Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AllstarLove

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:08

O- havermout met banaan, kaneel, maca, chia en goji bessen.
L- 3 plakken roggebrood met pindakaas.
A- groene curry met pangasius filet, snijbonen, prei, linzen, doperwten en een klein schepje rijst.

Succes bhriseis! :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:12

O: 2 speltboterhammen (jam en halvarine)
B: 5 km fietsen
L: 1 wit bolletje, 2 speltboterhammen (2 Nutella, 1 pindakaas), appel
B: 5 km fietsen, 20 squats en 20 crunches (fysio), 20 minuten met de hond uit
T: Speltboterham (droog)
A: Boerenkool met rookworst, jus en appelmoes, stuk slagroompudding
T: ? (waarschijnlijk 2 cracker met ?)

Al met al een aardig dagje vandaag :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:17

O: havermout/ei/banaan pannekoekje
T: 2 handjes ongezouten noten
L: 200 gr kwark, handje diepvriesfruit
D: 200 gr witlof, 3 plakjes schouderham, 20 gr kaas, 200 gr krieltjes met schil, el olijfolie
T: ?

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:21

O: havermout met amandelmelk, appel, kaneel en chia
T: rijstwafel met pindakaas
L: 2 meergranenboterhammen, 1 met appelstroop en 1 met 20+ smeerkaas; 2 mandarijnen
T: zonnatura notenreep, rijstwafel met pindakaas
A: roerbak noodles met oosterse groente en kip met een beetje woksaus
T: Griekse yoghurt met notenmix en honing
D: water en thee
B: 5 km gewandeld met de hond

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:34

O: groene smoothie (spinazie, peterselie, mango, avocado, banaan, cherrytomaat, blauwe bessen, goji's, lijnzaad, chiazaad, cacao, acaciahoning)
T: rijstwafel
L: speltpasta met tonijn, tomaat, basilicum, knoflook, lenteui (over van gisteravond)
T: -
A: pastinaakpuree en twee chipolataworstjes
T: boekweitpannenkoekje met banaan, honing en kaneel

B: 45 min aerobics, 25 min aan de hand werken met paard
D: water, groene thee, twee rode wijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:03

Ik ben weer terug van vakantie *\o/* Drie weken bijlees is me even teveel van het goede, ik hoop dat jullie dat begrijpen :o

Ondanks dat ik niet vreselijk gek heb gegeten ben ik ontzettend aangekomen in Amerika. Ik baal daar enorm van aangezien ik net een mijlpaal had bereikt. Maar goed, de kilo's gaan er weer af (ik gok 5 kilo, zal me morgen even wegen), vanaf morgen weer een lijstje van mijn kant :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:06

Pfff ben echt een bodemloze put vandaag :=

O: havermout met 50 gr mango, tarwezemelen, lijnzaad
T: eiwitshake
L: 2x speltboterham met kaas, kop groentesoep (wel simpele hoor) + 1x speltboterham met appelstroop + blokje 72% chocolade
T: 1x speltboterham met appelstroop + halve spelt/mueslikoek + halve muesli/power/speltreep (nieuwe producten op het werk 'moesten' weer even geproefd) + paar blokjes 72% chocolade + 1 spelt/zaden/volkorencroissant. Verder is het helemaal niet de maand van het Spelt bij ons in de winkel hoor :')
A: gekookte bloemkool met aardappelpuree en een beetje eier/botersaus
T: klein beetje yoghurt met walnoot en honing + 1 kleine matze met suiker

D: water, thee
B: Ripped in 30 level 4, 28 km fietsen (waarvan 14 in de werkelijk STROMENDE regen := 'nat tot op mn onderbroek' kon ik wel HEEL letterlijk nemen :+ ) , 8 uur in de winkel gewerkt

En nu ga ik echt stoppen met eten want er komt echt geen einde aan vandaag :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:10

O: gebakken ei met 2 plakjes spek, glas fruitontbijt, kopje koffie
T: appel en water
L: 2 vk boterhammen met ham , water
T: paar autodropjes :=
A: sperziebonen met kip en een kruidenmix erdoor, kroepoek
T: word denk ik stukje chocola
B: 10 min fietsen, zometeen Ripped in 30 level 1

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:11

Welkom back Phor :D

Allstarlove, wow kan je daar de hele dag op leven?

Amira, misschien kan je pannenkoekjes maken van banaan-ei, amandelmeel, kokosmeel of roggemeel ofzo? ook makkelijk mee te nemen.

