Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marijkjuh schreef:Ik zit in een dilemma en ben ervan overtuigd dat hier vast en zeker mensen zijn die dit soortgelijke dilemma's hebben (of in het verleden hebben gehad)
Na een jaar of 10 vegetarisch en nu een maand veganistisch begin ik twijfelen aan de hele beweging. Ja, dieren dood maken om te eten is zielig en ja, het is slecht voor het milieu. Maar ik kom uit een familie van boeren en kaasmakers en heb dus in het echt nog nooit schrijnende situaties gezien. Vooral als ik verhalen op internet lees over die misstanden in de melk/vleesindustrie raak ik in de war, want zo kom ik het niet tegen in het dagelijks leven. Stiekem ben ik ook nieuwsgierig naar vlees en wil ik graag bakken met zuivel en eieren, maar van de andere kant ben ik er gepassioneerd over milieuproblematiek en vind ik dierlijke producten in dat opzicht niet kunnen. En ik wil ook wel is lekker buiten de deur kunnen eten, aangezien het aanbod in vegetarische en veganistische gerechten hier in de regio enorm teleurstellend is.
Hebben andere mensen in dit topic ook soortgelijke fase's doorgemaakt? Ik ben erg in tweestrijd op het momentSorry overigens voor dit warrige verhaal.
Selka schreef:Zelf eet ik Vegan omdat ik vind dat ik geen recht heb om een ander levend wezen dood te maken, zeker ook niet omdat ik het niet eens nodig heb. Hoezo onnodig leed? Daarbij is het beter voor het milieu om geen dierlijke producten te eten en voor mijn gezondheid. In mijn ogen een win-win situatie