Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:45

Ok, dus ik ga echt alleen kijken naar de koolhydraten en hoef mij totaal niet bezig te houden met de calorieën?
Je geeft lekkere dingen aan BB. Ik ga het eens een maandje volgen en eens kijken naar het resultaat.
Ben altijd heel slank geweest maar het laatste jaar lijk ik een groeistand gevonden te hebben die ik niet meer kan stoppen :\
Avondeten lijkt mij wel moeilijk dus daar ga ik mij nog eens in verdiepen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:49

Oh ik moet hier ook weer hoognodig mee aan de slag...
Gaat terug lezen, en over op de KHA modus

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:50

Popke schreef:
Ok, dus ik ga echt alleen kijken naar de koolhydraten en hoef mij totaal niet bezig te houden met de calorieën?
Je geeft lekkere dingen aan BB. Ik ga het eens een maandje volgen en eens kijken naar het resultaat.
Ben altijd heel slank geweest maar het laatste jaar lijk ik een groeistand gevonden te hebben die ik niet meer kan stoppen :\
Avondeten lijkt mij wel moeilijk dus daar ga ik mij nog eens in verdiepen.

Heb nog meer voor jullie hoor. Ik eet hetzelfde als mijn gezin maar zonder de aardappelen etc. Pas ook op met gepaneerd vlees.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:13

Mag ik hier ook meepraten?

Ik ben nu al 40 dagen bezig met mijn dieet. Had besloten om mijn khd te verminderen, maar blijf het echt moeilijk vinden om khd arm te eten.

Vorige week M-V zat ik op het volgende: 132, 114, 79, 55, 93 (g).

De meeste khd komen dan van mijn griekse yoghurt (naturel), notenmix en heel af en toe een proteinreep. Nu heb ik die yoghurt en noten eigenlijk echt wel nodig omdat ik anders weer niet boven de 1200kcal uitkom en mijn BMR net boven de 1700 zit.

Ik heb een keto plan / kookboek thuis, maar het is voor mij niet mogelijk om het precies te volgen. Over het algemeen is mijn probleem dat ik of onder de khd grens zit of boven mijn BMR en het helaas nog niet voor elkaar krijg om het beide te doen.
Het begin was erg lastig, maar sinds dat ik nu een beetje aan deze levensstijl aan het wennen ben wil ik het khd arm dieet eigenlijk nu wel echt goed gaan volgen ipv zelf wat aan te modderen.

Hebben jullie wat tips? Ik zou graag naar een voedingsdeskundige gaan, maar kan dit op dit moment helaas niet betalen.
Ik ben begonnen met een gewicht van 89kg en zit nu zo ongeveer op 86kg, ik wil graag naar 75kg.

BloemBloem

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:30

Snow white deskundige is echt niet nodig. Geen cal.tellen :n Echt alleen naar je macros kijken.

Mijn vriendin is 40kg afgevallen door kharm eten, zonder deskundige :-)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:33

BloemBloem schreef:
Snow white deskundige is echt niet nodig. Geen cal.tellen :n Echt alleen naar je macros kijken.

Mijn vriendin is 40kg afgevallen door kharm eten, zonder deskundige :-)

Als je de kcal niet telt, hoe weet je dan dat je boven je BMR zit? Ik zat er constant onder, waardoor ik kcal ben gaan tellen.

Ik heb wat autoimmuun problemen, dus dacht dat een deskundige misschien wel een goed idee was. Goed om te horen dat het zonder ook goed kan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:39

Naar die aangegeven cal die bij je BMI aangegeven staan moet je niet naar kijken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:44

BloemBloem schreef:
Naar die aangegeven cal die bij je BMI aangegeven staan moet je niet naar kijken.

Ik heb dit via een BMR calculator gedaan die op sex/age/exercise berekent hoeveel kcal je nodig hebt om je organen/lichaam goed te laten functioneren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:46

_Snow_White schreef:
BloemBloem schreef:

Ik heb dit via een BMR calculator gedaan die op sex/age/exercise berekent hoeveel kcal je nodig hebt om je organen/lichaam goed te laten functioneren.

Niet naar kijken :-) en als je dat wel wilt is kh arm niks voor je :-) Echt je moet dat loslaten.

Mijn vriendin heeft onlangs bloed laten prikken omdat ze het toch wel wat eng vond om zo lang zo vet te eten. Wat denk je? Waardes zijn nog nooit zo goed geweest! Zelfs het cholesterol!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:50

Ik ben daar zelf niet zo bang voor, ik vind het eigenlijk alleen maar prettig om vooral eiwit & vet te eten, krijg altijd zo'n opgeblazen gevoel van khd.

Het is er alleen zo ingestampt dat je niet onder je BMR moet eten waardoor ik daar een beetje overwhelmed ben. Kan het me niet veroorloven om meer gezondheidsproblemen te krijgen :(

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:47

Popke schreef:
Maar eet je dan echt alleen groente? Geen sausje of iets anders erbij? Krijg je dan niet snel weer honger?

