Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:05

Zo phormicola, ik heb dezelfde lengte, maar ik zal maar niet posten wat mijn gewicht daarbij is.. :o Ben wel breed van gestel (schouders, heupbotjes), maar er zou wel 10 kg afmogen. Hoewel ik ook weer niet écht dik ben, maar gewoon.. stevig.. Bleh.

Ik ben inmiddels ontwaakt uit mijn suikercoma, voel me alweer iets beter nu ik aan een heerlijke smoothie zit van peer, banaan, havermout, chiazaden en sinaasappelsap. Vind m nu echt lekker :D

Over smoothies: er wordt altijd aangeraden om fruit te eten met iets van noten. Maar geldt dat dan niet als het in een smoothie zit? :') Want nu eet ik toch 2 stuks fruit zonder noten erbij. Is dat dan niet slecht?

Dalijk lekker naar het strahand :D Ben van plan minimaal 12 km te gaan wandelen met de hond (er zijn van die uitgezette routes) en verder lekker zonnen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:54

Goed bezig vogeltje! Geniet van je wandeling...en die kilos eraf komen vanzelf

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:02

Vogeltje, fijn dat je je weer wat beter voelt.
En fruit zonder noten zal heus niet slecht zijn, lijkt mij (een hamburger lijkt me slechter :)) ). Maar misschien kun je wat gepelde hennepzaadjes door je smoothie doen? Doe ik meestal, ze zijn lekker :9
En wat heerlijk zeg, naar het strand. Geniet er van!

Ik ben bezig in het boek "The Truth About Food" van Jill Fullerton-Smith. Erg interessant :j

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:14

Klinkt als een goed boek, Tien!

Goed bezig vogeltje! tis ook wel heerlijk wandelweer vandaag....

Ik heb gister heerlijk gezondigd, vriend heeft me mee uiteten genomen om te vieren dat ik een nieuwe stal had gevonden voor paard. Had als voorgerecht brood met olijven en zongedroogde tomaat uit de oven ( soort panini) en als hoofdgerecht ribeye met knoflook andere kruiden + een paar frietjes, ingemaakte komkommer en brocolli. Als toetje nog appeltaart hihi. Vandaag weer gezond eten, net ontbeten met havermoutpannenkoek.... was beetje laat met opstaan, slecht geslapen wegens benauwdheid en ook nog eens een uur korter dankzij zomertijd.

Oh ff spammen trouwens : [WN-ITP] AV hengst Kalief a.k.a Henk weer eens op de gevoelige plaat

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:16

*spit boekenkast uit* Wat ik trouwens ook een erg goed en inspirerend boek vind is "Het lichaam is perfect" van Annemarie Postma. Veel goeie tips en lekkere recepten :j

Malu, mjam, dat klinkt zalig allemaal zeg :9 En gefeliciteerd met de nieuwe stal :D Wel balen van het slechte slapen :(:)
Ik ga nu even je topic kijken :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:18

Century schreef:
Colway schreef:
@ century het zal per bouw verschillen en natuurljk wat je mooi vind. Ik ben 1,67 en 53 kg. Daar hoeft op zich niet echt wat vanaf maar wil wel slanker (en dus vooral strakker) de zomer in. Moet dus gaan sporten extra. Maar 1 of 2 kg eraf mag nog wel. En ben dan echt niet mager

Vergeleken met mezelf klink dat alsof je echt heel mager bent. Ik kan best onder de 60 kg zijn, maar 55 bijv. is echt te weinig. Ik wil ook graag wat strakker en slanker, maar ik zou mezelf niet als dik bestempelen; en we verschillen toch 12 kg terwijl jij groter bent. Apart dat het zoveel kan uitmaken.

Toad schreef:
Ik raak altijd helemaal van slag als de zomertijd ingaat, mijn biologische klok doet daar niet aan mee... hebben jullie daar ook last van?

Nee, maar ik heb ook niet zo'n heel vast ritme, dus een uurtje later of eerder opstaan is niet zo raar voor mij.

