Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:13

MrUlbe je zit hier wel een een eiwitrijk (en voor sommige veel vetten) topic....
zelf doe ik Atkins (alleen maar eiwitten en vetten en maar 20 khd op een dag ;) )
het is maar dat je het weet....

Is Sonja Bakker niet iets voor je? In haar 1e boek staat alles duidelijk uitgelegd en werkt super,
ik ben er destijds 22 kilo mee afgevallen in 19 weken tijd!

Minpunt van SB en andere soortgelijke dieëten is dat je na zo'n dieet eigenlijk levenslang hebt
en dus ook weer terugvalt in je oude eetpatroon, simpelweg omdat weinig mensen dat maar vol kunnen houden...
Vandaar dus nu mijn keuze voor atkins, geen hongergevoel, ik voel mij fitter en actiever,
voldoet aan mijn wensen en makkelijk nadien vol te houden!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:14

listiglistje schreef:
Let wel: te weinig eten val je niet van af....je lichaam raakt er aan gewend en gaat in ruststand!

Ik zou ook s'ochtend vezelrijker eten, desnoods volle bak optimel met Kellogs K en s'middags igg 2 bruine boterhammen met mager beleg.

met optimel bedoel je??
ik zou eventueel crusli kunnen eten, dat vind ik ook erg lekker, alleen zit daar niet veel slechte vetten in? vooral de yoghurt dan?[/quote]
Yoghurt en crusli mag ook, als er maar niet teveel suikers in zitten (zie verpakkingen), Vandaar dat ik Optimel noem en Kellogs K
In veel yoghurt en veel crusli's zitten veels te veel suikers....en dat werkt niet![/quote]

en wat zou een mooie aantal suikers zijn? hoeveel gram zou ik dat mogen hebben?
is er van optimel ok al yoghurt dan? := of bedoel je iets anders?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:16

listiglistje schreef:
MrUlbe je zit hier wel een een eiwitrijk (en voor sommige veel vetten) topic....
zelf doe ik Atkins (alleen maar eiwitten en vetten en maar 20 khd op een dag ;) )
het is maar dat je het weet....

Is Sonja Bakker niet iets voor je? In haar 1e boek staat alles duidelijk uitgelegd en werkt super,
ik ben er destijds 22 kilo mee afgevallen in 19 weken tijd!

Minpunt van SB en andere soortgelijke dieëten is dat je na zo'n dieet eigenlijk levenslang hebt
en dus ook weer terugvalt in je oude eetpatroon, simpelweg omdat weinig mensen dat maar vol kunnen houden...
Vandaar dus nu mijn keuze voor atkins, geen hongergevoel, ik voel mij fitter en actiever,
voldoet aan mijn wensen en makkelijk nadien vol te houden!

klopt, maar ik had gewoon graag wat adviezen :)
mijn doel is uitendelijk niet om veel afte vallen, maar gewoon wat strakker worden, en gezonder gaan eten.

dus sb is niet echt nodig, aangezien ik geen kilo's mág afvallen... dan zou ik een ernstig ondergewicht krijgen vrees ik :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:19

Hoeveel strakker wil je zijn op 17jarige leeftijd :D :D als je niet te zwaar bent niet dieeten maar gewoon gezond eten, is veel beter
*zou best het lichaam van een 17 jarige willen hoor ook met ietsjes overgewicht* :D :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:21

koop een boek (of SB), ga naar een voedingsdeskundige of verdiep je in voedingswaardes via het internet...

Ik ken voortaan alle voedingswaardes van bijna alle productverpakkingen,
maar dat is veel te veel om hier uit te leggen en neer te zetten :P

tja dat krijg je met levenslang dieëten, vandaar dat ik nu een ander weg probeer....in mijn geval Atkins :j dit lijkt te passen ook al gaat het niet snel...

Strakker worden kan alleen door veel sporten.....maar ook daar heb je voedingskennis naast nodig,
bv bodybuilders en andere sporters weten wat ze naar binnen werken ;-)
Dus verdiep je in voedingswaardes en de verschillende sporten....en welke effecten het heeft!

Daar kan ik je niet in adviseren, ik heb slap hangvel, ben bijna 40 en rijd alleen paard, verder geen beweging....

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:22

mrulbe: misschien is het topic: less is more, verantwoord en gezond afvallen meer iets voor je?

Toen ik 17 was ontbeet ik met stampotten of 4 eieren op brood, wat voor jou het beste is is gewoon 6 x per dag eten, voldoende brood fruit en groente...
En uitteraard sporten als je strak wil worden, informeer een bij een sportschool naar bijv. bodypump en/ of body en mind.. die helpen je goed strak te worden!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:25

Echwel schreef:
Hoeveel strakker wil je zijn op 17jarige leeftijd :D :D als je niet te zwaar bent niet dieeten maar gewoon gezond eten, is veel beter
*zou best het lichaam van een 17 jarige willen hoor ook met ietsjes overgewicht* :D :D

haha :p ik wil gewoon (als ik dadelijk naar Tenerife ga in de zomer := ) mooi in mijn bikini passen, met een platte buik :P en strakkere billen

@ listiglijstje:
dankjewel, dat was inderdaad mijn opzet, om veel te sporten en gezond te eten.
alleen dacht ik dat ik misschien hier informatie over gezond eten zou kunnen krijgen :)

@ cindytjuh:
en ik dacht dat ik al veel at :=
ik heb een tijdje bij een sportschool gezeten, maar die namen mij niet echt sireus, dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan met hardlopen en situps

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:28

Hoe bedoel je namen je niet serieus?
Voelde je je niet op je gemak bij de sportschool?

Wat deed je toen, lessen of fitness?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:29

Hier eten we vooral vet en lekker, haha!

