Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_CS_ schreef:Sla werkt hier dus voor geen meter, heb geen idee wat ik fout doe.
Of er komt niets op, zaai ik iets meer krijg ik een hele bos wat niet te verspenen valt.
Wat hier ontzettend goed gaat zijn de tomaten. Oja en de bonen
Komkommers gaan wel, maar matig.
De koolsoorten mwhoa mhwoa, matig dus.
pmarena schreef:Ja dat las ik dus ergens, maar daar werd het gebracht alsof het eerst drogen / invriezen dus echt een must was voordat je het ging gebruiken....dus dat vers van de plant niet de bedoeling was
Weet niet meer om welk(e) kruid(en) dat precies ging overigens hoor, heb zoveel info onder ogen gehad
Sonja_vR schreef:hier staan de tomaten er fruitig bij, ik heb bij de tiny tims en de balkon zaubers zelfs al bloemen uitgeknepenmafkezen...
die staan sinds ongeveer een week in de onverwarmde kas
voor die tijd in de vensterbank of op de eettafel
Antheman schreef:_CS_ schreef:Sla werkt hier dus voor geen meter, heb geen idee wat ik fout doe.
Of er komt niets op, zaai ik iets meer krijg ik een hele bos wat niet te verspenen valt.
Wat hier ontzettend goed gaat zijn de tomaten. Oja en de bonen
Komkommers gaan wel, maar matig.
De koolsoorten mwhoa mhwoa, matig dus.
Vertel eens waar jij je tomaten op kweekt, ze neerzet, en de temperatuur is?
Ik heb ze eind febr gezaaid, op de vensterbank. Wij hebben t aan de koele kant in huis, geen 20 graden. Vensterbank is zonnig, op t zuiden. Hele dag zon. Stonden in de cocopeat, later compost aan toegevoegd, gewoon erop gestrooid. Vorige week uit ellende de boel verspeend en ze in de half verteerde paardenpoep, gemengd met scherp zand ( ong 50% - 50% ) gedaan. Ze blijven maar ielig en ik heb naast de lobbladen nog steeds geen echte blaadjes.
Verder moet ik zeggen dat ik zaad gekregen heb, doet helemaal niks. Ik heb ander gekregen zaad, en die doen het net als de gekochte cherrytomaatzaadjes van de Welkoop, er gebeurd dus bijna niets.
Kool en bonen ga ik niet voorzaaien. Die gaan er binnenkort gewoon koud, buiten in.
anneliesdj schreef:Mijn tomaten doen het tot nu toe goed, ik heb ze in een kweekbakje met deksel in gewone potgrond gezaaid, goed nat gehouden op de vensterbank op het zuiden.
Ik heb ze gister overgezet in grotere bakjes, ze zijn 25/30cm en beginnen aan het 3/4e blad.
Maar ik zie nu wel gele randen aan de bladeren komen, uitgedroogd en omgekruld?
Hoe komt dat?
Teigetje008 schreef:Sonja_vR schreef:hier staan de tomaten er fruitig bij, ik heb bij de tiny tims en de balkon zaubers zelfs al bloemen uitgeknepenmafkezen...
die staan sinds ongeveer een week in de onverwarmde kas
voor die tijd in de vensterbank of op de eettafel
wat bedoel je met de bloemen uitgeknepen? En waarom doe je dat?
froukje2 schreef:Halen jullie de bloemen nu ook nog uit jullie pompoen en courget??