Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:De radijsjes beginnen al uit te komendoen jullie die uitdunnen, en hoe ver horen ze uit elkaar te staan? Heb het pakje niet meer waar het op stond
_CS_ schreef:Annemiek, vocht wat normaal verdampt wordt tegen gehouden door het doek, en slaat weer neer op de grond.
Simpele manier van de grond vochtig houden.
Heb even de reacties op die aardbeienbuis gelezen.
De drainage etc zou me wel lukken.
Maar hoe vul je zo'n ding met aardbeien?
Ze hebben uitlopers boven de grond toch, dus je kan niet die buis vol stoppen met aarde en dan her en der een plantje ertussen mikken toch, dan worden ze ook verplet lijkt mij?
_CS_ schreef:Annemiek, vocht wat normaal verdampt wordt tegen gehouden door het doek, en slaat weer neer op de grond.
Simpele manier van de grond vochtig houden.
Heb even de reacties op die aardbeienbuis gelezen.
De drainage etc zou me wel lukken.
Maar hoe vul je zo'n ding met aardbeien?
Ze hebben uitlopers boven de grond toch, dus je kan niet die buis vol stoppen met aarde en dan her en der een plantje ertussen mikken toch, dan worden ze ook verplet lijkt mij?
Teigetje008 schreef:Over aardbeien gesproken. Ik zag gisteren iets heel grappigs:
Er stond een paal in de tuin, met daaraan rondom bloempotten (met van die ronde metalen hangers). De potten hingen in een spiraal naar beneden. Was best een leuk gezicht en daar zouden prima aardbeien in kunnen denk ik!
Mijn opa had vroeger een paar hele grote plastic buizen reachtop in de tuin staan. Denk een doorsnee van 50 cm. Daar had hij dan allemaal gaten in en daar had hij de aardbeien in. Plukt ook gemakkelijk, want je hoeft niet te bukken...
leonie87 schreef:Wat een leuke tuintjes!
Haha jou vensterbank staat flink vol teigetje. Ik moet binnen helaas alles bedekt hebben anders graven de katten het uit.
Ik hoor hier mensen over komkommers. hoeveel ruimte hebben die nodig en smaakt dat een beetje? lijkt me namelijk nogal lastig om te kweken zelf?
pmarena schreef:Ja, die potjes? Dat kleine beetje info dat ik over kruiden gelezen heb daarvan heb ik de indruk gekregen dat ze toch best wel wat ruimte nodig hebben. En dat (sommigen tenminste) blijkbaar echt gedroogd moeten worden voordat je ze gebruikt.
Maar is maar net een beetje info dat ik her en der tegenkwam, heb me er niet echt in verdiept dus kan best zijn dat ik nu nog een hele verkeerde indruk ervan heb gekregen met alleen een topje van de ijsberg zeg maar