Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 17:27

Nog van gister:
Many schreef:
Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met amandelmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel
L: 1 pompoenbroodje (ene kant hummus/tomaat, andere kant pesto/kaas/komkommer)
T: 2 mandarijnen
A (al om 16.30): snert met 1 roggebroodje, halve gekookte rode biet
T: zelfgebakken havermout/pindakaaskoekje, banaan, 5 snoepjes en een paar nootjes

En vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, pindakaas, lijnzaad en kaneel
T: peer
L: kom groentesoep, 2 boekweitcrackers met roerei (2 eieren)
T: 2 mandarijnen, 4 worteltjes met hummus
A: sperziebonen, prei, een falafelburger met mosterd en wat gebakken aardappeltjes

B: ochtend op stal (uitmesten, paard longeren, stukje wandelen), Ripped in 30 level 1

Lis, hoe ging het?

Bhris, wat een discipline dat jij het bij 1 lepel friet kunt houden :D Ik neem mezelf dat ook vaak voor, maar meestal mislukt het haha!

Dianta, sojapudding klinkt lekker! Maak je die zelf of koop je die ergens?

[edit] Ik was er van overtuigd dat ik vandaag best een goed gevuld lijstje had, maar nu ik het zo zie is het toch wel een beetje magertjes. Vanavond dus nog maar een extra tussendoortje!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:35

Goed bezig allemaal :)

Colaaa, eet je altijd zo weinig? Of omdat het zondag is (dan heb ik dat vaak ook)

O/L 1 (laat en voor hardlopen): 'mug cake' ( ong 30 gr havermout, geprakte banaan, 1 ei, kaneel)
O/L 2 (meteen na hardlopen): plak roggebrood met gekookt eiwit
T1: Bakje met paprika, komkommer en zwarte olijven
T2: Appel met kaneel
A: Geen idee nog

Waarschijnlijk nog wel wat na het avond eten of ervoor nog wat (eten altijd laat op zondag)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:50

O: 2 zelfgebakken meergranenboterhammen (jam en Nutella)
L: 2 witte bolletjes (pindakaas en Nutella)
T: kop door mijn moeder gemaakte groentesoep met balletjes

Planning:
A: Chinees
B: misschien met de hond uit
T: ?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:52

Ging het goed lis?

Alvast even een lijstje want ben wezen lunchen;

O: gebruikelijke smoothie met kiwi, een peer en een banaan
L: salade van romaine sla met avocado, ei, grote croutons, parmezaanse kaas en ceaser dressing en een sneetje brood met roomboter
D: Warme choco met slagroom, muntthee, zoete witte wijn
A: yoghurt met muesli, een stuk fruit
T: zoute popcorn in de bios

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:55

Many: Dinsdag gaan we wellicht verse frietjes gaan eten, en dat smaakt me sowieso veel meer; diepvriesfriet lust ik niet zo graag. Met verse frietjes heb ik veel minder discipline :P
Voor mezelf houd ik trouwens als richtlijn aan dat, als ik bij één van de hoofdmaaltijden low carb eet, ik extra tussendoortjes mag eten. In 2 boekweitcrackers zit wellicht minder dan in pasta/havermout/boterhammen? Zo hou ik er een beetje zicht op als ik een keer niet tel :)

Hoe is het trouwens nog met Mandy?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:37

__Leonie schreef:
Vandaag weer netjes!

O: havermout met chia en yoghurt. Kiwi
L: 2 sneetjes oerbrood met runderrookvlees. 1 volkoren boterham met appelstroop
A: excelent pizza met gegrilde groentes
T: appel en twee mandarijnen

B: 14km fietsen en twee paarden rijden. Wat klusjes op stal doen. Half uur wandelen.

Behalve de pizza alles goed. Moet even snel eten vanmiddag vandaar de pizza.
Gelukkig zitten er nog groentes op en is het nog een vrij gezonde pizza.
Wel veel calorien dus met de lunch wat minder dan normaal.
En in plaats van de pindakaas iets lichters, hopelijk hebben we rookvlees en anders appelstroop.

Comments zijn welkom!

