Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:34

Ja inderdaad die kaart van de vitamin store! Werk je bij de dille in amersfoort?

Als ik nog eens voor mensen ga koken ga ik echt daar eens heen! Je hebt ook super mooie pasta's, mooie kleuren enzo, kan je veel mee op het gebied van presentatie :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:38

Ook maar eens een kaart aanvragen bij de vm. Wil ook wel van die leuke voordeeltjes Haha.

Kamut is ook een oergraan Rijker aan proteïne en mieralen en mensen die niet tegen tarwe kunnen verdragen Kamut wel. Hier meer over Kamut : http://www.kamut.com/nl/health.html

:j Ben vestigingsmanager bij de Dille in Amersfoort :D

ie kleurtjes doen het goed, zijn allemaal natuurlijk (anders mag het ook niet bio heten denk ik) Wij hebben regelmatig eetafspraken met verschillende vrienden ,zo kan je redelijk makkelijk indruk maken haha

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:54

Ik zag ook al kamut staan idd...klinkt interessant...zoooo veel geslapen...merk wel dat ik echt helemaal stuk was...deze week 5 dagen gewerkt en paard doen...slaap te weinig kom denk ik aan 6,5uur per nacht terwijl ik er echt 8nodig heb...nu wel redelijk fit...

Net lauw glas citroen en water op....

Vandaag lekker shoppen en terrasje pakken en hapje eten... ;-)

gisteren verjaardag goed doorstaan. 2 wijntjes, beetje patat, satestokje, paar broodjes kruidenkaas....had erger gekund ;-)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:03

Goeiemorgen Colway, 6,5 uur slaap gaat na een paar nachten wel opbreken. Lekker dat je even bij hebt kunnen slapen. Ga je gericht de stad in of ff lekker kijken wat er allemaal is? Na zo'n mooie week heb ik ook wel weer zin om nieuwe voorjaars/zomer kleding te kopen maar dat moet nog even wachten...
Amersfoort heeft vandaag ook koopzondag en ik ga werken.
Ga zo even het recept van havermoutpannekoek opzoeken voor mn ontbijt...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:26

Wat zijn jullie allemaal dun :=
Ik ben 1m64 en zit op.74 kilo :o ga me proberen aan phor dr lijst te houden komende week!

Gister opnieuw de salade gemaakt maar nu met rucola ipv munt en koriander. Vond het geen succes, schoonmoeder wel.
Vind de rucola te viltachtig nootachtig smaken. Volgende keer dus mart met zachtere salade maken

Lig nu in ons oude bed bij mn schoonouders, zo ff naar huis om om te kleden en wat spullen te pakken en weer hierheen. Vanavond bbq-en. Wordt dus flink veel salade eten en de sausjes laten staan.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:02

Goedemorgen :wave:

Toad, lekker zeg, gister in de tuiin gewerkt. Ik hoop dat ik ooit ook een huisje met tuin heb :j Lijkt me leuk om zelf wat groente en kruidjes te verbouwen.

Phormicola, dat is een handig lijstje wat je gaf. Ik ga dat eens een tijdje aanhouden en kijken wat het voor me doet :j

MaartPaard, grappig hoe gewicht voor iedereen weer relatief is. Jij hebt het over 'dieptepunt' toen je 62 woog, terwijl ik daar alleen maar van kan dromen :)) Alhoewel, ik heb ooit 66 kilo gewogen en toen begonnen mensen me te dun te vinden. Ik ben 1.72 overigens. Maar zo zie je maar dat voor ieder lichaam weer andere regels gelden.

Nexthorse, ooooh, lekker dat ijs :9

Eydis, wat een aparte smoothie. Leuk om te zien welke combinaties blijkbaar toch lekker zijn samen. Ik heb gister ook een zak spinazie gekocht, dus daar ga ik ook maar mee experimenteren.

Hesterve, ik ga dan ook maar weer eens naar de Dille & Kamille. Ik dacht ;altijd dat dat meer een spulletjes-winkel was, maar er komen steeds meer eet-dingen bij dus?
En werkze vandaag!

