Ik heb nog een halve biscuit over (uiteindelijk anderhalf gebruikt voor m'n taart). Eens bedenken wat ik daarmee kan want voor een taart is het natuurlijk veel te laag.
SpikkelFire
Geplaatst: 06-07-13 09:50
Misschien cakepoppers maken? Rondjes uitdrukken en dan met vullingen in zo'n popding. Of cakepops, verkruimelen en met lekkere bc tot bolletjes draaien.
mandy358
Geplaatst: 06-07-13 22:41
Mislukte baksels zijn niet leuk al smaakt het vaak alsnog goed!
Morgen verjaardag vieren, zelf nog wat hapjes gemaakt (niet zo veel omdat het niet zo druk word en er niet veel over mag blijven ivm vakantie. En we hebben genoeg taart en andere hapjes, had geen tijd genoeg om alles zelf te maken helaas) Wraps gevult met kruidenkaas komkommer zalm/kipfilet Gevulde eitjes En mini taartjes van een bodem van bastogne en daarover opgeklopte slagroom met vanille suiker en mascarpone Morgen ochtend nog kaasstengels maken! Lijkt dit jullie een goed recept? Bladerdeeg in strepen snijden, beide kanten bestrijken met ei en geraspte kaas over beide kanten, in een twist draaien en in de oven.
Het is goed in de smaak gevallen allemaal!! Jullie zullen even een maandje niets/weinig van mij horen, ga 3 weken rondreizen in Amerika, vast veel inspiratie op doen!
Ik ben gisteren de keuken maar ingedoken, ik kan niks met wat dat warme weer in Groningen. Hier bij me ouders is dat al heel anders, lekker in de tuin beetje buitenzitten met wat kook-bakboeken, inspiratie opdoen voor baksels en avondeten, heerlijk! Gisteren dus maar gebakken en ik heb me aan de tulband van Rutger gewaagd van HHB. Maar dat ging nog niet zo makkelijk zoals je kunt lezen en zien. http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... lband.html
Ik had via FB iemand die prachtige taarten maakt(e) en die had wat spullen in de verkoop. Ik was al heel lang op zoek naar een siliconen mal van de Eiffeltoren en die had ze voor mij. Samen met wat andere mallen kwamen ze vandaag binnen met de post.
En van mijn collega kreeg ik gisteren nog een mooie grote maat spuitzak voor m'n verjaardag.
Ik heb besloten een naturelcake met chocoladeganache te maken.. Maar nu zit ik al direct met probleem 2(probleem 1 is al opgelost): ik heb alleen een appeltaartvorm. Cakevorm is opeens foetsie! Zal ik nu de ganache erover doen of toch ertussen?
xStephanie
Geplaatst: 12-07-13 20:08
Ik zou m er gewoon tussen doen, valt te proberen toch?
Onze nieuwe oven is er Nog eventjes en ik kan m iedere dag gebruiken
nientje78
Geplaatst: 12-07-13 20:24
Da's fijn Stephanie!
Moelly; mijn voorkeur zo zijn erover heen.
Ik ga morgen weer wat nieuwe dingen proberen met bladerdeeg
_Mara_
Geplaatst: 12-07-13 22:35
@Dispar_Vulgo: ik heb nog nooit bokkepootjes gemaakt, ik weet wel dat ze ze laatst bij HHB gemaakt hebben. Misschien dat er op de website daarvan een recept te vinden is.
@Moelly: hoe is je cake geworden?
@Stephanie: jaaaaaaa! Eindelijk je oven!
@Nientje: ben benieuwd naar je experimenten met het bladerdeeg.
Mara Wij zijn de komende dagen nog in het nieuwe huisje en ik heb hier dus echt helemaal NIKS in huis. Morgen een bakvorm halen en dan ga ik je quiche maken Meteen de nieuwe oven uitproberen