Als ik jou was zou ik naar een goede sportschool gaan in plaats van voedingsadviezen te vragen. En als die niet in je buurt zit moet je verder zoeken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:31

cindytjuh schreef:

ik zei dat ik wou trainen voor een strakker lichaam, en niet alleen voor de spieropbouw.
en toen zeiden ze dat ik dat toch niet vol zou houden want er zat een heel voedingsschema bij en veel fitness, en dat kon ik blijkbaar niet.

ik ben nu zelf 4 weken bezig, en vindt het eigenlijk zeer geod gaan:)

ik volgde 1x in de week zumba en deed 3x in de week cardio en wat simpele oefeningetjes

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:32

Nou, ik zou lekker zo door blijven gaan als ik jou was.

Komt het wel goed.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:33

mijn doel is uitendelijk niet om veel afte vallen, maar gewoon wat strakker worden, en gezonder gaan eten.

dus sb is niet echt nodig, aangezien ik geen kilo's mág afvallen... dan zou ik een ernstig ondergewicht krijgen vrees ik :=[/quote]

Ik snap je wel hoor!

Het is ook best leuk om je in voedingsmiddelen te verdiepen, lezen voor in de mond stoppen... dit kun je best gaan doen... maar ga niet minder eten... gewoon gezond vers lekker!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:34

cindytjuh schreef:

dus sb is niet echt nodig, aangezien ik geen kilo's mág afvallen... dan zou ik een ernstig ondergewicht krijgen vrees ik :=

Ik snap je wel hoor!

Het is ook best leuk om je in voedingsmiddelen te verdiepen, lezen voor in de mond stoppen... dit kun je best gaan doen... maar ga niet minder eten... gewoon gezond vers lekker![/quote]

precies :) gisteren verjaardag gehad, maar dat is toch afzien zeg :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:35

MrUlbe schreef:
cindytjuh schreef:

ik zei dat ik wou trainen voor een strakker lichaam, en niet alleen voor de spieropbouw.
en toen zeiden ze dat ik dat toch niet vol zou houden want er zat een heel voedingsschema bij en veel fitness, en dat kon ik blijkbaar niet.

ik volgde 1x in de week zumba en deed 3x in de week cardio en wat simpele oefeningetjes

Dit is wel de manier om strakker te worden :j maar dat ze zeggen dat je het niet vol zou houden is niet erg klantvriendelijk
of je moet gezellig hebben liggen kwebbelen en babbelen op de fitnessapparaten ipv te trainen net zoals ik destijds...dat heeft idd weinig nut :+

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:36

ik volgde 1x in de week zumba en deed 3x in de week cardio en wat simpele oefeningetjes[/quote]

:= fijne sportschool...

Niet laten demotiveren!!
Gewoon lekker de lessen gaan volgen die je leuk vind, en daarnaast goed en voldoende eten (hoeft helemaal niet aangepast!!

In een paar maanden zie je er harstikke strak uit!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:36

Toch de antieke schijf van 5 weer tevoorschijn halen en je daaraan houden is het beste...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:37

Nou, als je je daar nu al druk om gaat maken. Als je tegen ondergewicht aan zit???
Ik zou heb wel weten hoor. Zo strak vinden mannen niks, hebben ze niks om vast te houden :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:37

listiglistje schreef:
MrUlbe schreef:

Dit is wel de manier om strakker te worden :j maar dat ze zeggen dat je het niet vol zou houden is niet erg klantvriendelijk
of je moet gezellig hebben liggen kwebbelen en babbelen op de fitnessapparaten ipv te trainen net zoals ik destijds...dat heeft idd weinig nut :+

haha := nee dat deed ik niet, ik was vrij serieus :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:38

strakker is veel fitnness/krachttraining en ook KHD arm dieet....niet het dieet waar je nu mee bezig bent!

Bodybuilders leven ook van de biefstukken, proteïneshakes en eieren :P zo worden ze lekker strak....

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:39

cindytjuh schreef:

:= fijne sportschool...

Niet laten demotiveren!!
Gewoon lekker de lessen gaan volgen die je leuk vind, en daarnaast goed en voldoende eten (hoeft helemaal niet aangepast!!

In een paar maanden zie je er harstikke strak uit![/quote]

dankje :)
ik had inderdaad weinig zin om daar nog te gaan sporten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:40

Zooist schreef:
Nou, als je je daar nu al druk om gaat maken. Als je tegen ondergewicht aan zit???
Ik zou heb wel weten hoor. Zo strak vinden mannen niks, hebben ze niks om vast te houden :P

beetje lovehandels mag Zooist, niet teveel natuurlijk ;-)
ik ben altijd blij geweest met mijn vrouwelijke rondingen :j ik had altijd veel meer sjans als de plankjes :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:42

Precies! Ik was een plankje :P

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:44

Trouwens voor de lossen velletjes onder ons :+

Ik kreeg een tip van een collega:
eerst sauna, daarna zonnebank en daar goed smeren een een rijke olie, dit een of 2x in de week een paar weken lang zou wonderen verrichten....

Ga het maar eens proberen :Y)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:45

listiglistje schreef:
Zooist schreef:

beetje lovehandels mag Zooist, niet teveel natuurlijk ;-)
ik ben altijd blij geweest met mijn vrouwelijke rondingen :j ik had altijd veel meer sjans als de plankjes :P

uiteraard.
ik heb al een heel lief vriendje :o
en die zegt zelf ook dat hij me leuk vind zoals ik ben.
maar hij steunt me gelukkig wel nu ik aan het rennen ben :) en gewoon een keer een stuk fruit pak ipv chips :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:59

Iemand nog een lekker lunchidee. Heb even geen inspiratie.