wat groentes en je hebt een heerlijke boullion met alles wat je zelf lekker vind.
pmarena schreef:O.....wat een sof, een bouillonblokje![]()
Ik denk die Antheman roert er een heel exotisch kruidenpalet doorheen![]()
Kook je die kruiden niet mee dan, dat je ze er pas bij het opdienen in doet? Wordt het anders te sterk ofzo