Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:29

Ik doe ook mee!

Ik combineer khd arm met intermitten fasting. Ik eet twee maaltijden per dag. Tenminste probeer ik. Soms wijk ik er van af.

Vandaag:
13.00 uur
2 snelbroodjes (4 eetlepels amandelmeel, 2 eieren, handje kaas, beetje bakpoeder, 2 eetlepels gebrolen lijnzaad), 1 avocado, 1 blokje pure chocola

17.00 uur
Omelet wrap van 3 gebakken eieren, 100 gram gekookte kipfilet reepjes, spinazie en eetlepel zuivelspread

20.00 uuur
100 gram griekse yoghurt, 3 eetlepels geklopte slagroom gezoet met zoetstof.

Morgen weer een dag. Ben nu ib 1 maand 4kg kwijt. Nog een hoop te gaan. Eerste doel is 15 eraf.

tinkersjakie

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:20

Afbeelding
Ik doe deze. Snel klaar en erg lekker. Doe er soms drupje sambal bij

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:54

Dank dames, voor de tips!

Wat ik me afvraag voor degene die ermee afgevallen zijn, wat is normaal om per week af te vallen ?
Ik vind het tot nu toe nog niet echt meevallen. Er gaat nu een kilo per week af, maar dat haal ik met caloriearm ook wel.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:58

Ik viel, voor m'n stop periode, gemiddeld 0,5 kilo per week af. Deze week gaat het harder, vermoedelijk door een combinatie van factoren (revaliderend/herstellend van operatie waardoor spier opbouw in m'n arm/schouder, gestopt met zware medicatie, vocht vast houden).

Maar normaliter zou ik 0,5 - 1 kilo per week aan houden.

Waarom zou je sneller meer willen afvallen? Het is nog steeds geen wonderdieet he.

@Romeo wat vind jij het voordeel van maar 2 eet momenten op een dag? :-)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:05

Romeo je valt nu denk ik eerst wat af omdat je te weinig eet. Je zal over tijdje blijven hangen op gewicht omdat je lichaam in spaarstand schiet.
Probeer drie maaltijden eten en eventueel tussendoortjes.
Haal 2/3 van je kh uit groentes.
Eet niet te veel amandelmeel enz als je nog maar net bezig bent.

Fitzroy kilo per week is normaal en de eerste kilo's wat de meeste snel kwijt zijn is vocht.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:13

Ik voel me prima bij wat ik doe en doe dit op doktersadvies.

Ik heb al een hele afvalgeschiedenis en ken mijn eigen lichaam super goed dus ik ga zeker niet iets veranderen wat nu werkt na twee jaar stil te hebben gestaan.

Ik eet maar twee maaltijden per dag omdat is aangetoond dat tussendoor eten stress geeft op je lichaam. Als je net een maaltijd hebt verbrand en je lichaam over wil gaan schakelen op vetverbranding ga je eigenlijk alweer een tussendoortje eten. Het hele '6 keer per dag eten' is door de voedingsindistrutie verzonnen om geld te verdienen.

Daarnaast word ik zelf mentaal helemaal gek van die maaltijden plannen en overal rekening mee houden. De psycholoog is ermee eens dat dit nu het beste is on cravings te voorkomen.

Intermittent fasting (ook met bv twee maaltijden) is uitgebreid getest op o.a. muizen.
Hieruit kwam dat de intermittent muis veel langer leefde etc. Maargoed, daar is een heel onderzoek van maar dat staat ergens op google.

Ik hoop niet dat dit zoiets gaat worden dat ik mijzelf hier hoef te gaan verdedigen voor wat ik doe.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:25

Voor mij hoef je je zeker niet te verdedigen. Hoop niet dat ik je dat gevoel gaf. Ik was vooral benieuwd naar de reden erachter. Zo zie je ook maar: zoveel lichamen en zoveel manieren van diëten/afvallen. :-) Het is ook maar net hoeveel je lichaam werkt en je moet soms toch dingen aanpassen als je al een hoop afgevallen bent.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:40

milatje schreef:
Voor mij hoef je je zeker niet te verdedigen. Hoop niet dat ik je dat gevoel gaf. Ik was vooral benieuwd naar de reden erachter. Zo zie je ook maar: zoveel lichamen en zoveel manieren van diëten/afvallen. :-) Het is ook maar net hoeveel je lichaam werkt en je moet soms toch dingen aanpassen als je al een hoop afgevallen bent.