Colway, pfff, dat trek ik ook nooit, een aantal nachten te weinig. Fijn dat je een beetje bij hebt kunnen slapen.
En wat een leuk dagje heb je voor de boeg, veel plezier!

Mri, lekker BBQ'en :9 Veel plezier ook!

Mijn lijstje van vandaag:
Eerst glas lauw water met citroen
O: Smoothie ananas-appel-komkommer-basilicum uit de Allerhande. Ik vond hem heerlijk :9
L: Speltboterhammen met mozzarella, tomaat en basilicum
A: Speltpasta met zongedroogde tomaatjes, verse tomaat, basilicum, tijm en een beetje feta
T: Fruit, nootjes

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:14

Ja wat een heerlijk weer was het de laatste dagen. Hier is het nu bewolkt helaas.
Net wel heerlijk 35 min hardgelopen, en zometeen zondags ontbijten. Verder verjaardag vandaag van mijn opa dus lijstje gaat lastig worden vandaag. Gister avond ging het ook niet helemaal goed, wat blokjes melkchocolade gehad en stukje vijgen/notenbrood.

Ik drink nu ook elke ochtend een glas lauw water (zonder citroen) en kan binnen een half uur naar de wc rennen :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:41

Mjaa dat weinige slapen komt omdat ik savonds nog gewoon te druk ben, sta om half 7 op maar lig vaak pas tegen 12 uur in bed :+ Sinds ik gezonder eet heb ik zoveel energie dat ik de avond soms doorstuiter :') Maar ja, moet een beetje gaan leren doseren denk ik

@hesterv ik ga mezelf verwennen, wil nieuwe pumps, leuke zomerlaarsjes, nog een skinny jeans en wat shirtjes en een jurkje ofzo :D

@ Phylos, dat heb ik ook hoor, ik kijk al naar het glas water/citroen en kan rennen, lauw water brengt de boel op gang haha

Ohhh tien die smoothie klinkt lekker inderdaad!

Ik heb hier nu bleekselderij liggen, maar durf er geen smoothie van te maken haha, vind het zo'n scherpe smaak, wel erg gezond. Mn vriend eet gewoon rauw de stengels uit de hand?

Ik ben overigen 1.67 en 53 kg :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:42

Fijne zondag allemaal geniet van de zon en ik stel voor dat we van de zondag, de zondig dag maken komend voorjaar...Zondag is toch echt terrasjes dag toch? :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:45

Tien je avondeten klinkt lekker!Zal het even onthouden en kan het dan dinsdag gaan eten. Mooi lijstje ook verder. Het grootste deel van ons assortiment is ook non-food hoor er zijn in Rotterdam volgens mij 3 rekken met food en er zijn +/- 70 soorten gedroogde kruiden(die staan in blikken in de hoek met Food denk dat als je wat wilt hebben er even om moet vragen dat wordt voor je afgewogen als ik me niet vergis in R'dam). Sinds een tijdje is er iemand op hoofdkantoor speciaal voor het food assortiment. Aan haar de taak om ons food assortiment uit te breiden met mooie verantwoorde producten.
Al lekker gesport Phylos!
@Mri Gewicht is betrekkelijk, dun is echt niet altijd maar gezond en/of mooi. Zelf vind ik het belangrijk dat ik goed in mn vel zit en kan daar dan ook de discipline voor opbrengen om mn voeding daar op aan te passen. Meestal heb ik in de winter als het goed koud is dat ik alles ga eten wat los en vast zit en als ik dan tegen de 60 kilo aan ga wegen dan kan het eten wat ik eet echt tegenstaan(misselijk worden enz.) alleen door de suikers en andere ongezonde dingen blijft het dat mn hoofd wil dat ik door blijf eten. Het kost dan even een paar dagen discipline om me weer in het gezonde gareel te komen. Maar wat voel ik me dan fitter en vrolijker als ik weer even bezig ben met al het ongezonde laten staan. In de zomer is het bij mij weer belangrijk dat ik genoeg binnen krijg. Ben dan vaak veel aan het werk en rij dan 1 tot 3 paarden per dag en heb nog een huishouden draaiende te houden en voel dan mn hongergevoel niet als ik een paar dagen zo druk ben en val dan te snel af en verlies bespiering en vind mezelf er dan niet mooier op worden...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:50