Dit is mijn final lijstje van vandaag. Dalijk nog even borrelen net vrienden maar ben van plan niets mer te eten.
Ben tevreden over mijn lijstje! :)
Laatst bijgewerkt door __Leonie op 05-01-14 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:40

O: gebakken ei met 2 plakken spek, glas fruitontbijt + glas water
T: cappuccino
L: 2 vk broodjes hagelslag O:)
T: misschien nog wat noten/fruit
A: gebakken garnalen en ?
B: Ripped in 30 level 1 doen zo.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:00

__Leonie schreef:
__Leonie schreef:
Vandaag weer netjes!

O: havermout met chia en yoghurt. Kiwi
L: 2 sneetjes oerbrood met runderrookvlees. 1 volkoren boterham met appelstroop
A: excelent pizza met gegrilde groentes
T: appel en twee mandarijnen

B: 14km fietsen en twee paarden rijden. Wat klusjes op stal doen. Half uur wandelen.

Behalve de pizza alles goed. Moet even snel eten vanmiddag vandaar de pizza.
Gelukkig zitten er nog groentes op en is het nog een vrij gezonde pizza.
Wel veel calorien dus met de lunch wat minder dan normaal.
En in plaats van de pindakaas iets lichters, hopelijk hebben we rookvlees en anders appelstroop.

Comments zijn welkom!

Dit is mijn final lijstje van vandaag. Dalijk nog even borrelen net vrienden maar ben van plan niets mer te eten.
Ben tevreden over mijn lijstje! :)

Had best nog een tussendoortje bij gekund, maar wel netjes hoor :D

__Leonie

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:10

Toch wel? Heb altijd zon gevoel na pizza dat ik beter niets meer moet gaan eten.
En savonds uiteindelijk ook nog veel gegeten, dus dan is met vandaag weer een beetje in balans :) Maar bedankt voor je tip.

Morgen bij het boodschappen maar weer eens kijken naar veel gezonde tussendoortjes.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:20

Dankjewel nog voor de succeswensen :D

Lekker ontbijt Fleur, zag hem inderdaad met foto voorbijkomen in het havermouttopic :~

Ik vind het een heel mooi lijstje Many, maar een extra tussendoortje kan denk ik geen kwaad :)

Wedstrijd was heel leuk! :D De uitslag moet nog op uitslagen.nl komen maar er waren niet heel veel vrouwen sneller geloof ik dus hoop op een mooie tijd & plaats. Het was ook heerlijk in de bossen en het weer was natuurlijk super {:}

1 lepel friet is inderdaad knap haha. Maar wanneer je uitkijkt naar verse frietjes dan snap ik het, zonde om dan minder lekkere te eten.

Lekkere lunch zodiacje!

Mandy mis ik inderdaad ook al een tijdje, hopelijk gaat alles goed!

O: 90 gram havermout, 7.5 gram haverzemelen, 7 gram omega3 zadenmix, 225 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
T: plak zonnebloempitroggebrood (110 kcal), 1 appel, 28 gram whey perfection
L: 1 zacht meergranenbroodje met rookvlees en komkommer, 1 sinaasappel, schaaltje wortel met paar stukjes rode paprika
A: half bord boerenkoolstampot met paar champignons en ongeveer 65 gram verse runderworst
T: schaaltje magere yoghurt met 2 beschuitjes en 14 gram whey
T: ^ allemaal al voor 18u op dus vanavond nog iets van fruit/noten denk ik
D: 2xkoffie (1xmet scheutje melk), veel water en groene thee
B: 10 km hardloopwedstrijd

Vandaag geen kcal bijgehouden dus geen idee of ik hoog/laag zit maar toch wel tevreden.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:32

__Leonie schreef:
Toch wel? Heb altijd zon gevoel na pizza dat ik beter niets meer moet gaan eten.
En savonds uiteindelijk ook nog veel gegeten, dus dan is met vandaag weer een beetje in balans :) Maar bedankt voor je tip.

Morgen bij het boodschappen maar weer eens kijken naar veel gezonde tussendoortjes.

Als je gewoon wat gezonds erbij eet is het wel goed hoor :) maar ik snap je gevoel wel

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:55

Vandaag weinig gegeten maar gewoon ontzettend druk geweest.