1.67 en 53 kg vind ik ook wel erg mager... Ik ben zelf 1.55 en weeg rond de 55/56 kg.

Enige wat ik heb, is dat ik gewoon gewend ben dat 't nu eigenlijk 12 uur is maar 't is dan al een uur later. De dag lijkt dan zo kort :P

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:21

_Tara_ schreef:
1.67 en 53 kg vind ik ook wel erg mager... Ik ben zelf 1.55 en weeg rond de 55/56 kg.

Maar dat verschilt toch heel erg per persoon? Denk niet dat je aan de hand van wat cijfertjes kan zeggen of iemand mager is of niet.

Ik ga er eens vandoor. We gaan even naar mijn moeder. Die zit in een verzorgingstehuis en sinds heel kort heeft ze eindelijk een eigen kamertje waar ze wat eigen spulletjes mag hebben. En ze heeft een koelkastje *\o/* Ik sleep dus wat van mijn marktbuit van gister voor haar mee :D

Fijne dag allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:29

Ik ben 1.58 en 53 kilo hier mogen toch wel 5 kilo van af.. en zelfs dan heb ik nog spekjes. Ik ben echt heel smal gebouwd.. Een vriendinnetje van mij die 2 CM langer is weegt 10 kilo meer en is gewoon slanker dan dat ik ben. := Wel een heel stuk breder is ze dus

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:30

_Tien_ schreef:
_Tara_ schreef:

Maar dat verschilt toch heel erg per persoon? Denk niet dat je aan de hand van wat cijfertjes kan zeggen of iemand mager is of niet.

Was ook niet verkeerd bedoeld hoor! Was gewoon verbaasd :)
Bouw van je lichaam maakt dus echt veel uit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:35

_Tien_ schreef:
_Tara_ schreef:

Ik ga er eens vandoor. We gaan even naar mijn moeder. Die zit in een verzorgingstehuis en sinds heel kort heeft ze eindelijk een eigen kamertje waar ze wat eigen spulletjes mag hebben. En ze heeft een koelkastje *\o/* Ik sleep dus wat van mijn marktbuit van gister voor haar mee :D

Fijne dag allemaal!

Nja ik vind mezelf al niet dik, laat staan iemand die dan dus een stuk langer is en minder weegt. Maar ok :P Ik bedoel 't verder ook niet verkeerd verder.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:54

Wow colway 53 klinkt echt als heel weinig!

Mijn bovenlijf is echt best slank maar ik sla alles op mijn benen en kont op. Staat zo lomp, maarja misschien ben ik ook wel te perfectionistisch ;)

Vanavond kookt schoonmoeders, ze heeft wel haar best gedaan maar het is niet zo erg gezond, wel heel lekker! En heb de eerste glas wijn ook alweer achter de kiezen, dat voel ik gewoon meteen!! Bizar, vroeger dronk ik wel 4 van die glazen haha. Maar we eten aspergesoep (met room uiteraard), annanasschijf met geitenkaas, roomboter en tijm, biologische kwaliteitsrosbief met sla en friet. Vast nog ben & jerrys na haha, maar ach gewoon lekker van genieten! Morgen weer gezond :)

Hebben jullie ook zo ongelofelijk genoten van het weertje? Ben zelfs al best verkleurd :) Gaat altijd hard die eerste paar stralen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:58

Maart paard...lekker genieten joh..heb ik ook gedaan...heb wel asociaal veel gekocht vandaag haha...was heerlijk in de stad...53 weinig...tsjah niet veel maar het is de verhouding idd ik heb echt nog wel spek op de buik, billen en benen hoor ;-) maar weet ook wel dat dat echt met sporten aangepakt moet worden...;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:59

Klinkt wel chique wat je schoonmoeder maakt...de minne maakt vaak sucadelapjes hihi....maar wel de allerlekkerste

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:10

VogeltjeM schreef:
Zo phormicola, ik heb dezelfde lengte, maar ik zal maar niet posten wat mijn gewicht daarbij is.. :o Ben wel breed van gestel (schouders, heupbotjes), maar er zou wel 10 kg afmogen. Hoewel ik ook weer niet écht dik ben, maar gewoon.. stevig.. Bleh.

