Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:06

xNathaliee schreef:
Ik zeg niet dat jouw BMR fout is, misschien is die van mij wel fout (al heb ik het bij 3 verschillende sites laten berekenen en kwam er allemaal +- hetzelfde uit). Zou ik jou gegevens anders via pb mogen (leeftijd, lengte, gewicht) dan kan ik misschien kijken wat ik eruit krijg ?

Jij sport sowieso meer dan dat ik nu doe, en je bent langer en ouder. Misschien zit daar gewoon een groot verschil.

Mijn gegevens: 18, 1.68, 68kg (Toen ik had opgemeten was het nog 70kg)
En ik sport 1 a 3 keer in de week. Maar vorige week dus bijvoorbeeld maar 1x

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:09

*off topic*
Kiwipitje, ben je zojuist beginnen te volgen op instagram wat een inspirerend profiel :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:23

Bij deze kom ik uit op 1532.
Anders even een profiel aanmaken op valtaf, daar kan je je bmr inactief berekenen.

Kiwipitje

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:30

Daar kom ik uit op 1.464 dus dat scheelt niet veel met die andere berekening.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:39

Dus wat is jullie advies, hoeveel moet ik per dag dan eten? :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:41

Hallo, ik kom er eventjes tussendoor als jullie het niet erg vinden :o
Ik ben de laatste tijd 6 kilo afgevallen en zit nu ongeveer op mijn streefgewicht, 58 kilo.
Ik tel nogsteeds calorien en merk dat ik nog te weinig eet. Maar ik weet echt niet wat ik nog extras, gezond, moet eten om wel aan genoeg calorien te komen. Nu ga ik sneller naar iets ongezonds om ook aan die aantal calorien te komen..
Mijn lijstje:
O: 40 gram 4 granen AH
200 ml halfvolle melk
T: Appel
M: 3 volkoren boterhammen met pindakaas, kipfilet en appelstroop.
T: halve komkommer
A: wat de pot schaft, ongeveer 650 kcal gemiddeld

Heeft er iemand tips voor mij? :o

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:46

Hoe ik het heb berekend:
Via valtaf.nl kan je per beweging precies zien wat je vebruikt. Als je per dag berekent wat je verbruikt kan je dat óf een week lang bij elkaar op tellen en dan delen door 7 of per dag berekenen en eten.
Voorbeeld (even fictieve cijfers gebruikt):
Ik doe maandag spinnen:
BMR is 1900
Dagje stage dus weinig beweging op het heen en weer lopen na, +50kcal.
Spinnen 700 kcal.
Zou ik op 2650 kcal uitkomen. Ik eet op dit moment even op onderhoud, maar jij zou dan bijv. 200-300 kcal eronder zitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:07

_Bitje_ schreef:
Dus wat is jullie advies, hoeveel moet ik per dag dan eten? :)

Als je niet zoveel doet is 1600 kcal denk ik een mooi begin. Hoe je dat invult maakt niet zo heel erg veel uit :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:21

700 calorieën met spinnen? Ik verbrand amper 700 calorieën als ik 15 km hardloop :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:24

Kiwipitje schreef:
700 calorieën met spinnen? Ik verbrand amper 700 calorieën als ik 15 km hardloop :=

Op valtaf.nl doe ik 50min spinnen gem. en dan geeft ie 734 kcal aan. En bij spinning/RPM 750 kcal :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:29

Heeeeee ik denk al is het topic dood, maar nee, alweer meer dan 100 pagina's in een nieuw topic.. Oeps! Gisteren weer gestart met gezond eten. Door tijdgebrek gewoon gegeten waar ik behoefte aan had. Maar mag helaas niet sporten van de chiropractor, dus ik word weer behoorlijk papperig.. Vanavond lijstje! :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:30

Oh die berekeningen klopt volgens mij geen reet van :=

Als ik invul op zo'n app 1,5 uur hardlopen op 10 km/u dan geeft ie meer van 1.000 calorieën aan terwijl als ik met hardslagmeter loop dit rond de 700 zit. Als je een sport langer doet ga je volgens mij ook minder calorieën verbranden (met cardio althans) omdat je lichaam efficiënter met de energie gaat om springen en je conditie verbetert.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:35

Oh := Heb die site op aanraden van een bokker juist gebruikt :') Maar goed dat spinnen doe ik nog niet zo lang dus zal nog wel een flink aantal verbranden.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:38

liefsmarleen schreef:
Hallo, ik kom er eventjes tussendoor als jullie het niet erg vinden :o
Ik ben de laatste tijd 6 kilo afgevallen en zit nu ongeveer op mijn streefgewicht, 58 kilo.
Ik tel nogsteeds calorien en merk dat ik nog te weinig eet. Maar ik weet echt niet wat ik nog extras, gezond, moet eten om wel aan genoeg calorien te komen. Nu ga ik sneller naar iets ongezonds om ook aan die aantal calorien te komen..
Mijn lijstje:
O: 40 gram 4 granen AH
200 ml halfvolle melk
T: Appel
M: 3 volkoren boterhammen met pindakaas, kipfilet en appelstroop.
T: halve komkommer
A: wat de pot schaft, ongeveer 650 kcal gemiddeld

