rockie schreef:appel zou volgens het kaartje wat eraan hing zelf bestuivend zijn ( maar of het klopt weet ik niet komt van bij de aldi België) en onze buurman heeft ook boompjes ( kersen,appel, peer en hij heeft deze geent, hopelijk kunnen deze de mijne ook bestuiven). indien het niet goed werkt, gaan de boompjes er weer uit. ook indien ze me te groot gaan worden.
heb alles behalve de appelboom, deze had ik algekocht bij de Karwei(Valkenswaard) gisteren.
fruitbomen 4.99 euro(ongeveer 1m80groot: peren, appel, pruimen, kersen, perzik)
fruitplanten 3.99 euro(ongeveer 30cm hoog en potmaat 17cm: tayberry, witte druif, bosbes, blauwe druif, kiwi)
fruitstruik 2.99 euro ( ongeveer 40cm hoog en potmaat 17cm: braam, kruisbes,wittebes,rodebes en framboos)
de prijs viel dus goed mee
Aldi levert over het algemeen wel goed spul hoor maar of het volledig zelfbestuivend is is de vraag, ik heb 3 jaar terug bij Intratuin een kers gekocht en volgens het kaartje was hij zelfbestuivend maar na zoeken op internet bleek dat dat wel kan maar dat hij eigenlijk wel een andere soort nodig heeft om goede en grote vruchten te maken.
Maar inmiddels zit ik naast een buurman die zoveel bomen heeft staan, daar móet iets tussen zitten wat de mijne kan bestuiven.
Maar heb je er ook rekening mee gehouden dat Kiwi's in een kas moeten en dat je een mannelijke en een vrouwelijke plant nodig hebt?
En perzikken moeten volgens mij ook in een kas, druiven kunnen wel buiten maar dan moet je ze wel beschut zetten maar dat geld voor meer genoemde soorten.