[FOTO] Show je maaltijd deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Re: [FOTO] Show je maaltijd deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:01

Overstroomde lasagne :')
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:18

Goedemorgen,
Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:39

Dat ziet er echt heerlijk uit!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:18

De zadencrackers van de plus heb ik ook al eens gekocht, echt super lekker. Maar vind ze erg duur voor de paar crackers in een pakje, terwijl ze helemaal niet uit dure ingrediënten bestaan. Ik heb standaard wel allerlei zaden in huis, dus ga vanmiddag dit recept voor zadencrackers proberen. Aangezien er zoveel interesse is naar de plus crackers, vinden misschien wel meer mensen dit recept interessant!
Heb het wel eens eerder zo gemaakt en het is zó simpel. En tip, bij de holland & barrett zijn altijd leuke 1+1 en 50% korting aanbiedingen en zij hebben groot verpakkingen van allerlei zaden en pitten.
https://www.alphafoodie.com/the-best-seed-cracker-recipe/

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:59

Wat een heerlijke dingen werd <3

Zondag spontaan uiteten geweest met m’n ouders. Erg lekker en heel erg leuk want ze hadden simpele dingen, maar met vrij verrassende smaakcombinaties. Mn ouders kenden niet alles, maar waren heel enthousiast :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje een gekke week verder met ponylief en daardoor alleen maar heen en weer aan het rennen, dus weinig kooktijd.

Wel nog een kip in appeslapstoof gemaakt, die was verrassend lekker.
Afbeelding

Verder wat simpele Italiaanse salades en broodjes enzo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:56

Overstroomde lasagne gebeurt hier ook wel eens :=

En dat er vragen worden gesteld is toch niet meer dan logisch? Misschien volgt iemand wel een bepaald voedingspatroon waarvan iemand denkt goh wie weet past mij dat ook wel, maar ik zou er graag eerst meer van willen weten.
Volgens mij reageren hier mensen allemaal positief op elkaar.
Zelf heb ik ook wel eens als vegetariër iets over vlees gevraagd hier, daarmee veroordeel ik niemand maar wil er juist van leren. Als je van kleins af aan een bepaald voedingspatroon hebt, is dit topic soms best een openbaring :)

Afbeelding
Heb mezelf uit lunchen genomen deze middag, ook wel eens leuk om jezelf te trakteren

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:12

xTammy, ik denk dat het vooral gaat om het feit dat aangeven dat iets 'veel' of 'weinig' misschien triggering kan zijn voor mensen met een eet-probleem. :)
Voor mij maakt het niks uit, maar vragen om recept is anders dan vragen waarom iemand zo veel/weinig/zus/zo eet natuurlijk.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 15:19

Leuk dat je zo een topic binnen komt vallen!
Maar is niet nodig denk ik? Vragen of iemand genoeg heeft aan een bepaalde portie/hoeveelheid is toch geen rare vraag?
En als iemand hier door getriggerd word is dit misschien niet het juiste topic om aan mee te doen. Het gaat tenslotte voornamelijk over eten…

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:22

Aan de ene kant begrijp ik je, aan de andere kant ben ik het ook wel eens met xTammy. Er wordt hier voor zover ik meemaak enkel oprecht gereageerd. Zelfde met vragen over wel geen vega/vegan eten en dat soort zaken. Zolang er geen nare ondertoon of oordeel in zit en het een oprechte vraag is, moet het wat mij betreft kunnen

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:36

Suliko schreef:
De zadencrackers van de plus heb ik ook al eens gekocht, echt super lekker. Maar vind ze erg duur voor de paar crackers in een pakje, terwijl ze helemaal niet uit dure ingrediënten bestaan.

Ze zijn idd erg prijzig, zitten 5 in een bakje en kosten 2,99. Maar momenteel in de aanbieding, 2 voor 3,99, anders vind ik ze ook te duur :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:39

tjakka123 schreef:
xTammy, ik denk dat het vooral gaat om het feit dat aangeven dat iets 'veel' of 'weinig' misschien triggering kan zijn voor mensen met een eet-probleem. :)
Voor mij maakt het niks uit, maar vragen om recept is anders dan vragen waarom iemand zo veel/weinig/zus/zo eet natuurlijk.

Als je een eetstoornis hebt en makkelijk getriggerd wordt lijkt me dit topic sowieso niet helemaal the place to be. Vragen staat altijd vrij vind ik.

Ontopic: goed idee om jezelf mee uit lunchen te nemen Tammy!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:57

Afbeelding

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:51

Ik heb geen eetprobleem maar ik las nu voor de derde keer in de korte tijd dat ik in dit topic post iets over te kleine porties en dat je daar toch niet vol van kan zitten. Maar de volgende keer zal ik mijn mond houden.
Fijne donderdag nog

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:12

friezenfan2 schreef:
Ik heb geen eetprobleem maar ik las nu voor de derde keer in de korte tijd dat ik in dit topic post iets over te kleine porties en dat je daar toch niet vol van kan zitten. Maar de volgende keer zal ik mijn mond houden.
Fijne donderdag nog

Nou, ik vind het juist attent dat je aangeeft dat dit triggerend kan werken. Niet iedereen denkt daar aan.

