Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:36

Uiteindelijk
niet helemaal te vreden

Venthe schreef:
Planning vandaag
O: 3 rijstwafels met pindapasta en een banaan + kopje koffie met koffiemelk en kop thee
T: appel met rozijntjes en kaneel 1 plak "gezonde" cake (havermout, amandelmeel, appelmoes, eieren, rozijnen en paranoten) + kopje koffie met koffiemelk
L: kom zelfgemaakte preisoep met 2 speltbth met cottage cheese, 4 plakjes runderrookvlees en komkommer
T: 2 plakjes "gezonde" cake (havermout, amandelmeel, appelmoes, eieren, rozijnen en paranoten) 2 maiswafels met laagje pure choco + 10 droptoffee's (grrr zo lastig om van die snoeppot op werk af te blijven ^) )
A: Thaise kip met witte rijst (kipfilet, sojasaus, vissaus, thaise groentemix en paksoi) + halve sauslepel pindasaus
T: schaaltje boer'n landyoghurt met appelkaneel sausje
T2: appel met kaneel en handje rozijnen

B: weinig, 4 uur (staand)werk en verder leren

__Leonie

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:09

Gister
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
L: volkoren pasta salade met halve avocado, paprika, tomaat, sla en beetje pesto
T: banaan
A: curry van kokosmelk met paprika, peultjes, tomaat en ui. Met zilvervlies rijst
T: peer

Vandaag
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
L: 4 vk crackers, 2x met avocado en 2x met pindakaas en komkommer
T: banaan
T: peer
A: eenpansmaaltijd met aardappel, spinazie, tomaat, paprika, chorizo, olijven en rozemarijn

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:14

Gisteren
KarinvdM schreef:
O: grutten met een peer, maca, baobab en kaneel
T: 2 dadels en een stukje pompoenbrood
L: Rodekoolsoep en ijsbergsla met een half bakje Toscaanse rauwkostsalade van de Coop, dadel
T: 2 pruimen, en wat bessenmix
A: Tijdens het koken een handvol walnoten. Paksoi met champignons ui en knoflook uit de wok met pindasaus en bataat/pompoen/bloemkoolpuree met een klont geitenroomboter, schaaltje appelmoes, 2 dadels
T: Ik denk nog schaaltje geitenyoghurt met verse aardbeien en blauwe bessen straks na de hondencursus Handje Just Nuts
D: Thee, water, cool bear en zelfgemaakte warme choco met als slagroomvervanger opgeklopt eiwit. Was best lekker. :)
B: Paardrijden, uur cursus met Bart

Vandaag:
O: Chocoladegrutten
T: 2 dadels en een stukje zoete-aardappeltaart/koek
L: Rodekoolsoep en een zakje radijsrauwkost met extra tomaatjes en paprika
T: Druiven, stukje melkchocolade en wat moerbeien
A: Zalm met wortel en bataat/bleomkool/pompoenpuree uit de oven. Geitenyoghurt met verse aardbeien en blauwe bessen (van gisteren)
T: Restant toetje en 2 dropkogels en misschien nog wat noten
D: Thee, water en zelfgemaakte choco
B: Paardrijden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:32

O: gr smoothie spinazie, kaki, banaan, appel, maca, water
T: 1 banaan
L: dubbele snee roggebrood met hummus, avocado, tomaat, paprika, komkommer, pijnboompitten en veldsla
T: twee grote speltbeschuiten met geitenkaas, twee dropjes
A: prutje van paksoi, garnalen, rode peper, ui, limoensap, kokosmelk, knoflook en basilicum
T: restje groene smoothie en dikke plak bananenbrood

D: 2 l water, vier brandnetelthee, 1 innocent smoothie
B: 40 min fietsen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:15

1400 kcal?! dat is echt te weinig ook als je wilt afvallen..

O: 60 gr havermout, tl kaneel, 100 gr wortel,20 gr pindapasta, 8 gr kokos
B: 15 min spinnen, 10 min hardlopen, 80 min krachttraining
T: Twee volkoren crackers met 15 gr houmous
L: 200 gr kwark, granola, 10 gr chia, 15 gr whey, pruim
T: Twee carrot oats cookies
T2: Appel, volkorencracker, rijstwafel met 5 gr pindapasta
A: 60 gr couscous, 200 gr wortels, 90 gr tonijn, beetje terriyaki saus, stukjes paprika
B: 7,5 km hardlopen
T: 150 gr kwark, 10 gr whey, 15 gr amandelen, 15 gr pompoenpitten, 15 gr rozijnen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:51

