cake is mooi geworden! Maar toen ik de ganache erover heen deed, is hij volgens mij wat sponzig geworden. dus nu maar hopen dat de chocola wat stolt maar dat zal wel niet met die slagroom erdoor. Dus maar morgen een nieuwe.
Mara, ik nodig mezelf bij deze uit voor de volgende BBQ
Volgende week is mijn stiefvader jarig en gaan we ook BBQ-en, ik denk dat ik jouw bananenmoncoutaart ga uitproberen
Laurabram
Geplaatst: 13-07-13 09:26
Stephanie heeft weer een oven Succes met uitproberen.
Een quiche vorm kopen zal best lukken bij een Blokker ofzo. Maar..... Op tv zie je soms van die quiche vormen met een losse bodem, dat lijkt me echt super handig. Dan zetten ze hem ergens op en floept zo de rand eraf.
Mara je bbq blog is super zeg. Die quiche klinkt lekker (vooral de kerrie als smaakmaker)
Ik kreeg gisteren klachten (nav Heel Holland bakt) dat ik eigenlijk te weinig een hartige taart maak. Misschien deze maar eens proberen.
Speaking of which, die was ik vergeten te kijken omdat ik onverwacht springles had. Lang leve programma gemist. Die quiches waren eigenlijk allemaal wel lekker. En die slaapmutsen vond ik echt super mooi om te zien.
nientje78
Geplaatst: 13-07-13 10:36
Laurabram schreef:
Maar..... Op tv zie je soms van die quiche vormen met een losse bodem, dat lijkt me echt super handig. Dan zetten ze hem ergens op en floept zo de rand eraf.
Die heb ik ook, echt heel handig Heb hem bij de ikea weg
_Mara_
Geplaatst: 13-07-13 10:49
Ik heb ook zo´n vorm met losse bodem, ik vergeet hem alleen altijd ergens op te zetten. Ik doe het dan altijd met me handen, maar dan vergeet ik soms nog wel eens dat die rand warm is en die valt dan zo over me arm. Auw auw! Vlug die taart op het aanrecht zetten en die rand weer oppakken. Kan handiger
En die slaapmutsen waren inderdaad indrukwekkend om te zien! Vooral die van Rutger vond ik echt super mooi!
@Daenerys: die bananenmonchoutaart was echt heel lekker! Ik vond hem echt zeer geslaagd! Hopelijk jou familie ook.
Ja het is de bedoeling om het deeg 20 minuten zonder vulling te bakken, dan weet je zeker dat je bodem gaar wordt. Zeker met bladerdeeg heb ik altijd dat de hele bodem zompig is en je eigenlijk alleen maar vulling zit te eten. Maar it´s your choiche. Denk dat zelf deeg maken eerder de low budget oplossing is. Bladerdeeg is 1.20 ofzo per pakje en voor het deeg heb je alleen bloem en boter nodig en dat heb ik vaak al in huis.
nientje78
Geplaatst: 13-07-13 12:49
Ik heb geen last van dat de bodem zompig word.
Mijn eerste proefexemplaren zijn gelukt, minipizza met bladerdeeg. Lekker simpel, bladerdeeg in vierkantjes snijden,1 thl tomatensaus erop en geraspte kaas. 15 min in de oven en smullen maar. Zometeen de rest even maken.
xStephanie
Geplaatst: 13-07-13 13:34
Oww stom Hij zit al in de oven zonder dat ik jet bladerdeeg eerder heb gebakken Helemaal vergeten Hij ruikt wel verrukkelijk en ik bak op hete lucht hoop dat day nog wat verschil maakt
Klinkt trouwens lekker nientje! Misschien ook lekker met kleine blokjes of reepjes ham?
nientje78
Geplaatst: 13-07-13 13:40
Ja....volgens mijn man mochten ze ook wel iets hartiger Maar dit was de eerste keer,dus ik denk..doe wat simpels
Dit is ook de eerste keer dat ik quiche maak Hij zit er nu een half uur in en word al donker dus de temperatuur maar wat omlaag gedraaid zodat hij een beetje door kan garen
nientje78
Geplaatst: 13-07-13 13:49
Ben benieuwd
Zo,2de lading klaar en die moet een uur in de koelkast staan. Zal daarna wat foto's plaatsen. Eind van de dag ga ik nog stengels maken met ham erin (ipv kaastengels)
Heb net de mediterraanse appeltaart van de ah site gemaakt. Ben benieuwd hoe hij smaakt, ik heb wat ingrediënten weggelaten en van anderen weer wat meer gedaan.