Gister mijn eerste 2 boltaartjes gemaakt, eentje voor mijn jarige zus en eentje voor valentijn. Gevuld met slagroom met kersen zonder pit (en klopfix), echt MMMMMMMMMM!
Gister mijn eerste 2 boltaartjes gemaakt, eentje voor mijn jarige zus en eentje voor valentijn. Gevuld met slagroom met kersen zonder pit (en klopfix), echt MMMMMMMMMM!
Vandaag heb ik mijn tweede boltaartje gemaakt. Het is een taartje van chocoladecake gevuld met BonBonBloc (melk/praline) vulling, afgesmeerd met witte chocopasta en bekleed met pecannoten in plaats van fondant of marsepein!
Het afsmeren ging niet helemaal netjes, mijn eerste taartje was met (frambozen)botercreme gevuld en de lagen zaten toen wat steviger aan elkaar vast dan nu met de bonbonbloc-vulling. Ook had ik de pasta eerst niet verwarmd, waardoor de lagen gingen schuiven toen ik begon met afsmeren. Het werd dus een beetje een bende. Gelukkig zie je er zo met de noten erop niet veel meer van, en ik heb weer bijgeleerd. Op naar taartje nummer 3
Aaaaaaah wat leuk! Ik wil er snel ook eentje maken, het ziet er ssuuuuper uit! Maar ik had een vraagje, ik zelf persoonlijk hou niet van marsepein.. kan je ipv marsepein ook iets anders erop doen??
Een tijdje geleden zag ik dit topic al en leek me ontzettend gaaf om zulke dingentjes te maken. Maarja door tijdgebrek ging het allemaal niet lukken, maarrr nu heb ik vakantie En gezien vriendlief zondag thuis komt (van een maand Thailand) ben ik van plan van het weekend een lekkere (verlate valentijn)taart voor hem te maken.
Ik heb de volgende dingen in de webshop besteld: 1 kg marsepein extra blank, 2 kleurstoffen van Wilton (Redred en pink) en funcakes mix voor biscuit. Weer 22 euro lichter....
Ik was van plan twee lagen te maken, 1 met monchou en 1 met kersenvulling. Nu kwam ik laatst hier in dit topic een website tegen waarop stond hoe je al die vullingen kan maken. Kan het dus niet meer terugvinden? Wie weet welke website dat was?
En de taartzaag van 3,95 is daar tijdelijk uitverkocht. Kan ik de taart ook voorzichtig snijden met een groot mes?
En nog een vraag, hoeveel gram marsepein heb ik nodig voor een taart van diameter 24 cm te bekleden en hoeveel biscuit moet ik aanmaken?
Ja, kan prima met een groot mes Het is dan wel handig om met cocktailprikkers de hoogte aan te geven zodat je recht snijdt Na het doorsnijden even een lik pasta of creme er overheen zodat je hem na het vullen weer recht op elkaar zet:D
SheMellon
Geplaatst: 16-02-09 14:33
Mijn moeder was vrijdag jarig en natuurlijk zou ik een taartje maken.Dus zo gezegt zo gedaan. De laatste tijd heb ik steeds iets droge biscuit, zal wel een periode zijn ofzo Maar vandaar dus dat hij niet perfect is. Hij was wel errug lekker!! Hij is gevuld met perzik/passievrucht roomyoghurt en perzikjam. Echt heerlijk fris!
Jee ging net naar de supermarkt om de rest van de ingredienten te halen, hebben ze ook gewoon een taartzaag hangen. Precies dezelfde maar dan voor 2,50. Ik blij Alleen nu was ik op zoek naar Taartina, voor de kersenvlaai vulling. Kon ik het dus nergens vinden (zit toch in die kleine zakjes net als vanillesuiker?). Nu heb ik KlopFix meegenomen, maar is dat hetzelfde? Zo niet, pech, zo wel dan heb ik geluk
Volgensmij is taartina een soort gelei om bijvoorbeeld vruchtentaart mee af te dekken. Klopfix is voor het verstevigen van slagroom, dus dat is wel echt wat anders. Het is een soort poeder in dezelfde zakjes (alleen blauw) als vanillesuiker.
Mag ik vragen bij welke winkel je die taartzaag hebt gekocht? Ik zoek er ook nog een