@ colway Bleekselderij eet ik ook wel zo uit de hand maar maak er ook wel salade van:
bleekseldeij in dunne reepjes snijden (over de korte kant)wat fruit zoals sinasappel/manderijnenpartjes ,peer,perzik of abrikoos en wat walnootjes en dan alles door elkaarhusselen met wat kwark erdoor. Heel simpel maar vind zelf de smaak van Bleekselderij lekker.
Aardig lijst voor het shoppen haha succes!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:51

Jeetje, heeft dat ochtendglas zo'n invloed op jullie... uhm... gestel? :D Dat heb ik niet :n Dan maar zorgen dat je het niet een keer in de trein drinkt _O-

Phylos, gefeliciteerd met je oop! En ach, na 35 minuten hardlopen kun je best een iets minder gezond ietsje eten :j

Colway, goed voorstel +:)+
En bleekselderij :r Brrrr!

Hesterve, mijn avondeten is een recept van die Amber-nog-wat. Hier in het topic werd haar site gepost en daar vond ik dus dit recept, klinkt inderdaad erg lekker. Ben benieuwd :j
En ik zal binnenkort dan toch eens hier naar de D&K gaan. Leuk dat het foodassortiment uitgebreid gaat worden. En wat een leuke baan lijkt me dat :):)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:56

De Dille&Kamille ken ik niet, ga eens kijken op de website :j

Ik zag net dat ik elke woensdag dichtbij de Ekoplaza in Leeuwarden ben, dus ga van de week daar even langs, want het natuurwinkeltje hier heeft geen Chiazaden ofzo, is een erg klein winkeltje met een beperkt assortiment.

Ik ben 1.65 en 60 kg. wil naar de 55kg voor de zomer, 's winters kom ik altijd iets aan :+
Merk nu dat mijn hele lichaam in de hobbel ligt. Mijn huid is vreselijk (vet en pukkels), heb weer roos en ben al 2,5 week ongesteld :=

Colway, bleekselderij rauw is best lekker, met een knoflookdipje haha

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:14

Ohhhh dat recept klinkt lekker die bleekselderij salade...ga meteen maken morgen...ja mijn vriend zei ook al met dipsaus...ben benieuwd;-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:15

Goedemorgen :D

Nog even over dat vet en koolhydraten.. Betekent dat dat je geen vlees én gekookte aardappelen bij je avondeten mag? Of sowieso geen aardappel bij je avondeten? Of wel, zolang er maar geen vlees bij zit?

Ik heb echt de grootste suikerdip ooit, ik kan maar niet wakker worden en het lijkt wel een kater. Echt bizar. Heb gisterenavond veel snoepjes gegeten, maar nu ik ben geminderd met suiker verdraag ik dat blijkbaar nog minder dan normaal (zeg maar gerust helemaal niet meer).. :oo

Ik ben wel jaloers op jullie gewichten, ben hier nog steeds alleen maar aan het aankomen.Ik denk dat ik misschien teveel koolhydraten neem. Moet sowieso meer bewegen. Ik ga waarschijnlijk meedoen aan de dam-tot-damloop, dus dat is een goeie motivator :P

K ga weer beginnen met een smoothie, maar voor de rest van de dag weet ik het nog niet echt :)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:16

VogeltjeM, wat naar dat je je zo verrot voelt door de suiker :(:)
En de dam-tot-damloop, wauw _/-\o_

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:17

Owjee al 2,5week? Ik heb er noiit last van...wel een iets opgezette buik, gevoelige tit's en iets meer trek dan anders...daar merk ik het aan...die opgezette buik staat zo lelijk heb al iets babybuik zeg maar omdat ik wat met holle rug sta...en stukje erfeljjkheid in bouw helaas

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:17

Toess, o jee, dat klinkt niet fijn allemaal :(:) Hopelijk gaat het snel wat beter.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:18