O: 45 gr havermout, 10 gr chia, 5 gr kaneel
T: 200 gr appel
L: Allinson vk brood (35 gr) met pindakaas, 1 vk cracker met slankie, 1 vk cracker, 10 gr notenmix
T1: Sinaasappel (200 gr)
T2: 150 gr magere kwark met 30 gr notenmix
A: 75 gr ongekookte rijst, 250 gr mexicaanse wokgroenten, 105 gr kip
T: 150 ml geiten yoghurt met 30 gr muesli

1777.39 kcal

90.34 gr Eiwit
222.15 gr Koolh
49.61 gr Vet
39.38 gr vezels

B: 90 min KT en 14 km gefietst

Net pannenkoekjes gebakken van 50 gr roggemeel, 10 gr kleefrijstmeel, 1 ei en een beetje water voor de lunch van morgen :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:15

Bhriseis schreef:
Many: Dinsdag gaan we wellicht verse frietjes gaan eten, en dat smaakt me sowieso veel meer; diepvriesfriet lust ik niet zo graag. Met verse frietjes heb ik veel minder discipline :P
Voor mezelf houd ik trouwens als richtlijn aan dat, als ik bij één van de hoofdmaaltijden low carb eet, ik extra tussendoortjes mag eten. In 2 boekweitcrackers zit wellicht minder dan in pasta/havermout/boterhammen? Zo hou ik er een beetje zicht op als ik een keer niet tel :)

Hoe is het trouwens nog met Mandy?

Oh verse friet <3

Dat is inderdaad wel een goede richtlijn, ga ik onthouden! Thanks!

Phor, welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? Kan me voorstellen dat je baalt van die vijf kilo, maar waarschijnlijk heb je ze er met jouw onberispelijke eetpatroon en gedisciplineerde sporten er zo weer af!

Amira, naast de tips die al gegeven zijn, misschien een omelet met groenten erin? Vult goed, neemt makkelijk mee en je zou ze zelfs van tevoren kunnen maken en invriezen.

Swah, wat een beweging zeg! En mooi lijstje!

De mijne van vandaag:

O: havermout met cacao en honing; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: 120 gram linzen (gekookt gewogen) met een halve paprika, halve courgette en halve rode ui
T: peer, havermout/pindakaaskoekje
A: volkoren spaghetti met verse tomatensaus en groenten, beetje geraspte kaas

B: 8 km fietsen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:19

phormicola schreef:
Ik ben weer terug van vakantie *\o/* Drie weken bijlees is me even teveel van het goede, ik hoop dat jullie dat begrijpen :o

Ondanks dat ik niet vreselijk gek heb gegeten ben ik ontzettend aangekomen in Amerika. Ik baal daar enorm van aangezien ik net een mijlpaal had bereikt. Maar goed, de kilo's gaan er weer af (ik gok 5 kilo, zal me morgen even wegen), vanaf morgen weer een lijstje van mijn kant :)

Vijf kilo in drie weken? Tjemig... :D :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:46

Amira_ schreef:
O: Griekse yoghurt met havermout en ananas; volkoren knäckebröd met komkommer
T: 250 gram meloen, volkoren croissant
L: 2 waldkorn boterhammen met rookvlees
T: appel, dubbele rijstwafel met smeerkaas
A: 4 opscheplepels spruiten, 2 gekookte aardappels
T: bakje zilvervliesrijst met komkommer en tomaatjes (had nog veel trek in rijst, mede omdat mn avond eten zo weinig was)
T: yoghurt met aardbeien, bosbessen.

Ik probeer brood zoveel mogelijk te vermijden omdat ik er een opgezette buik van krijg. Maar naar school toe kan ik eigenlijk niks anders mee nemen.

Goeie ideeën trouwens voor de lunch, hartstikke bedankt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:55

Dani_ schreef:
phormicola schreef:

Vijf kilo in drie weken? Tjemig... :D :+

Knap he? :+

Thanks Many, ik hoop heel erg dat je gelijkt hebt!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:56

O: grutten met cacao en kokos
T: cantaloupe
L: tomaten/wortelsoep en sla met gemengde rauwkost en feta. Custardvla.
T: 2 dadels, cantaloupe, warme choco van cacao, amandelmelk en water. Smoothie van 2 mandarijnen, een peer en amandelmelk met een opgeklopt eiwit.
A: pompoen met kipfilet en knoflook uit de oven. Griekse yoghurt met bijenpollen.
T: 1 salmiakkogel, paar plakjes rookvlees.
D: Groene thee en water