Ik ben inmiddels ontwaakt uit mijn suikercoma, voel me alweer iets beter nu ik aan een heerlijke smoothie zit van peer, banaan, havermout, chiazaden en sinaasappelsap. Vind m nu echt lekker :D

Over smoothies: er wordt altijd aangeraden om fruit te eten met iets van noten. Maar geldt dat dan niet als het in een smoothie zit? :') Want nu eet ik toch 2 stuks fruit zonder noten erbij. Is dat dan niet slecht?

Dalijk lekker naar het strahand :D Ben van plan minimaal 12 km te gaan wandelen met de hond (er zijn van die uitgezette routes) en verder lekker zonnen!

Ik dacht ook altijd dat ik breed gebouwd was, maar dat blijkt minder en minder het geval te zijn hoe lichter ik word :') Ik ben eigenlijk vrij fijntjes van bouw.
Toen ik 95 kilo woog dacht ik ook dat ik altijd breed zou blijven. Niets van waar :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:26

Haha nou ook lekker toch! :D

Ja de mijne kan wel heerlijk koken en het is ook altijd heel gezellig dus gewoon lekker van genieten :) Gelukkig kan mijn moeder ook goed koken, dat is wel fijn hoor!

Heb je veel gekocht wat kleren betreft of wat eten betreft?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:43

MaartPaard, mmmm, klinkt zalig :9 Inderdaad gewoon lekker van genieten :j

Colway, heb je flink ingeslagen? :D Wat heb je allemaal gekocht?

Wij hebben hier al gegeten en het was echt heerlijk :9 Ik had er alleen een tikje teveel knoflook in gekiept geloof ik := Maar goed, dan heb ik morgen lekker de ruimte in de trein _O-

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:26

phormicola schreef:
Ik dacht ook altijd dat ik breed gebouwd was, maar dat blijkt minder en minder het geval te zijn hoe lichter ik word :') Ik ben eigenlijk vrij fijntjes van bouw.
Toen ik 95 kilo woog dacht ik ook dat ik altijd breed zou blijven. Niets van waar :)

Oh ik heb dat gewicht ook gehad. Nu al 2 jaar niet meer, gelukkig. Maar hoe heb jij jouw overgewicht toen aangepakt als ik vragen mag? :) Aangezien ik het idee heb dat dit nieuwe eetpatroon niet echt iets doet voor mn gewicht.. Ik moet meer en efficiënter gaan bewegen. Maar ben wel benieuwd hoe jij dat dan gedaan hebt :)

Net op het strand uit eten geweest! En ik post nog wel zoveel over mn overgewicht :') .. Ehhm. Wel kabeljauw uit de oven besteld, kreeg ik zo'n aluminiumfoliepakketje met allerlei groenten erbij in en verder enkel wat kruiden. Vond het echt verrassend gezond voor een restaurantje (en het is precies hoe ik het zelf ook altijd klaarmaak). Wel een paar frietjes gepakt en een beetje stokbrood met kruidenboter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:46

Ik heb mezelf jarenlang uitgehongerd, daarmee kon ik op een gewicht van 78-83 kilo blijven. Daarna ben ik koolhydraatarm gaan eten, daarmee kwam ik tussen 73-76. Nu eet ik heel veel en gezond, daarbij sport ik eigenlijk elke dag en zit ik nu rond 70-71 kg :)

Ik heb een tip voor als je even niet meer weet waarom je nou zo nodig gezond moet eten, vooral als je net als ik weinig geld hebt.
Kijk de film Food Inc, dit is dan weliswaar in Amerika, maar hier gaan we ook hard die kant op.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:04