O: Handje cornflakes met melk
L: 1 sneetje volkoren met rosbief en sla
D: Courgettesoep met 1 broodje ( kampioentje)
T: Activia yoghurtje

Paardje_2009

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:01

vandaag:
O: 2vb met ei
T: fruit
L: smoothie achtig iets
T: 2vb
A: lasange

D: warme choco:9 water
B: schaatsen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:14

Horse_xx schreef:
Goed bezig allemaal :)

Colaaa, eet je altijd zo weinig? Of omdat het zondag is (dan heb ik dat vaak ook)

O/L 1 (laat en voor hardlopen): 'mug cake' ( ong 30 gr havermout, geprakte banaan, 1 ei, kaneel)
O/L 2 (meteen na hardlopen): plak roggebrood met gekookt eiwit
T1: Bakje met paprika, komkommer en zwarte olijven, Subway koekje :o
T2: Appel met kaneel, rijstwafel met filet american, paar walnoten
A: Geen idee nog Gebakken aardappeltjes, salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, ei + Wokgroenten en een stukje cordonblue
T: Denk stukje pure 87% chocola

Waarschijnlijk nog wel wat na het avond eten of ervoor nog wat (eten altijd laat op zondag)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:34

O: Grutten met palmsuiker en kokosolie
L: Tomaten/wortelsoep en een snee roggebrood met sla, komkommer, paprika en kalkoenfilet, beetje custard
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water met een beetje slagroom. Cantaloupe-meloen
A: Pindasoep en een gemengde salade met kropsla, peen, paprika, tomaatjes, komkommer, Feta en kalkoenfilet
T: Borrel met wat zelfgemaakte borrelballetjes van kip/kalkoengehakt met satékruiden
D: Groene thee en water

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:38

Ik denk dat ik ook binnenkort maar aan de havermout ga als ontbijt :)

O: twee boterhammen met ei
T: trosje druiven
L: pizzabroodje (in de kantine op de manege)
T: handje borrelnootjes
T2: klein stukje chocola
A: salade met een oliedressing met komkommer, tomaat, paprika en een beetje feta

D: latte macchiato, icetea, citroen thee, crystal clear en water
B: uurtje paardrijden

Niet zo trots op vandaag. Dat pizzabroodje in de kantine had ik niet moeten doen (was ook niet goed ontdooit, bleh). Normaal eet ik nooit in de kantine, maar ik had zo'n honger en had nog geen zin om naar huis te gaan. Oké, de borrelnootjes had ik daar misschien wel kunnen laten staan :(. Daarom wel alleen maar een salade gegeten als avondeten. Maar morgen is mijn vakantie voorbij en eigenlijk wilde ik morgen sowieso pas aan de slag gaan met wat gezonder eten. Als ik verder na morgen smoezen heb, dan zijn deze onacceptabel :').

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:51

KarinvdM schreef:
O: Grutten met palmsuiker en kokosolie
L: Tomaten/wortelsoep en een snee roggebrood met sla, komkommer, paprika en kalkoenfilet, beetje custard
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water met een beetje slagroom. Cantaloupe-meloen
A: Pindasoep en een gemengde salade met kropsla, peen, paprika, tomaatjes, komkommer, Feta en kalkoenfilet
T: Borrel met wat zelfgemaakte borrelballetjes van kip/kalkoengehakt met satékruiden
D: Groene thee en water

Mmm pindasoep, hoe maak je dat?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:03

Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk naar m'n lichaam te luisteren, gecombineerd met wat m'n verstand erbij bedenkt. Zo heb ik vanmiddag wel met enige tegenzin een plak roggebrood naar binnen gewerkt omdat ik wist dat ik later anders honger zou krijgen.