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:57

O: 2vb (wil iets anders gaan eten maar weet niet wat. Mag geen havermout)
T: fruit
L: 1 speltboterham
T: fruit
A: geroerbakken groente met kip
T: niks

D: water
B: 2u gym & dansen

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:58

Een tijdje weggeweest hier maar hoop dat ik weer gezellig mee mag kletsen :)
O: magere yoghurt met muesli en peer erdoor (basis muesli van havervlokken tarwevlokken hazelnoten en rozijntjes. Zelf nog wat rozijntjes toegevoegd en wat walnoten en amandelen (zat niet veel in naast de tarve en havervlokken))
T: appel
L: 2 polderlanderdubbeldonker boterhammen met appelstroop
T: manderijn, meergranen beschuit pindakaas
A: bloemkool, aardappelen, groenteburger, groentesausje, meloen
T: ik denk zo wat magere yoghurt/kwark met een appel, kaneel poeder en een klein beetje muesli oid

D: water en thee
B: 18 km fietsen, mwt schoolgym wat korte intensieve oefeningen bv: 45 sec touwspringen, 45 sec kast springen, 45 sec op en af een bankje springen ect. Voor het eerst een redelijk intensieve gymles haha

Wat vinden jullie van mijn nieuwe ontbijt? Het fruit erdoor wissel ik af :)
Verder probeer ik vandaag voldoende te eten want heb hele erge spierpijn van de burn workout in de sportschool gister :') echt heeel leuk maar heel zwaar en intensief!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:00

Welkom terug in NL Phor! En hopelijk is het vooral veel vocht ofzo :D gaat vast goedkomen om het er weer netjes af te krijgen :j

Misschien kwark/yoghurt met een gezonde muesli/fruit/lijnzaad als ontbijt Paardje? Waarom mag je geen havermout?

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:02

Eliine schreef:
Welkom terug in NL Phor! En hopelijk is het vooral veel vocht ofzo :D gaat vast goedkomen om het er weer netjes af te krijgen :j

Misschien kwark/yoghurt met een gezonde muesli/fruit/lijnzaad als ontbijt Paardje? Waarom mag je geen havermout?

Wegens een speciale reden. Ook mag t van de ortho nii met mn beugel (snap ik niet maarja) dat fruit met yoghurt is slim!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:08

PHORRIE *\%/*
Die extra kilo's zijn gewoon weer vocht: je hebt wellicht anders gegeten en niet zo fanatiek kunnen sporten als hier :(:) Wedden dat je over twee weken alweer helemaal lichter bent, door gewoon je normale leefritme ? :) Je er echt geen zorgen om maken en er niet te veel aan denken! Komt zo weer goed!

Hoi Mandy!! Wat leuk dat je terug bent!
Ik vind het een heel net ontbijt hoor :)

Misschien kan je af en toe eens pannenkoekjes bakken Paardje; die kan je zowel zoet als hartig beleggen. Vb op woensdagnamiddag een hele stapel bakken, dat blijft wel een paar dagen goed :)
Ontbijten met een smoothie is ook lekker, maar daar moet ik wel altijd veel van plassen :P

Dank je Allstar!

Mooi lijstje Many :)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:11

Heb je een gezonde pannenkoeken mix iets? :+ dan ga ik het zeker een x maken!!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:14

Je kunt van allerlei gezonde meelsoorten pannenkoeken bakken :j speltmeel, boekweit, volkorenmeel. En als je het niet te ingewikkeld wilt maken kun je ook gewoon een goede meergranen-pannenkoekenmix in de supermarkt halen. Beetje melk/water en een eitje erbij en klaar.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:45

phormicola, ik ken je nog niet maar welkom terug in NL haha! En van de momenten in het buitenland moet je gewoon genieten. Nu je weer thuis bent, kun je weer in het ritme komen en gaan die kilo's er zeker weer af!

mandy358: yoghurt met basismuesli en steeds ander fruit is naar mijn idee een keurig ontbijt!

Mijn ontbijtje van vandaag was wat minder helaas. Had 30 gram havermout met amandelmelk in een pannetje verwarmt, maar vond de structuur en alles echt niet lekker. Ik kon het écht niet allemaal weg krijgen (en dat is voor mijn doen heel bijzonder haha).

