Vandaag snijboontjes,geroosterde aardappelblokjes in schil met rozemarijn en knoflook en kip
Phylos
Geplaatst: 05-11-11 19:26
Hierbij het recept van de gevulde courgette, ze waren weer heerlijk gisteren Gevulde courgette
Ingrediënten (4 pers): ong. 3 Courgettes 1 Paprika 1 Ui Eventueel mais en champignons 1 teentje knoflook Cupje/scheutje koffiemelk 400 gram gehakt ½ tl Italiaanse kruiden en paprikapoeder 1 el tomatenketchup Geraspte kaas 1 pakje Heinz tomatofrito Rijst
Bereiding: Ui, paprika, eventuele andere groentes en knoflook fijnsnijden en vervolgens even roerbakken. Gehakt kruiden met de Italiaanse kruiden, paprikapoeder, peper zout, koffiemelk, tomatenketchup Courgette uithollen en dan 8 a 10 min voorkoken in bouillon (1 liter, 2 tl bouillon). Het gehakt mengen met de groentes en vervolgens dit mengsel verdelen over de courgettes. (Gehakt is dus nog rauw) Ten slotte nog wat geraspte kaas erover strooien. 25 min in de oven op 180 graden
Het maken van het tomatensausje: Pakje Heinz tomatofrito opwarmen en eventueel wat Italiaanse kruiden toevoegen. Lekker met rijst
Hoeveelheid courgette en gehakt natuurlijk aan te passen aan het aantal personen
Hier wordt het vandaag: Zalmpakketjes uit de oven (spek, champignons/ui prutje, citroensap, boter, rozemarijn) Met rosevalaardappeltjes uit de oven met olijfolie/tijm/rozemarijn/knoflook Worteltjes en doperwtjes
Phrono
Geplaatst: 05-11-11 20:20
Nou ik heb vandaag de gevulde courgette geprobeerd! Dan net wat anders; met mais en paprika. Met biologisch gehakt, zelf gekruid met kerrie, paprika, zout & knoflook. Zonder kaas, want dat lust vriendje niet. Hij vond het lekker, ik wat minder. Vond de courgette wat teveel overheersen! Volgende keer gevulde paprika proberen.
zijn hier trouwens non vegetariërs die wel graag vegetarisch eten? Ik heb dit boek http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html voor Sinterklaas gevraagd. Het lijkt me namelijk wel leuk om nog meer vegetarisch te koken (eet al heel weinig vlees, maar soms vind ik het moeilijk combineren).
Eigenlijk kliekjesdag met chili omdat die nog in de diepvries zit, maar manlief heeft besloten om naar de plaatselijke Turk te rijden. En dan ga ik hem uiteraard niet tegenhouden whahaahaha!!