Vogeltje, wat lekker zo'n vispakketje :9
Ik ben 110 kg geweest :o Ik heb het eerste deel, van 110 naar 80 kilo, gewoon gedaan met beter eten en VEEL lopen. Ik liep overal heen, dat helpt echt heel goed. Daarna heb ik jaren rond de 80 kilo gehangen totdat ik WeightWatchers ontdekte, daarmee ben ik tot de 67 kilo gekomen. Helaas raakte ik weer nogal van het pad af en zit ik nu dus weer halverwege de 70 :o Maar goed, ik ga er weer voor en heb nu ook weer het gevoel dat het weer gaat lukken :j

Phormicola, die film ga ik binnenkort dan even kijken :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:28

Ik heb me ziek gekocht...xtuk of 8 verschillende shirtjes/truitjes 3 skinny jeans/ broeken pumps en lingerie....hihi helemaal te gek ogjah en soort sneakers...ga zaterdag nog met vriendinnen wil nog pumps laarsjes en blazers

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:30

*jaloers* :))

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:34

Hallo allemaal! Interessante discussie over gewicht etc. Ik denk dat het inderdaad per persoon afhangt van meerdere factoren. Ik mag er voor de mooi-ichheid (is dat een woord? :P) ook wel een kilo of 5 vanaf. Hebben jullie daarin nog goede gezonde eet tips of recepten? Ik beweeg al aardig veel, vandaag de 12 km van circuit van Zandvoort hardgelopen, zalig weer!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:47

wow 12 km Eydis, zover ben ik nog net niet, nog even doorzetten.

Het weer was inderdaad fantastisch vandaag. Qua eten slecht, maar goed volgende week gewoon weer netjes.
Heerlijk buiten gezeten bij mijn opa in het revalidatiecentrum (ja waarschijnlijk was dit zijn laatste verjaardag) en we zijn nog even naar de kermis gelopen toen hij op bed lag (wat resulteerde in een heeeerlijk softijsje :P)

Colway: wow klinkt fantastisch al die kleren. Ik wil binnenkort ook gaan shoppen, maar eerst de tentamens maar eens overleven. waarschijnlijk ga ik 13 april op klerenjacht. Moet sowieso een nieuwe bikini, want het weekend van 5/6 mei ga ik met mijn moeder, zusje en oma een weekend naar een spa in nieuweschans..

Gewicht/cijfertjes kijk ik ook niet teveel naar. De ene is super slank, maar weegt toch boven de 60 en andersom. Zelf ben ik 1.68 en 53 kilo. Qua cijfer dus laag, en ik zal ook niet zeggen dat ik stevig ben, maar ik wil ook weer niet zeggen dat ik heeeel erg slank ben, zou best wat slankere bovenbenen willen hebben bijvoorbeeld. Maar ach, met voldoende sporten en binnenkort wat regelmatiger naar bodyfit kan ik best strak de zomer in

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:42

Wow wel knap dat jullie zo zijn afgevallen!! Hoe zijn jullie eigenlijk op dat gewicht gekomen? Door veel te eten gewoon? Blijf het met die schema's etc toch wel lastig vinden hoor, het blijft voor iedereen anders.

Nou heb genoten van al het eten van schoonmoeders!! Heerlijk!! Nog Spaanse sinasappel room toe haha dus ben weer even ouderwets losgegaan. Alleen vind ik het altijd zo jammer dat de helft vd familie rookt en tussen de gangen steeds zon stinkstok opsteekt, maar goed. Kijk er op zich ook weer best naar uit om morgen de dag weer met een smoothie te beginnen. Wat is nou eigenlijk verantwoord gezien de beste smoothie om mee te beginnen 's ochtends?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:46

Colway, wauw, lekker geshopt zeg :D +:)+

Eydis, 12 km hardgelopen? Wauw, respect!

Phylos, wat naar van je opa :(:)
Maar vandaag wel een leuke dag met hem dus.

MaartPaard, ja, 110 kg ben ik inderdaad niet zomaar geworden, hihi. Ik heb vroeger nooit echt geleerd wat nou goed eten is, wat normale porties zijn en voor en bij alles kreeg ik (veel) eten. Maar nu gaat het dus wel redelijk goed, maar een echt slank poppetje zal ik nooit worden denk ik :n