Het is wel een vraag die ik elk show je maaltijd topic weer voorbij zie komen. Wat mij vooral opvalt is dat het wel normaal is om te vragen waarom iemand zo weinig eet en niet waarom iemand zoveel eet :Y)
Ik ben er ook wel eens op aangesproken, dat mijn porties zo klein zijn. Maar ik weeg weinig en heb gewoon niet zoveel nodig. Bij de meeste porties die ik hier zie denk ik juist, hoe krijg je dat allemaal weg? :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 18:16

Maar niemand heeft het toch over te kleine porties?
Of ik heb er overheen gelezen. De ene eet nou eenmaal meer dan de ander, en zo erg is de vraag niet lijkt me := het is geen aanval dus niemand hoeft zich te verdedigen, en als je die vraag niet wilt antwoorden is dat ook prima.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:18

Suliko schreef:
Bij de meeste porties die ik hier zie denk ik juist, hoe krijg je dat allemaal weg? :')

Sorry voor mijn borden :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:31

Jilletje schreef:
Maar niemand heeft het toch over te kleine porties?
Of ik heb er overheen gelezen. De ene eet nou eenmaal meer dan de ander, en zo erg is de vraag niet lijkt me := het is geen aanval dus niemand hoeft zich te verdedigen, en als je die vraag niet wilt antwoorden is dat ook prima.

Nou ja, meestal wordt het gevraagd in de trend van 'heb je daar genoeg aan?' of 'is dat niet erg weinig?', dat lees ik als iemand die vindt dat het te kleine porties zijn.
Ik vind het ook niet echt een rare vraag, maar kan me wel voorstellen dat het verkeerd kan vallen. Zelfde als dat je iemand zou vragen (die mogelijk onzeker is over zijn/haar gewicht) is dat niet erg veel?

Exitium schreef:
Suliko schreef:
Bij de meeste porties die ik hier zie denk ik juist, hoe krijg je dat allemaal weg? :')

Haha ja, jij kan er wel wat van! Al lees ik ook regelmatig dat het dan je eerste maaltijd van de dag is :+ Maar stiekem geniet ik ook wel van je goede maaltijden, zelfs al zijn het meestal gerechten die ik zelf nooit zou eten (vlees enzo). Dat vind ik juist zo leuk hier, de diversiteit.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:48

Exitium schreef:
Suliko schreef:

Of de mijne :')
(Die soms nog eens x 2 gaan als het lekker is en ik nog eens opschep…)

Maar ik begrijp dat het triggerend kan werken. Beide kanten op trouwens (zo veel/zo weinig op je bord). Ik zou het daarom ook niet aan een ander vragen of hij/zij daar wel genoeg mee heeft. Ik denk dat een gezond persoon gewoon extra neemt als hij/zij nog honger heeft en dat iemand met een eetstoornis niet blij wordt van die vraag. Dus ik denk vast wel dat ik daar niet genoeg mee gegeten heb, maar meld dat vervolgens niet.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:08

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:11

Lunch, overgeslagen, geen foto van want ik lag te slapen en er was niets om te fotograferen :+

Wel om 15.00 zo'n goodmorning haverkoek achtig ding gehad van Sultana, maar ook geen foto van.

Avondeten,
Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:14

Twee keer een volkoren wrap met een prutje. Even snel een foto in de keuken voor het vouwen.Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:25

Suliko schreef:
Exitium schreef:

Haha ja, jij kan er wel wat van! Al lees ik ook regelmatig dat het dan je eerste maaltijd van de dag is :+ Maar stiekem geniet ik ook wel van je goede maaltijden, zelfs al zijn het meestal gerechten die ik zelf nooit zou eten (vlees enzo). Dat vind ik juist zo leuk hier, de diversiteit.

Ja, ik ontbijt zelden, dus soms eet ik wel iets tussendoor voor de lunch (vanmorgen een paar theebiscuitjes met een laagje Nutella en hagelslag :')) maar vaker niet. Op het werk eet ik dan tussendoor wat fruit en een paar broodjes. Thuis lunch ik later (vandaag was het drie uur) en dingen als tosti's, uitsmijters of zoals vandaag een broodje shoarma :) 's Avonds eet ik ook altijd wat later, tijd dat ik hier post is meestal ook de tijd dat ik zit te eten, ligt meestal ergens tussen 19:30 en 21:00 met soms wat late uitschieters in het weekend/vakantie of als ik geen honger heb (in het laatste geval kan ik overigens ook prima een keer eten overslaan, ik ga 't niet tegen m'n zin in naar binnen zitten proppen. Eet eigenlijk ook nooit als ik een concert heb)

Wat vlees betreft, ik ben een echte vleesliefhebber. Ik maak zo heel af en toe wel eens wat vegetarisch, maar dat komt niet heel vaak voor. Moet daar eigenlijk wel wat in gaan minderen, maar zonder 'mis' ik iets bij de meeste gerechten, en vleesvervangers zijn over het algemeen een stukje duurder en ik heb geen idee welke wel en niet de moeite waard zijn :') Heb een aantal jaar wat dingen geprobeerd, maar daar werd ik destijds niet heel gelukkig van zeg maar :P

En wat de hoeveelheid betreft: man, 1,92, dan heb je over het algemeen al wat meer nodig :+ Een tweede keer opscheppen zoal Ine23 doe ik dan weer niet (tenzij ik bij m'n moeder ben en ze nog een klein beetje over heeft ofzo), ik kook op maat (kook om de dag voor twee dagen) en dat gaat eigenlijk altijd op. Toetjes eet ik overigens ook vaker niet dan wel, je maakt mij gelukkiger met een extra schep andijvie of macaroni dan met een bakje vla ofzo :')

Foto van de lunch vergeten viel me op door deze post :')

Afbeelding

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:30

Afbeelding

Alleen en geen zin om te koken..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:30

Afbeelding
Kip-pompoen lasgna. Het ziet eruit als een zooitje op de foto naar het was lekker

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:49

Nacho schotel.

Afbeelding