Vandaag niet de gezondste keuzes achteraf. (Moeders was mijn lekkere krentebollen met kaas op het aanrecht vergeten dus nog wat extra lekkers gekocht en gedeeld. Verder ook lekker veel beweging gehad dus op zich niet erg i.c.m. met mijn voornemen om een gezonde basis te hebben.
O:50 gr havermout/lijznaad/melk
T: appel
L: 1 chocolade croissant, halve panini kip/kerrie, twix en 1 timtam en paar stukjes manderijn
T: halve krentenbol met kaas
A: Tapas bij vriendin (stokbroodje met tomaten tapenade/aioli, gehaktballetjes in tomaten saus, tomaatjes, olijfjes, wrapje met kip, rucola en roomkaas
T: /
B: 2 x 50 minuten en 2 x 15 minuten fietsen, uur zumba + rondslenteren door de dierentuin

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:44

O: Havermout, amandelmelk, zaden, noten, kokos, granaatappel
T: 2 havermoutkoekjes, mandarijn
L: 2 speltkorn boterhammen met kaas
T: Wortels / snack a jack
T2: Smoothie van magere yoghurt, frambozen, aardbeien, kiwi
B: Uurtje sporten
A: Spinazie, aardappels, hamburger, eitje

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:51

Planning vandaag
O: 1 speltbth met cottage cheese, 2 plakjes runderrookvlees en komkommer en 2 rijstwafels met pindapasta + kopje koffie met koffiemelk en kop thee
T: banaan, appel met handje rozijnen en kaneel
L: witte rijst met thaise kip (over van gisteren)
A: spitskool stamppot met zelfgemaakte gehaktballen (half om half gehakt) en zelfgemaakte appelmoes
T: schaaltje danio kwark

B: 1 paard rijden (vrij intensief, prive les) + stal werkzaamheden, verder weer hele dag leren

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:02

SkyLWG schreef:
O: Speltpannenkoek met blauwe bes en banaan
T: Mandarijn en 2 kaneel-lijnzaad koekjes
L: 3 summer rolls (rijstvel, wortel, komkommer, sla, kip, paprika, rode peper) met sausje van pindakaas, sojasaus, gember, honing + 7 cherrytomaten
T: Magere kwark met tropische fruitmix + 5 pepernoten
A: Pilav (paprika, aubergine, ui, knoflook, tomatenpuree, perzik, gembersiroop, kaneel, paprikapoeder, tijm) met zilvervliesrijst Slim rijst en kip
T1: Stuk of 8 Tuc's en hand pepernoten
T: Appel met kaneel en kokosbloesemsuiker uit de oven. Zijn 2 appels geworden

Toch best veel als ik het zo allemaal bij elkaar zie, maar komt denk omdat ik eerder was opgestaan dan normaal.

O: 60 gram havermout, 120 gram appel, 100 ml Alpro kokosdrink, 5 gram kokosolie, 1 dadel, kaneel, koekkruiden, water en 25 gram eiwit.
L: 3 summer rolls (rijstvel, wortel, komkommer, sla, kip, paprika, rode peper) met sausje van pindakaas, sojasaus, gember, honing + 5 cherrytomaten
T: 2 lijnzaad-kaneelkoekjes en een mandarijn
A: Wortel-pompoentaart (Ottolenghi) en gewoonlijk zou ik proberen daar een 'gezondere' versie van te maken dus bijvoorbeeld ipv witte bloem speltbloem gebruiken, maar op verzoek van mijn vriend houden we een keer het volledige recept aan.
A: Handje pepernoten en banaan met amandelpasta

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:34

Vandaag:
O: omelet van 2 eieren, 1 tomaat, hand spinazie + 15gr lijnzaad erdoor + Peer
T: 40gr amandelen, 2 mandarijn, gele paprika
L: 150 kipfilet, 200gr doperwtjes, groene salade
T: 2 lepels amandelboter met selderij + 1 groene appel
A: 150gr biefstuk, 200gr boontjes, groene salade, 40gr rijst

Misschien een extra gekookt ei of kwark na het sporten voor het slapen.

B: 4x 15 min fietsen, 60 min bodypump, 30 min crosstrainen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:59

O: wheyshake en 2 snee spelt desem met tonijnsalade
T: appel en een handje noten en een pakje crackers
L: (volgensmij is er vandaag kibbeling in de kantine verder nog even kijken wat er is)
T: banaan en een halve komkommer
A: ?
T: ?

