Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 17:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:02

Ik had een tijdje geleden bij Boca's in Amsterdam tempeh die tandoori-gemarineerd was. Was echt heerlijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 18:04

Dat klinkt ook lekker!

Ik moet nog steeds eens zelf tempeh maken. De sojabonen en tempeh starter liggen al klaar maar ik heb er gewoon te weinig tijd voor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:04

Ja was echt fantastisch. Heel langzaam gegaard ook dus was echt boterzacht. Heb dat hele bakje op zitten vreten :)) De vega plaat van hun is sowieso 1 grote aanrader, weet alleen niet hoe veel daarvan vegan is

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:06

Bonna schreef:
Heeft hier iemand trouwens al wel eens zelf yoghurt gemaakt van iets anders dan sojamelk? Kokosmelk ofbcan havermout bijvoorbeeld? Ik wik het graag proberen, maar er zijn zooo veel verschillende recepten

Het schijnt heel erg gemakkelijk te zijn om kokosyoghurt te maken! Al moet je daar geen kokosmelk voor gebruiken, maar een soort kokoscream. En als yoghurtcultuur gebruik je een pro biotica supplement. Iemand die ik ken heeft het wel eens gemaakt op die manier en zei dat het echt heel erg lekker was en simpel. Als je zoekt op google kan je er in ieder geval veel over vinden, maar verder dan dat ben ik zelf helaas nog niet gekomen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:19

Dit soort dingen kan ik zo boos om worden: http://www.boredpanda.com/invention-ani ... on-froglog
Hoewel ik het een fantastische uitvinding vind, heb je bij de laatste foto het bijschrift:
Citaat:
Every creature, no matter how small, deserves a chance to survive, and now hundreds more will

... Behalve als het varkens zijn, want oh hmm bacon, en steak natuurlijk, en chicken nuggets. Dan maakt het ons niet uit als ze doodgaan. :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:44

Que?
Ik leg die link gewoon helemaal niet
Iemand heeft wat verzonnen om beestjes te helpen/redden van de verdrinkingsdood

I say *\o/*
And..... cut :j

Geheel losstaand van , waarom gelijk doortrekken naar ?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:13

Ik leg de link ook niet... Een hoop amfibien (incl die huis-tuin-en-keuken kikkers en padden) zijn trouwens ook bedreigde diersoorten, dus het is ook wel echt een ding dat er een oplossing is om te voorkomen dat ze verdrinken.

Ik vind het aan dit soort berichten altijd zo grappig dat het enorm lang kan duren voor zo een simpel iets uitgevonden wordt :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:25

Ik was jullie kwijt, maar weer gevonden, bijgelezen en mijn hart maakt een sprongetje. Vegan filet die niet van echt te onderscheiden is en ook nog bij mijn ah <3
Ga t gelijk halen vanmiddag!

Ik ben ook gek op vlees smaak, inmiddels niet meer vd structuur, maar goeie vervangers zijn wel een must.
Dat ik dan soms vega eet ipv vegan, neem ik even voor lief

Inmiddels verschillende burgers, gehakt en kip geprobeert. Maar burgers en gehakt van vegetarische slager zijn favoriet, kip en falafel van vivera en een kipschnitzel van garden gourmet vallen bij ons in de smaak :D

Verder ben ik geen zoetekauw maar een echte chipsliefhebber. Vegan chips die ik graag eet en de laatste twee als nieuwe heb ontdekt:
- ah nachos naturel
- cheetos spinners
- lays naturel
- croky paprika
- croky bolognese
- pringles paprika
- lays deep ridged american bbq
- lays sun breaks sweet chili
- lays sun breaks sea salt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:35

Pringles paprika? :oo Dat is fantastisch nieuws! *\o/*

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:36

Heb gisteren weer vega kipshoarma gemaakt. Heerlijk <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:37

Lekker!

Ik had gisteren de pasta bake van Bosh gemaakt, zo lekker! Ik ben sinds een tijdje een receptenmap gaan aanleggen, ik zie zoveel lekkers op Facebook en denk dan steeds "ja dit moet ik écht een keer maken!" en dan kom het er vervolgens natuurlijk niet van. Die map helpt echt! En dan kun je ook nog eens iets nog een keer maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:00

Zou ik ook moeten doen. Print je het uit of?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:00

Ik heb wel een bord op pinterest

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:14

Magrathea schreef:
Oehhh, ik zie echt steeds meer redenen om een frituurpan aan te schaffen :o

Een airfryer is ook een optie! Bevalt hier heel goed in elk geval.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:04

poes schreef:
Zou ik ook moeten doen. Print je het uit of?

Ik schrijf het over van de filmpjes :)

Een airfryer zaten wij ook aan te denken maar werkt dat ook voor die uienschijven bijvoorbeeld?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:08

Jotoma schreef:
Ik was jullie kwijt, maar weer gevonden, bijgelezen en mijn hart maakt een sprongetje. Vegan filet die niet van echt te onderscheiden is en ook nog bij mijn ah <3
Ga t gelijk halen vanmiddag!