O: 33 gr havermout, 12 gr grutten, 5 gr rozijnen, 7 gr gedroogde cranberry's, 1 appel, 8 gr walnoten, 5 gr lijnzaad, kaneel/gemberpoeder/cacaopoeder
T: smoothie, 1 kiwi, 1 kaki, bevroren bosvruchten, chia, 10 gr havermout, water
L: plak roggebrood met pindakaas
T: paar handjes studentenhaver, en nog wat cashewnoten
A: quinoa met groene paprika, courgette, tomaat, rode ui, knoflook, rode pesto, feta, kikkererwten, half groentebouillonblokje
T: komt nog iets bij, denk wat biogarde met fruit en noten, misschien nog een stukje 86% chocola

D: 2 koppen cappuccino, water
B: met de mountainbike door het bos naar stal gefietst (2x 5km), uur paardgereden

Tot nu toe is het 1350 kcal (en met paardrijden fietsen denk zo'n 500 kcal verbrand), terwijl ik juist vandaag wat hoger in kcal te zitten dan afgelopen dagen, door oa havermout door m'n smoothie te gooien, en echt voor mijn doen veel noten te eten. Vandaar nog wel wat meer op de planning voor vanavond, al moet ik daar op het moment nog echt niet aan denken nu, aangezien ik nog echt vol van m'n avondeten zit.

Wat klinkt je lunch heerlijk Bhri! :j
Fijn dat je goed gelopen hebt Lis, mag ik vragen wat je tijd was?
Keurig lijstje paardje, echt veeel beter dan toen je in het begin hier postte :)
En verder ook mooie lijstjes weer!

Nog nooit gehoord van pindasoep, kun je daar iets meer over vertellen Karin?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:05

Deze was niet zelfgemaakt Horse, ik heb nog wat zakken staan die op moeten... Maar aangezien ik tegenwoordig altijd zelf m'n soepen maak schiet dat niet op. :D
Maar ik wil het wel een keer zelf gaan maken, er zijn genoeg recepten te vinden op internet. :)

Wat moet ik erover vertellen Fleur?
AH verkoopchef in van die stazakken, die is erg lekker.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 05-01-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:06

Kameleon94 schreef:
Wauw, dit topic gaat hard! Helemaal als je een bericht 3x gaat quoten inderdaad. Beetje jammer.

Maar goed, mijn lijstje voor vandaag:
O: 40g havermout, handje rozijnen, schaaltje magere yoghurt, kaneel
L: 2 geroosterde boterhammen met een gebakken eitje
T1: schaaltje magere yoghurt met muesli & gedroogd fruit + nog wat extra magere yoghurt
T2: plak roggebrood, klein beetje boter en 1,5 plakje kaas
A: nasi (zilvervliesrijst, nasigroente, vegetarische nasiblokjes), handje casave kroepoek en chilisaus
T: 250 gram optimel vruchtenkwark

D: koffie, thee, water
B: 30 days shred level 2, 20 min. paardrijden, 20 min. fietsen + klein blokje wandelen met de hond

De vakantie zit erop, vandaag weer terug gegaan naar mijn kamer en boodschappen gehaald. Heb allemaal gezonde (en dure, haha) producten gehaald, ook dingen die ik nog nooit gehad heb (waaronder amandelmelk). Ik wil in ieder geval de hele week havermout als ontbijt gaan eten, ben benieuwd!

O: 2 meergranen boterhammen met sandwichspread
T1: appel
T2: 250 gr. optimel vruchtenkwark
L: 4x snee rozijnenbrood (2x met boter) + 2 mandarijnen
T: plak roggebrood met klein beetje boter + half plakje kaas
A: volkoren spaghetti (schat 50-75gr) + vegetarisch gehakt en groente (schat 100 gr.)
T: mandarijn

D: koffie, thee, water
B: 30 days shred level 2, 45 min. fietsen

Helaas veel brood vandaag en weinig groente bij het avondeten. Had vannacht weer nachtdienst en dan is brood toch het makkelijkst om mee te nemen. Bij het avondeten kon ik helaas niet zelf kiezen, dus weinig groente (en een kleinere portie dan ik gewend ben).

Pluspunt van vandaag: wel voldoende fruit gegeten en bewogen (en ritme gehouden ondanks nachtdienst!).

