Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:51

_Tara_ schreef:
Equimotion, als jij niet denkt dat brood slecht voor je is, moet je 't gewoon eten toch? Je moet wel achter je keuzes staan :P

Dan zou ik gewoon alles eten, ik ben in principe nergens slecht van en heb een ijzeren maag :p. Maar wil wel gezond eten :)

Bvb ipv id ochtend en avond brood, is dat nu enkel 's avonds :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:54

Je hebt ook alpro zonder suiker. Ik weet niet of dat per se de light versie is of een andere. Ik zie dat in de light glucose-fructose stroop zit. Een ingrediënt wat ik ook altijd probeer te mijden iig.
Zelf koop ik, als ik sojamelk koop, altijd de unsweetened versie.

Je begrijpt me verkeerd in m'n reactie naar Equimotion. Ik bedoelde dat als zij niet in ziet waarom brood slecht zou zijn, dan kan ze 't gewoon eten. Net zoals andere mensen gewoon melk producten gebruiken ondanks dat andere zeggen dat dat slecht zou zijn. Snap je wat ik bedoel? Ik heb 't dan niet over of 't wel/niet iets met je gezondheid doet, maar gewoon over wat er over een product wordt gezegd.
Net zoals je ook mensen hebben die meteen alles maar schrappen waar ze ook maar ergens van gehoord hebben dat het nog wel eens niet zo goed voor je kon zijn.
Hoop dat ik 't zo duidelijk uitgelegd heb :')

_Nelleke_

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:20

Tara, ik ben van die laatste catagorie. Nu kan ik daar soms wat moedeloos van worden, want als je echt gaat zoeken en researchen is eigenlijk alles slecht, gevolg is dat ik dan niet meer eet en dat is ook niet goed.

M'n ontbijt (Juvapoeder met biologische banaan, frozen fruit en unsweetend biologische sojamelk) is volledig clean, maar de rest van de dag eet ik wel soms zuivel, soms brood etc. Verder lunch ik op m'n werk gewoon iets uit de kantine, maar we hebben een uitgebreid restaurant met maaltijdsalades zonder dressing. Maarja daarvan is niks biologisch. Dus dat is eigenlijk ook niet goed.

M'n noten zijn ook niet allemaal biologisch. Maar wel ongebrand en ongezouten.

En koffie en bier zijn echt mijn guilty pleasures. Daar kan ik gewoon niet vanaf blijven. Al drink ik bier wel biologisch van brouwerij het IJ of gulpener ur-pils of weizener. Ook biologisch.

Tsja, en verder gaat er hier soms ook weleens een patatje in hoor. Of een wit bolletje groentekroket. Maar dat zijn uitzonderingen. (Lees: 1x per maand ofz.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:27

Ik denk dat brood heel erg persoonlijk is :) Zo kan ik 's avonds prima brood eten, maar overdag word ik er hongerig en moe van. Ik bewaar het als extraatje en als iets dat ik eet tijdens m'n menstruatie, of als het niet anders kan. Maar ik eet het niet meer als basis.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:08

_Tara_ schreef:
Je hebt ook alpro zonder suiker. Ik weet niet of dat per se de light versie is of een andere. Ik zie dat in de light glucose-fructose stroop zit. Een ingrediënt wat ik ook altijd probeer te mijden iig.
Zelf koop ik, als ik sojamelk koop, altijd de unsweetened versie.

Je begrijpt me verkeerd in m'n reactie naar Equimotion. Ik bedoelde dat als zij niet in ziet waarom brood slecht zou zijn, dan kan ze 't gewoon eten. Net zoals andere mensen gewoon melk producten gebruiken ondanks dat andere zeggen dat dat slecht zou zijn. Snap je wat ik bedoel? Ik heb 't dan niet over of 't wel/niet iets met je gezondheid doet, maar gewoon over wat er over een product wordt gezegd.
Net zoals je ook mensen hebben die meteen alles maar schrappen waar ze ook maar ergens van gehoord hebben dat het nog wel eens niet zo goed voor je kon zijn.
Hoop dat ik 't zo duidelijk uitgelegd heb :')

Jaja tuurlijk, snapte je reactie wel hoor :). Maar soms ist ook niet zo makkelijk om een eigen opinie te vormen als je er zelf niet super veel kennis van hebt. En als je dan toch wel heel erg veel leest van anderen, dan helpt je dat toch wat :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:10

_Tara_: ik zal trouwens es kijken voor die unsweetened versie. Heb nu alpro soya light mee, van de amandelmelk van alpro hadden ze geen light versie, eignl enkel van de soya.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:53

Daar heb je ook zeker gelijk in, dat je door veel lezen in dit topic wel wat informatie krijgt over hoe en wat :j

Die unsweetened zit in een oranje-achtig pak.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:00

Kijk gewoon naar hoe je je voelt, na een lunch met brood. Toen ik net plande om grotere hoeveelheden brood te gaan eten, merkte ik op dat ik er erg moe van werd. Had ik dat niet gehad, at ik ook nog dagelijks brood want het is wel een handig iets.
Ga gewoon een keertje bewust letten op hoe je je voelt na je lunch. Voel je je kiplekker, niets aan de hand :)

De Soja Intenz smaakt absoluut niet zoet en bevat bijna even weinig kcal als de alpro soja light. Ik heb de verpakking niet gecheckt, maar ik denk dat deze veel minder zoetstof zou moeten bevatten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:52

Zo te zien is die intenz dezelfde als ik bedoel, unsweetened. Kennelijk heeft dat verschillende namen? Of kom jij toevallig uit België, Bhriseis? Want ik zit nu op de Belgische site van Alpro, daar heet 'ie Intenz.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:24

He vreemd, want ik heb ook al ongezoete sojamelk gezien van Alpro. Even googelen.

