Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Interessant, al die verhalen over tomaten! Mijn eerste tomaten hebben het niet overleefd, maar de tweede en derde zaaiingen leven nogik heb ze gezaaid in potgrond (een paar gemengd met zand) en ze hebben bij mij in een verwarmd kasje gestaan dat dag en nacht 18 tot 20 graden was. Ze stonden op het noorden, dus geen volle zon. En ik gaf ze altijd ruim water, en een keertje wat koemestkorrels erop gegooid. Doordat ze niet veel licht hebben gehad zijn ze vooral erg hoog geworden, met een vrij smal steeltje. Maar ze zijn wel binnen een maand groot genoeg voor de buitenkas, met twee paar grote blaadjes naast de beginblaadjes. Ze hebben vooral veel water en veel warmte nodig heb ik gemerkt.
Gisteren koeienmest opgelost en gegeven bij het planten, dus ik ben benieuwd of ze weer een groeischeut krijgen. Moet wel nog wat kalk erbij strooien.
Doen tomaten het ook goed op beendermeel, of is koemest beter?
Antheman schreef:Stom he, dat je je zo druk kunt maken over iets wat niet lukt.
pmarena schreef:Het lijkt wel een aardappeltje
Moet je ze nou eigenlijk zo planten, met het puntje omhoog gericht zeg maar?
Of juist met dat puntje naar beneden gericht
Teigetje008 schreef:Antheman schreef:Stom he, dat je je zo druk kunt maken over iets wat niet lukt.
nee hoor! Ik heb precies hetzelfde met de bosui![]()
Die doet het gewoon echt niet, er gaan ook steeds meer stengels dood. Geen idee wat ik fout doe. Heb ze gisteren wel mestwater gegeven, als laatste redpoging...Geef ze nog een week en anders is het enkeltje groene container
edit: typo
pmarena schreef:Ja dat vraag ik me dus af, komt uit dat sprietje nou het stengeltje of de wortels?
Ik vermoed het stengeltje.worteltjehetgeen wat boven de grond komt zijn de kiemblaadjes (oftewel het zaad wat zich in twee delen scheid, het friemeltje is een wortelpuntje
Ik heb hier ook dat een paar van de grote bonen en de pompoenzaden ineens aan de oppervlakte lagen, zouden ze dat zelf doen? Ik dacht al dat ik ze niet goed in het vermiculiet gestopt haddat komt waarschijnlijk door het wortelpuntje wat zich naar buiten werkt , dan komen ze wel eens wat omhoog
Zie er nog geen groen uit komen
De Alfalfa gaat wel buitengewoon goed trouwens op de MM-manier
Doodsimpel en lekker samen met een plakje komkommer op een boterham met kaas of worst, of zalm, of...
Tomaten schijnen niet te houden van natte bladeren trouwens, beter gewoon alle planten aan de voet water geven, kunnen de bladeren ook niet verbranden