O: 30 gram havermout, 200 ml amandelmelk en 10 rozijntjes (ong. de helft of 3/4 opgegeten), mandarijntje, snee roggebrood met beetje boter en halve plak kaas.
T: snee roggebrood met boter en halve plak kaas
L: mandarijn, 3 sneeën rozijnenbrood
T: 150 gram wortel, snee roggebrood met boter en halve plak kaas
A: kip kerrie (90 gram ongekookte zilvervliesrijst, bosuitje, 1/2 paprika, 4 schijven ananas, 90 gr. stukjes des, 280 gram kerriesaus van Knorr)

D: koffie, thee, water
B: 30 min. fietsen, 30 days shred level 2

Niet heel trots op mijn lijstje, vooral veel gegeten volgens mij (al eet ik sowieso vrij veel). Er staan niet super slechte dingen in (al is de kerriesaus natuurlijk niet heel gezond), maar toch vind ik dit niet zo'n goed lijstje. Komt denk ik doordat het nogal veel is allemaal (veel (rogge)brood, veel kaas, best grote portie rijst etc.) Wat vinden jullie?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:49

Mijn lijstje vandaag:

O: Handje cornflakes met melk
L: 2 volkorenboterhammen met rosbief
T: 2 mandarijntjes
D: Champignonsoep en een broodje ( kampioentje )
T: Activia yoghurtje

B: 30 minuten hometrainer en 20 minuten naar school en terug fietsen

Ik heb hier al super veel ideeen opgedaan, echt fijn topic. Ik ga die speltboterhammen ook eens uitproberen en ook de havermout als ontbijt.
Op het moment heb ik vooral moeite met gevarieerder eten, ik heb de neiging om hetzelfde voor weken te blijven eten, en daarna ben ik het helemaal beu en wil ik het nooit meer eten haha.
Ook de neiging om te gaan snaaien heb ik nog, maar tot nu toe nog niks van chips/snoep of andere lekkere dingen gepakt :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:16

Welkom terug Phor, genoten van je vakantie? :)
Kameleon, zijn inderdaad wat veel koolhydraten, maar geen lijstje om je voor te schamen hoor! Jammer dat je de havermout niks vond, al schijnt het dat je er wel aan moet wennen (ik zou het niet weten, 't is mij er letterlijk met de paplepel ingegoten namelijk :P)

Mijn lijstje van vandaag
O: 40 gr havermout, 10 gr boekweitgrutten, 6 gr walnoten, 5 gr lijnzaad, 7 gr rozijnen, 1 appel
T: plak roggebrood met pindakaas
L: salade, 40 gr veldsla, 50 gr kikkererwten, 70 gr tonijn, 1 tl rode pesto, 20 gr biogarde
T: half blokje 86% chocola
T: 2 handjes studentenhaver, smoothie van 1 appel, 1 kiwi, 1 sinaasappel, hand bevroren aardbeien :9
A: nasi, basmatirijst, wat soya vegablokjes, groentemix, saus uit een pakje van conimex, kant en klare satesaus en wat kroepoek

D: 1 cappuccino, thee, water
B: niks extra gesport, colleges zijn weer begonnen, dus even een ritme zien te vinden waar ik ruimte heb om te gaan hardlopen

Op zich een prima lijstje, maar niet erg blij met m'n avondeten.

Goed dat je tot nu toe nog overal van af gebleven bent Suzanne :j
Ontbijt lijkt me prima hoor Mandy :)
Lis, qua honger is denk ik gewoon gewenning aan wat minder (slechte) dingen eten, en de meeste dingen die ik nu eet is minder suiker en het vult gewoon goed, dus ik denk dat m'n bloedsuikerspiegel minder pieken heeft en ik gewoon voldaan ben van wat ik eet. Ik denk het nu ook te merken aan m'n avondeten, voel me heel vol maar heb op zich wel trek, net nu ik voor het eerst sinds tijden weer iets van kant en klaar pakjes heb gegeten.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:31

__Leonie schreef:
O: een dikke snee oerbrood met appelstroop (ong twee normale boterhammen)
L: havermout met yoghurt, lijnzaad en banaan
T: 2 peren
T: Vk cracker met pindakaas
A: Hutspot met jus en halve gelderse rookworst
T: 2 bonbons

B: 1 uur fietsen

Zo mijn lijstje af.
Comments zijn welkom,

Ben er weer blij mee, volgens mij niet te veel en alleen de bonbons zijn slecht.
Maar daar had ik er maar twee van genomen. Morgen lekker weer sporten :)

Welkom terug iedereen!