Zit met de kibbeling (geschat op 200gr) op 1275 kcal tov 1963. Rustdag vandaag. Ga eens proberen op onderhoud per dag te eten ipv per week.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:21

Ben wel benieuwd wat jullie van dit lijstje vinden dan :D
Overigens blijf ik er bij dat 1400-1600kcal per dag niet te weinig is. Als ik jullie lijstjes bekijk lijkt het er
ook op dat jullie ook helemaal niet zoveel binnenkrijgen haha

Citaat:
Mijn lijstje:

O: 190kcal *\o/*
- Havermout (27gr)
- frambozen (15st)
- Soyamelk (140ml)

T: 319 kcal :Y)
- 85% cacao chocolade(12,5gr)
- Notenmelange 'pecan,amandelen, walnoten' (20gr)
- dadel (10gr)

M: 578 kcal :=
- Wrap met kaas, komkommer, kikkererwt, champignons, ham, kipfilet en humous (2st)

T: 70kcal
- banaan (1st)
- misschien nog een rijstwafel? (25kcal)

A: Geen idee nog..
T: laten we die vandaag maar even overslaan :')

Bam, sowieso al 1080 kcal voor vandaag aan de ochtend/middag :7

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:33

Net lijstje vind ik het. Ik zou de ochtend alleen niet overleven op 27 gram havermout. Maar als je nu nog een diner van 600 kcal en een gekookt eitje oid als tussendoortje neemt dan zit je toch goed? Of zit je echt aan die 1400 vast?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:40

Nee dat zit ik niet, maar omdat mijn BMR 1400 aangeeft ben ik wel bang dat als ik er boven kom niet afval. Maar het lukt mij ook niet om boven de 1800 ofzo te komen zonder ongezond te eten, of ik moet een bak met noten naar binnen werken, maar dat is ook niet goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:41

Je mag sowieso niet onder je bmr komen km dus 1400 kcal is te weinig voor je.
Veel mensen sporten hier vrij veel en dan werkt te weinig eten vrijwel altijd averechts. Overigens eet iedereen hier meer dan 1400 :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:44

Kijk ook vooral naar je inname van khd vetten en eiwitten. In noten zitten veel vetten (niet dat je dat moet schrappen want ook die heb je nodig). Net zoals khd als je gaat sporten, van een auto kan je ook niet verwachten dat hij je naar Parijs brengt op weinig brandstof..

Als jij volhoudt dat 500kcal minder eten goed is om af te vallen en zo dagelijks op 1400 kcal komt afgezien wat je per dag aan beweging hebt dan moet je dat blijven doen. Het lijkt ons in ieder geval niet verstand en gezond. Ik spreek uit ervaring en dat doen de meesten denk ik wel maar wellicht werkt het bij jou op de een of andere manier. Hopelijk is dat over een half jaar nog zo. Ik denk namelijk dat als jij je ideale gewicht hebt behaald en je 'normaal' gaat eten je lichaam denkt hèhè eindelijk voedsel en alles gaat opslaan waardoor je misschien weer aankomt.
Voel je je verder gewoon goed? (Ik zou echt omvallen met weinig eten namelijk terwijl ik dit vroeger ook deed, merk gewoon nu dat mijn lichaam het nodig heeft). En die BMR van 1400 zoveel daar kan ik me ook niet helemaal in vinden, ben je zo klein dan?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:48

O: smoothie van 100 gram frambozen + 250 gram magere kwark + 150 ml magere melk
T: Quest Bar Cookies & Cream
T: 160 gram Griekse yoghurt + 20 gram honing noten + 5 gram whey crispy
L: Shake van 300 ml melk + 28 gram Smart Protein, twee bbq rijstwafels met smeerkaas
T: ?
D: 2 volkoren wraps met kip, paprika, zelfgemaakte guacemole en een beetje geraspte kaas <3
T:?

B: uurtje XCO

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:52

xNathaliee schreef:
Kijk ook vooral naar je inname van khd vetten en eiwitten. In noten zitten veel vetten (niet dat je dat moet schrappen want ook die heb je nodig). Net zoals khd als je gaat sporten, van een auto kan je ook niet verwachten dat hij je naar Parijs brengt op weinig brandstof..