Ik ben ook gek op vlees smaak, inmiddels niet meer vd structuur, maar goeie vervangers zijn wel een must.
Dat ik dan soms vega eet ipv vegan, neem ik even voor lief

Inmiddels verschillende burgers, gehakt en kip geprobeert. Maar burgers en gehakt van vegetarische slager zijn favoriet, kip en falafel van vivera en een kipschnitzel van garden gourmet vallen bij ons in de smaak :D

Verder ben ik geen zoetekauw maar een echte chipsliefhebber. Vegan chips die ik graag eet en de laatste twee als nieuwe heb ontdekt:
- ah nachos naturel
- cheetos spinners
- lays naturel
- croky paprika
- croky bolognese
- pringles paprika
- lays deep ridged american bbq
- lays sun breaks sweet chili
- lays sun breaks sea salt

Ik wil juist geen vleessmaak en ook niets wat in uiterlijk of naam op vlees lijkt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:55

Erm ... das toch ook prima?
Ik ben er ook heel eerlijk in, structuur en smaak is voor mij iets waarvan ik ook echt niet vies van ben
Ik vind vlees echt heel heel erg lekker
Simpel
Dus soms wil ik ook gewoon die snaak en structuur
Een ander niet
Prima toch?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:36

Denk dat dit voor iedereen persoonlijk ligt, wat helemaal prima is natuurlijk. :)
Sonja_vR, vooral de filet american van de vegetarische slager proberen!

Vegan bitterballen van de aldi zijn overigens goedgekeurd! Weet niet meer wie hier naar vroeg. Vond er alleen iets te veel nootmuskaat in zitten. :+ Maar verder prima smaak.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:54

Weet iemand of je ergens gezondere(wel zonder zoetstoffen) vegan chocopasta kunt kopen? Zelf maken kan natuurlijk wel, maar als ik t wil meenemen op vakantie is dat niet zo handig :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:00

Staat er niks in het gezonde schap van de supermarkt?

Edit: deze misschien? https://gewoonvegan.nl/penotti-chocolad ... nootpasta/
Niet per se gezond (maar goed dat is chocopasta al niet heel erg := ) maar wel biologisch/fairtrade, en rietsuiker is ook al beter dan gewone dacht ik

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:17

Voor wie er graag uit eten gaat: Vanavond echt heerlijk vegan gegeten bij Bijzonder in Maastricht. We kozen voor het (vegan) verrassingsmenu en kregen 6 gerechten (het is op basis van het foodsharing principe, dus allemaal 'kleine' (maar stiekem behoorlijk grote) gerechtjes die je dan kunt delen. O.a. gevulde puntpaprika met quinoa en kikkererwten, een bowl met linzen, tempeh en zoete aardappel, zoete aardappelsoep en cheesecake, bananabread en limoenijs toe. Ook nog superleuke bediening en bio/locally sourced!
Het is maar goed dat we niet in Maastricht wonen, anders zat ik er iedere week <3

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:40

Hallo :wave:

Ik lees al een tijdje stiekem mee in dit topic.
Respect voor sommige hier, vind het zo knap!

Zelf probeer ik ook wat bewuster te zijn, echter vind ik het ontzettend moeilijk, ik vind vlees en zuivel namelijk ontzettend lekker :\ :o
Voor nu ben ik een "flexitarier" zo heet die hippe term toch?
Denk dat ik 2 keer in de week vlees eet. We eten dan wel redelijk wat vleesvervangers, voornamelijk van de vegetarische slager, zelfs vriendlief vindt dat heerlijk!
Maar nu lees ik daarover, ook dat het eigenlijk knetterslecht is voor het milieu en het is natuurlijk gemaakt met zuivelproducten..

Naast het eten probeer ik ook wat duurzamer te leven wat spullen betreft, zelf koop ik veel tweedehands, en verkoop/geef ik dingen weg die ik zelf niet meer kan gebruiken.

Vind het stiekem maar lastig hoor, volgens mij word je met alles gefopt waar je bij staat..

Dan nog een vraagje waar ik tegen aan loop.
Zijn er hier mensen die fanatiek sporten en toch vegan zijn? Hoe komen jullie aan je eiwitten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:43

Ik eet geen vleesvervangers. Ben nu niet zo sportief maar ik rij 4 keer per week, wandel veel en werk 6 dagen per week. Ik eet gewoon vanalles: groente/noten en zo

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:46

Ik kan voor nu nog niet zonder vleesvervangers, klinkt misschien erg maar ik vind het al best lastig zonder vlees :o

Doe zelf aan krachttraining dus is het wel belangrijk dat ik aan mijn eiwitten kom, die ik nu niet heel gemakkelijk enkel uit groenten haal. Noten kan ook, maar die zijn dan weer zo calorierijk dat ik dat weer overschrijdt.
Zoals ik al zei, ik vind het nog heel moeilijk :\