Nee echt alleen groente. Het valt reuze mee eigenlijk, heb wel weinig energie daarintegen

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:00

Aanrader voor mensen die beginnen;
Download een app waarin je bijhoudt wat je eet, waar je ook kan zien hoeveel khd, eiwitten en vetten er in een portie zitten. Dan ga je echt je eten leren kennen, dan wordt het allemaal veel makkelijker!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:38

Mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt: Griekse yoghurt met slagroom en blauwe bessen
Lunch: Rucola sla, rode paprika, komkommer, rode ui, gekookt ei, kastanjechampignons, tonijn en mayo
Diner: Slavinken, spruiten, mayo
Tussendoor: Noten, kaas

Totaal 72 eiwit, 28 koolhydraten en 91 vet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:32

BloemBloem schreef:
Ik vind het leuk dat het topic weer tot leven is gekomen, in het afvaltopic was ik niet echt op mijn plaats en daar werd mijn wijze van eten nou echt niet echt bepaald gewaardeerd :+

Gribaldi, ook jij gaat je streefgewicht behalen hoor :j Gewoon volhouden!

Witlof is zooooo lekker!!!!

Haha sommige mensen snappen niet dat dmv anders eten ook bepaalde doelen behaald kunnen worden. khd arm hoeft niet meteen een crash dieet te zijn, wat veel mensen toch wel denken...

Ja als ik straks weer kan verlagen komt het wel goed :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:40

OliLau schreef:
Aanrader voor mensen die beginnen;
Download een app waarin je bijhoudt wat je eet, waar je ook kan zien hoeveel khd, eiwitten en vetten er in een portie zitten. Dan ga je echt je eten leren kennen, dan wordt het allemaal veel makkelijker!

Misschien handig voor die mensen om aan te geven welke app?

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:03

Ik gebruik MyFitnesspal

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:13

Ik vind de hoeveel khd in een courgette wel mee vallen hoor. Maak regelmatig courgetti met tomaat en tonijn. khd in het gerecht vallen dan wel mee. Maar probeer dan ook enkel bij avond eten khd te nuttigen.

OliLau, weinig energie is dat niet vervelend? Niet iets anders er bij kunnen eten waardoor je meer energie krijgt?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:28

O yoghurt slagroom kaneel zoetstof
T Bifi, handje noten
L 2 rookkaascrackers met scramble egss mayo, peper en zout. Kop groentesoep ook van gister
T Halve paprika
D Italiaanse biefstuk met rucola en parmezaan ( had ik nog over hahah)

Vanavond 2 glazen droge witte wijn, droge salamiworst, komkommerschijfjes me brie en een handje knabbelspek.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:48

Had net een kommetje groentesoep van Unox op.
Zit ook weinig khcal in moet ik zeggen.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:24

Ik heb deze ochtend de gerookte zalm van mijn man opgegeten (dus die zal wel balen als hij straks thuis komt). Daarna een eitje met mayonaise.

Vanmiddag bak griekse yogurt

Zojuist weer een eitje met mayonaise.

Vanaf broccoli met verschillende paddenstoelen en kipfiletjes erdoor.

BB, ik ga die kaascrackers ook eens proberen. Neem je daar speciale kaas voor? Of is het gewoon de vette kaas?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:31

Nu dit topic weer wat actiever is kom ik ook meepraten :P

Popke je kan gewone kaas gebruiken maar je hebt ook van die ronde rookkaas waar het mee kan :)

Vandaag net als lunch rolletjes met roomkaas, rucola, runderrookvlees.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:08

Ik meld mij ook!
Nu een kleine 2 maand bezig en gaat goed, afgelopen 2 weken een dipje gehad maar vanaf begin deze week mezelf weer bij elkaar geraapt en het resultaat is gelijk te zien.
Ik houd niet specifiek de khd bij, maar probeer sowieso 2x per dag khd arm te eten. En dat is bijna altijd mijn ontbijt en lunch en 's avonds eet ik dan af en toe geen aardappelen of toetje en we proberen ook 's avonds 2x per week khd arm te eten.
Als ontbijt is het bijna altijd een goed glas verse sinaasappelsap.
De middag vandaag smoothie van, aardbeien, banaan en yoghurt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:01

Huh, in een KHd arm dieet eet je toch ook weinig fruit? Of heb ik het nu niet goed begrepen ?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:09

Dat dacht ik ook idd. Spring al bijna in de lucht want ik zou het liefst de hele dag smoeties drinken. Maar zie dat vooral in bananen veel koolhydraten zitten.

Morgen ga ik een dag helpen bij de fokdag van de Friezen. Vind het maar moeilijk wat mee te nemen om te eten.
Ik kan daar ook eten nemen maar tja, moet je het dan bij een carpacio houden ofzo?
Maak in de ochtend wel wat kaascrackers om mee te nemen maar kan ik niet op leven natuurlijk. In de ochtend thuis wat kwark voordat ik vertrek. Dus om half zes aan de kwark ;-)

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:13

Klopt moet ook weer niet te veel fruit eten, maar dat is ook maar net hoe streng je voor jezelf bent denk ik (ben ook geen expert). En smoothie maak ik vaak voor 2 max 3 dagen in de week.
Maar ik ben ook een persoon die niet veel lust, vandaar dat ik wel smoothies eet/drink.