Als jij volhoudt dat 500kcal minder eten goed is om af te vallen en zo dagelijks op 1400 kcal komt afgezien wat je per dag aan beweging hebt dan moet je dat blijven doen. Het lijkt ons in ieder geval niet verstand en gezond. Ik spreek uit ervaring en dat doen de meesten denk ik wel maar wellicht werkt het bij jou op de een of andere manier. Hopelijk is dat over een half jaar nog zo. Ik denk namelijk dat als jij je ideale gewicht hebt behaald en je 'normaal' gaat eten je lichaam denkt hèhè eindelijk voedsel en alles gaat opslaan waardoor je misschien weer aankomt.
Voel je je verder gewoon goed? (Ik zou echt omvallen met weinig eten namelijk terwijl ik dit vroeger ook deed, merk gewoon nu dat mijn lichaam het nodig heeft). En die BMR van 1400 zoveel daar kan ik me ook niet helemaal in vinden, ben je zo klein dan?

Ik ben niet groot nee, 1.68m en 70kg (nu 67,5) maakt iets meer dan 1400 als dagelijkse hoeveelheid in totale rust. Ik heb altijd veel gesport, maar merk dat ik met dit weer, eerder donker en studentenleven + dat ik pas half 6 thuis ben iedere dag niet veel motivatie heb om te sporten, dus daar houd ik rekening mee. Ik sport dus alleen in het weekend.

Ik eet best veel, meer dan de mensen hier op mijn stage of thuis eten. Bijna in iedere 2u eet ik iets. Eet iedere dag 12,5g pure chocolade, 30/40gr aan noten en peulvruchten, 4-5 stuks fruit/groenten, vrijwel ook iedere dag 1 a 2 eieren en een stukje kaas. Ohja en havermout met rijst/amandel/soyamelk. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:53

Als je geen tips wil, zeg het dan gewoon :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:55

phormicola schreef:

Ik leg alleen uit wat ik op een dag eet.
Met de vraag wat kan ik er bij eten? Want ik geef aan dat ik niet boven de 1600 kcal kom tenzij ik mega veel noten ofzo ga eten. Is dat zo vreemd?
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 29-10-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:55

Ik ben 22, 1.70m en 74 kilo. Mijn BMR inactief is 1901 kcal :+ Apart die grote verschillen.. Ik eet ook echt heel veel, bijna zoals een man zeg maar. Grote porties, de hele dag door enz. Maar goed ik sport ook 4x in de week dus dan mag het wel. Maar soms denk ik wel van hmm.. wat eet ik toch veel (als ik naar de rest kijk).

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:57

_Bitje_ schreef:
phormicola schreef:

Ik leg alleen uit wat ik op een dag eet.
Met de vraag wat kan ik er bij eten? Is dat zo vreemd?

Wél als veel mensen aangeven wát je zou kunnen eten maar je dat niet wilt omdat je per se rond de 1400kcal wilt eten :')
Maar goed daarom vertel ik jou niet wat je moet doen, wat ik al zei als jij je daar goed bij voelt moet je gewoon je hart volgen :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:00

xNathaliee schreef:
Wél als veel mensen aangeven wát je zou kunnen eten maar je dat niet wilt omdat je per se rond de 1400kcal wilt eten :')
Maar goed daarom vertel ik jou niet wat je moet doen, wat ik al zei als jij je daar goed bij voelt moet je gewoon je hart volgen :D

Uhm..ik krijg hier geen suggesties wat ik erbij kan eten, zoals producten die ook goed voor je zijn. alleen dat ik meer kcal moet eten.

Tja, ik ben ook maar een student, dat het boek de voedselzandloper leest en mijn BMR heb uitgerekend.
Sta open voor suggesties, tips en weetjes, maar dan waardeer ik ook graag een uitleg waarom die BMR het fout heeft.

Sowieso heb ik nu al bijna iedere dag dat mijn eetmeter aangeeft dat ik teveel koolhydraten binnen krijg..
Hoeveel nemen jullie per dag dan? en vetten en eiwitten?

Mijn gedachtegang wordt gewoon enorm beïnvloed door de app myfitnesspal eetmeter, die BMR test en het boek. Maar als jullie beweren dat ik verkeerd bezig ben zou ik graag een uitleg willen waarom dat zo is ;)
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 29-10-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:02

Ik zeg niet dat jouw BMR fout is, misschien is die van mij wel fout (al heb ik het bij 3 verschillende sites laten berekenen en kwam er allemaal +- hetzelfde uit). Zou ik jou gegevens anders via pb mogen (leeftijd, lengte, gewicht) dan kan ik misschien kijken wat ik eruit krijg ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:02

Ik ben 1.72, 64 kilo en mijn BMR is 1.430. Ik sport voor ongeveer 2.000 calorieën per week dus dan kom ik op 1.715 per dag. Omdat ik graag spier wil opbouwen en vet wil verliezen + 200 = 1.915 en eet nu vaak gewoon rond de 2.000 (heb zelfs een tijdje op 2.100 gezeten).