Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Wat een scheetjes, Irene!
Een vriendin van mij gaat in september trouwen en zij wil graag haar eigen bruidstaart maken. Daarvoor vroeg ze mij of ik haar het één en ander aan technieken wilde aanleren. Onder anderen het stapelen, dit had ik zelf ook nog nooit gedaan, maar het viel 100% mee! Ik had er gelukkig al heel veel over gelezen, dus het kon eigenlijk niet misgaan. Daarnaast hadden we taartjes van 18 & 12 cm, dus we hadden niet echt te maken met loeizware taarten. Het stutten hebben we gedaan met mikado-chocoladestokjes van de Xenos.
Daarnaast wilde ze graag roosjes van botercrème op een taart leren spuiten.
Kortom: een hoop te doen dus.Het roosjes spuiten was nog een hoop gepriegel, met name het netjes opvullen, maar ze heeft er uiteindelijk iets moois van weten te maken:
[ Afbeelding ]
Na het bakken hadden we biscuitmix over, dus kwam ik op het idee om bloempotjes te maken, aangezien we ook een ruime hoeveelheid botercrème hadden gemaakt.
En hier het resultaat:
[ Afbeelding ]
Lynn_FDA schreef:Jolien87 schreef:
Na het bakken hadden we biscuitmix over, dus kwam ik op het idee om bloempotjes te maken, aangezien we ook een ruime hoeveelheid botercrème hadden gemaakt.
En hier het resultaat:
[ Afbeelding ]
Hoe maak je die?
DIVA2 schreef:Cartoon Cakes van Debby Brown. Is uit de officiële verkoop ivm schendig van rechten, of zoiets. Ik heb 'm tweedehands bij Bol.