---

He wat vreemd, op mijn werk hebben ze 'ongezoete' Alpro sojamelk, en niet de Intenz :P Misschien bestellen die het vanuit Nederland?

De ongezoete/intenz vind ik in elk geval erg lekker.
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 09-06-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:25

Op de site van Alpro staan alle producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:50

Ik drink echt veel te weinig, vaak minder dan een halve liter per dag := Vinden jullie het goed als ik dit topic een tijdje gebruik als stok achter de deur?

En nog een vraag: wat zijn jullie ervaringen met macapoeder? Geeft het veel energie?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:53

Drinken geeft zo'n verschil Gast7391 met opgeblazen zijn! En sinds ik dat ondervonden heb drink ik dan weer braaf mijn 2 liter. Maar ik moet mezelf er wel toe 'verplichten' zeg maar: en nu ga ik drie glazen drinken (ofzoiets).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:55

Ja, moet ik ook doen. Ik heb gewoon nooit dorst (zoals anderen nooit honger hebben - jaloers!). Thee laat ik koud worden, flesjes water vergeet ik... Maar het schijnt de oplossing te zijn voor 101 dingen, dus ik ga mezelf maar een tijdje in de gaten houden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:57

Ik doe wel maca in de havermout, maar dat is maar een klein beetje want ik vind het erg vies. Maar ik doe er dan ook kaneel door en dat overstemt de smaak van de maca. Ik gebruik ongeveer 3 gram per keer en merk er niks van. Maar misschien als je er meer van neemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:59

Thanks voor je reactie Karin. Hmm, weet niet of ik het het dan waard vind.. Jij eet nog allerlei andere poeders en zaden toch? Wat is je ervaring daarmee?

PS - Die laarzen van jou en die deken van mij schieten niet op he? ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:32

Ja, ik heb ook hennepzaad en chia. Als het op is stop ik er eens een poosje mee want eerlijk gezegd merk ik daar ook niets van. Maar ook daar gebruik ik geen grote hoeveelheden van.

Nee, helaas niet...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:20

Gast7391, ik wilde als tip geven om gewoon altijd een flesje water in de buurt te hebben, maar dat werkt dus niet bij jou, lees ik. Woon je met iemand samen? (partner/huisgenoot/wat dan ook maar) Misschien diegene vragen om jou er een paar keer per dag aan te herinneren? Of vaste drinkmomenten inlassen? Ik heb het tegenovergestelde, flesjes zijn bij mij altijd alweer leeg voor ik er erg in heb, ik denk dat ik vaak wel tegen de drie liter vocht (water + thee) per dag zit.

Ik gebruik ook chiazaad, net als Karin, maar daar merk ik ook vrij weinig van. Gojibessen trouwens ook, maar die zijn dan in ieder geval nog lekker :)) Hoeveel chia gebruik jij altijd Karin? Ik denk dat het bij mij zo tussen een halve tot één theelepel zit.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:22

mag ik me ook aansluiten

ook wij zijn hier gezonder gaan eten
hebben ook de hello fresh box, en af en toe de streekbox met biologische producten

en we letten ook op wat we in huis halen .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:40

Ja, gojibessen eet ik ook wel, die vind ik ook lekker.
Ik gebruik ongeveer een halve koffielepel, 3-5 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:13

Many schreef:
Gast7391, ik wilde als tip geven om gewoon altijd een flesje water in de buurt te hebben, maar dat werkt dus niet bij jou, lees ik. Woon je met iemand samen? (partner/huisgenoot/wat dan ook maar) Misschien diegene vragen om jou er een paar keer per dag aan te herinneren? Of vaste drinkmomenten inlassen? Ik heb het tegenovergestelde, flesjes zijn bij mij altijd alweer leeg voor ik er erg in heb, ik denk dat ik vaak wel tegen de drie liter vocht (water + thee) per dag zit.

Vriendje is de hele dag naar kantoor als ik thuis aan het werk ben + naar paard.. Vaste momenten inlassen is denk ik het beste - sowieso 's ochtends en 's avonds een groot glas, en dan een pot thee na de lunch of zo..

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:45

Als ik een 70 min voor de klas sta drink ik een halve liter water. Krijg dorst van dat praten :P

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:02

Maca vind ik ook erg vies. Heb het 2 dagen geprobeerd maar keer mn ontbijt dan echt niet weg! Voor het drinken: zet een paar x per dag een herinnering in je telefoon ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:02

Goed dit topic - ik ga mijn koud geworden thee opdrinken :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:03

Probeer er ook voor en na het sporten een gewoonte van te maken, Gast7391. Je kan misschien je alarm op je gsm laten afgaan als het drinktijd is?

(zowel de laarzen als het deken zijn nochtans mooi :P)