Vanaf morgen aan de havermout met amandelmelk! Ben benieuwd!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:21

Met je avondeten compenseer je veel hoor mijny, denk eigenlijk dat je eerder wat laag in calorieën zit :)
1350 is wel erg weinig Fleur, verder wel mooi gevuld en mooie producten! Misschien wat grotere porties?
En mag je wel vragen hoor maar ik weet het nog niet :') De uitslag staat nog niet op uitslagen.nl & ik had zelf verkeerd geklokt |o plus niet op het bord gekeken :Y) Maar normaalgesproken loop ik de tien in rond de 50 min, de laatste 5km wedstrijd in 22.19 dus hoop net iets onder de 50 (alhoewel dit dus in de bossen was). Ik zal het morgen anders wel even posten als ik mijn tijd en plaats weet :)
Weer een aantal mensen die havermout gaan testen :9

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:43

Geen idee eigenlijk Karin, 't is meer dat ik niet eens wist dat pindasoep bestond, is het erg hartig, ik kan me er nog weinig van voorstellen maar ik vind pinda's lekker dus vandaar dat ik benieuwd ben. Maar ik zal wel is wat recepten opzoeken, misschien dat ik me dan een beter beeld kan vormen :)

Dat vond ik zelf dus ook Lis, m'n pure bmr is al 1480 geloof ik, nou heb ik geen extreem actieve levensstijl en wil ik best iets afvallen, maar dit is gewoon te laag, dus vandaar dat ik het nog wel wat zal opkrikken.

Rond de 50 min is knap zeg! :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:46

O: 100 g haver, 250 ml melk, lijnzaad, amandelschaafsel, beetje chia, 5 gojibessen; glas soja ongezoet, groene thee
B: 50 min. HIIT (Dag 6 Blogilates-januarikalender), paarden verzorgen
T: 1 banaan + Nespresso met wat melkschuim, hapje notengranola
L: 50 g speltpenne met broccoli en champignons (van gisteren), 10 kerstomaatjes en el pesto en parmezaan + 90 g Quornblokjes
T: Kop zelfgemaakte kervelsoep
A: Klein schepje aardappelpuree, veel sla en tomaten (ui, knoflook, bieslook, wijnazijn, olijfolie, balsamico), soja-schnitzel
B: Paarden verzorgen
T: Schaaltje soja-vanille-vla
Ongeveer 1850 kcal, 80 g eiwit

Sorry voor de aanpassingen aan mijn lijstje :o Schoonmoeder maakte dan toch puree in plaats van friet. De tomaten vanavond waren écht nog niet rijp, waardoor ik me niet kiplekker voel en een schaaltje vla aanlokkelijker lijkt dan mandarijntjes :) Van mijn lunch zat ik zo vol dat ik de soep niet meer hoefde.

Maakt niet uit Lis hoeveelste je bent, je had er plezier in, das het voornaamste. Je resultaat is vast goed!

Ik denk ook dat je eerder laag in kcal zit Mijny. Om een goed zicht op je eetpatroon te hebben, is het wel handig om even je kcal bij te houden. Dan maak je niet de fout om plots te weinig te gaan eten, waardoor je ook niet afvalt.

Kameleon, havermout is superlekker! Nu ja, de eerste keren kan je wel naar worden hoor, maar dat gaat over :P

Behalve dat het weinig is wel een erg mooi lijstje Fleur :)

Was het schaatsen leuk Paardje?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:54

Ik kon me er ook weinig bij voorstellen Fleur, dus heb ik het gewoon een keer gekocht en wij vinden het echt heel lekker. :9

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:09

Verstandig Fleur :j Denk echt dat het aan de hoeveelheden ligt dat je zo laag uitkomt, het is namelijk niet dat je allemaal magere/lege producten op je lijstje hebt staan, juist niet zelfs maar bv de hoeveelheid havermout in je ontbijt en roggebrood bij je lunch is gewoon niet zo veel. Maar wel erg mooi en gevarieerd vind ik :D

Dat is inderdaad het belangrijkste, vergeet ik vaak :Y)
Vervelend dat je daar op reageert Bhri, Sojavanillevla is gelukkig altijd erg lekker :9

Ik heb net als laatste tussendoortje een handje mix moerbessen, gojibessen, walnoot & amandel op & 1 kiwi