@ vogeltje...ik probeer sowieso aardappelen en vlees als combi te vermijden,

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:20

Toess schreef:
Ik ben 1.65 en 60 kg. wil naar de 55kg voor de zomer, 's winters kom ik altijd iets aan :+

Poeh, ben je dan niet heel dun? Ik ben 1.61 en weeg nu 65 kg. Goed, daar mag ook wel wat vanaf (wil graag naar de 60), maar ik ben niet dik ofzo; heb alleen hier en daar wat vet teveel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:31

Heb ik eindelijk citroenen, vergeet ik ze voor het ontbijt.. morgen maar. :p

Duidelijk overzicht van phor. Ik moet zeggen dat ik wel hetzelfde heb als jij, na vet eten heb ik ook altijd een betere huid. na een bbq bijvoorbeeld..

Komen hier inderdaad mooie gewichten langs. Mijn weegschaal tikte vandaag voor het eerst 67 aan, dat betekent dat er al meer dan 4 af is inmiddels. Voelt goeddd!

Phylos gefeliciteerd met je opa! Wij gaan zo ook op visite, helemaal naar brabant vanuit friesland.. lang ritje!

Allemaal een fijne dag vandaag, lekker genieten van het zonnetje :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:37

@ century het zal per bouw verschillen en natuurljk wat je mooi vind. Ik ben 1,67 en 53 kg. Daar hoeft op zich niet echt wat vanaf maar wil wel slanker (en dus vooral strakker) de zomer in. Moet dus gaan sporten extra. Maar 1 of 2 kg eraf mag nog wel. En ben dan echt niet mager

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:39

Fijne zondag iedereen! veel plezier met shoppen/terrasjes pakken :D

@Tien: het werken in de tuin was zwaar, maar ook wel leuk! Fijn om de tuin zo te zien opknappen. En wat een goed idee om er kruiden/groenten in te verbouwen, daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Misschien ga ik dat nog wel doen!

Ook zag ik lekkere smoothies voorbij komen, ik ga er ook zo 1 maken met avocado en banaan denk ik :)

Net ontbeten met magere kwark+halve banaan+ fruitmuesli en kop groene thee.
We hebben heel veel eieren in huis dus vanavond eten we waarschijnlijk een groenteomelet.

Ik raak altijd helemaal van slag als de zomertijd ingaat, mijn biologische klok doet daar niet aan mee... hebben jullie daar ook last van?

Ik zie trouwens veel nette gewichten voorbij komen! Ik zelf ben 1.72m lang en weeg 58-59 kg. Mijn gewicht schommelt vaak 1 keer per halfjaar. Zo was ik het vorige halfjaar stabiel 62-63 kg maar ben veel ziek geweest en toen ook afgevallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:40

Aardappelen met mager vlees is prima, gooi er alleen geen jus overheen :)

Ik ben 1,78m en ik weeg nu 71 kilo. Ik zou graag naar de 68 willen, maar opzich is het niet nodig.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:48

Colway schreef:
@ century het zal per bouw verschillen en natuurljk wat je mooi vind. Ik ben 1,67 en 53 kg. Daar hoeft op zich niet echt wat vanaf maar wil wel slanker (en dus vooral strakker) de zomer in. Moet dus gaan sporten extra. Maar 1 of 2 kg eraf mag nog wel. En ben dan echt niet mager

Vergeleken met mezelf klink dat alsof je echt heel mager bent. Ik kan best onder de 60 kg zijn, maar 55 bijv. is echt te weinig. Ik wil ook graag wat strakker en slanker, maar ik zou mezelf niet als dik bestempelen; en we verschillen toch 12 kg terwijl jij groter bent. Apart dat het zoveel kan uitmaken.

Toad schreef:
Ik raak altijd helemaal van slag als de zomertijd ingaat, mijn biologische klok doet daar niet aan mee... hebben jullie daar ook last van?

Nee, maar ik heb ook niet zo'n heel vast ritme, dus een uurtje later of eerder opstaan is niet zo raar voor mij.