Heeft er iemand tips voor mij? :o

Help iemand? Ik moet nog 1600 kcal..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:40

Wrap met zalm + avocado + ei + groente. Erg calorierijk, maar wel voornamelijk gezonde vetten :)

Wat voor tips zoek je?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:56

Als tussendoortje alleen een komkommer? Daar kan makkelijk iets bij toch. Er zijn zoveel opties. Bijna onmogelijk om een voorstel te doen. 2 Rijstwafels met notenpasta en banaan? Een handje noten?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:04

_Bitje_ schreef:
xNathaliee schreef:
Kijk ook vooral naar je inname van khd vetten en eiwitten. In noten zitten veel vetten (niet dat je dat moet schrappen want ook die heb je nodig). Net zoals khd als je gaat sporten, van een auto kan je ook niet verwachten dat hij je naar Parijs brengt op weinig brandstof..

Als jij volhoudt dat 500kcal minder eten goed is om af te vallen en zo dagelijks op 1400 kcal komt afgezien wat je per dag aan beweging hebt dan moet je dat blijven doen. Het lijkt ons in ieder geval niet verstand en gezond. Ik spreek uit ervaring en dat doen de meesten denk ik wel maar wellicht werkt het bij jou op de een of andere manier. Hopelijk is dat over een half jaar nog zo. Ik denk namelijk dat als jij je ideale gewicht hebt behaald en je 'normaal' gaat eten je lichaam denkt hèhè eindelijk voedsel en alles gaat opslaan waardoor je misschien weer aankomt.
Voel je je verder gewoon goed? (Ik zou echt omvallen met weinig eten namelijk terwijl ik dit vroeger ook deed, merk gewoon nu dat mijn lichaam het nodig heeft). En die BMR van 1400 zoveel daar kan ik me ook niet helemaal in vinden, ben je zo klein dan?

Ik ben niet groot nee, 1.68m en 70kg (nu 67,5) maakt iets meer dan 1400 als dagelijkse hoeveelheid in totale rust. Ik heb altijd veel gesport, maar merk dat ik met dit weer, eerder donker en studentenleven + dat ik pas half 6 thuis ben iedere dag niet veel motivatie heb om te sporten, dus daar houd ik rekening mee. Ik sport dus alleen in het weekend.

Ik eet best veel, meer dan de mensen hier op mijn stage of thuis eten. Bijna in iedere 2u eet ik iets. Eet iedere dag 12,5g pure chocolade, 30/40gr aan noten en peulvruchten, 4-5 stuks fruit/groenten, vrijwel ook iedere dag 1 a 2 eieren en een stukje kaas. Ohja en havermout met rijst/amandel/soyamelk. :)

Heb je je BMR wel vermenigvuldigd met je PAL-waarde? Die vergissing heb ik namelijk ook eerder gemaakt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:07

PAL waarde? Wat houd dat in? :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:09

Ik zoek inderdaad iets om nog te eten wat nog wel gezond is. Bedankt voor die tips!
Ik ben altijd bang dat als ik iets pak het dan weer ongezond is en daarom alleen die komkommer

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:12

liefsmarleen schreef:
Ik zoek inderdaad iets om nog te eten wat nog wel gezond is. Bedankt voor die tips!
Ik ben altijd bang dat als ik iets pak het dan weer ongezond is en daarom alleen die komkommer

Rijstwafels, zelf havermoutkoekjes maken, stuk fruit, noten, dadels, paprika, stukje kaas, stukje pure chocolade min. 70% cacao, zelfgemaakte muffins.. :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:16

_Bitje_ schreef:
PAL waarde? Wat houd dat in? :)

Zou ik ook wel willen weten. Er zit trouwens ook een groot verschil in puur BMR en BMR inactief :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:51

Ik wil niet zeuren hoor, maar het gaat wel weer erg veel offtopic vandaag. Dit topic is voor eetlijstjes.
Voor diëten zijn andere topics en er is ook een topic over gezond eten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:54

KarinvdM schreef:
Ik wil niet zeuren hoor, maar het gaat wel weer erg veel offtopic vandaag. Dit topic is voor eetlijstjes.
Voor diëten zijn andere topics en er is ook een topic over gezond eten.

Zolang mensen er wat van leren zie ik het probleem niet, toch?
Als het straks gewoon weer ontopic gaat is er niks aan de hand! :D Er gaat niemand dood :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:55

Nou je hebt gelijk hoor!
Maar ik vergeet soms in welk topic ik zit := Zit in zoveel topics die te maken hebben met eten/afvallen/sporten enz. en daar zitten meestal ook dezelfde mensen dus dan zie ik soms niet in welk topic ik reageer :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:58

Snap het probleem eerlijk gezegd ook niet zo. Alleen maar lijstjes plaatsen zonder commentaar te geven / vragen / krijgen begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.