Nee hoor, ik had het meer tegen Tinkersjakie. Heb al zon geschiedenis en mensen geven vaak een advies zonder je te kennen. Ik moet dingen al zo vaak aanhoren in dagelijks leven.. daar komt het meer vandaan ook

Hierbij een linkje naar een artikel met informatie over IF en het tweemaal eten per dag
https://www.fit.nl/voeding/dieten/intermittent-fasting

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:44

Val je zeker niet aan en vind ook dat iedereen moet doen wat bij hun past. Mijn zus kan/moet ook minder vet eten dan wat ik op kan. Elk lichaam is anders.
Ik reageerde meer op omdat dit over kh gaat en dat je veel uit groentes enz moet halen. En je wel kans hebt als je zo weinig eet dat je dan kan blijf hangen. Was meer advies dan je verplichten ofzo hoor. En niet alleen advies voor jou maar ook voor anderen die in de war kunnen raken hoe nu te doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:19

Romeo
Hier ook het advies van de fysio/orthomoleculair therapeut om minder eetmomenten te doen
( 2 maaltijden en evt 1 ander eetmoment )
Enige wat ik anders doe als jouw voorbeeld is meer groente

als ik weer op de rit ben hoor
Momenteel is mijn eetpatroon om te janken :+

Maar dat advies is voor Mij ook gegeven ivm de bloedsuikerspiegel minder vaak te laten stuiteren op een dag (onder andere )

Ben nu tussendoor Wat dingen aan het uitzoeken en plannen om dalijk een goed plan klaar te hebben liggen als het vaarwater weer wat rustiger is ;)
Komt voor mij ook op IF met koolhydraatbeperkt/arm neer
Werkt voor Mij ook gewoon prettig

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:13

Nou heb me er dit paasweekend ook streng aan gehouden, maar wellicht herkennen
jullie dit, al mijn ledematen voelen enorm zwaar :oo Gaat dit over :+

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:27

Ik heb dat in het begin ook gehad, maar bij mij ging dat weer over.
Ik weet niet precies hoelang dat duurde, maar meestal hoor je dat mensen alleen de eerste 2 weken (maximaal) wat 'klachten' hebben.

Ik ben momenteel dusdanig van de wagen dat ik ook weer opnieuw moet (wil) beginnen. Als ik ook last krijg en het trekt weg houd ik je op de hoogte ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:37

Sannanasje, ik ben best wat vreemd ja sinds ik begonnen ben, bijna een week
onderweg, hou ook wel vol, maar ik merk dat ik wat meer moet gaan varieren met het binnenkrijgen van khd, want ik red soms de 20gram niet eens :oo Ben dus nog een beetje zoekende, naar goed passende dagmenu's.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:41

Ik kom hier even binnenvallen. Sinds kort zit ik op Instagram en daar zijn veel profielen met leuke kha-ideetjes te vinden, maar mij worden voornamelijk Duitse profielen getoond. Heeft iemand van jullie misschien een paar suggesties voor Nederlandse profielen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:35

Nee Moonwencke, die heb ik niet voor je. Ik volg voornamelijk faceboekgroepen.

Hier goed nieuws, vanmorgen -2.2 kg :# !

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:59

Wauw goed bezig bloem! En inderdaad wel belangrijk om te zorgen dat je minimaal die 20 binnen krijgt. Maar als je er niet aan komt is het wel makkelijk aan te vullen met groentes die iets hoger in kh zitten zoals peentjes ofzo.

Moon sorry, ik zit ook meer op de facebook dan op Instagram

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:40

Hoi allen, even een schopje voor dit topic. Ik ben benieuwd of jullie ook Vegetarische recepten hebben die khd arm zijn. Ik eet 20 gr khd maximaal op een dag, en daar ben ik redelijk streng in.

Ik kan wel veel recepten vinden maar daar zitten uiteindelijk teveel koolhydraten in.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:25

Goede vraag, heb ook geen idee eigenlijk.

20 gr is best streng ja. Wat eet je dan zoal op een dag als ik vragen mag?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:28

Ik eet tussen de 20 en 30 op een dag, vegetarisch is toch niet zo heel lastig :)

Vanmorgen had ik mijn weegmoment.

13 april begonnen op 69.7
29 juni vanmorgen dus 61.3

:# !

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:36

Oh wauw goed zeg!

Bij mij is het wisselend. Omdat ik nog een programma volg en daar wat hoger op sta, heb ik mij zelf stiekem wel wat lager gezet. Gemiddeld 50 gr per dag soms wat minder.

Over een kleine maand ben ik klaar en kan ik mij zelf weer lager gaan zetten. Merk echt al beduidend verschil, minder buikpijn / opgeblazen gevoel. Strakker en energie komt weer terug. Ben benieuwd hoe mijn lichaam er verder op gaat reageren :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:39

Nou ik begin nu wel een beetje angstig te worden, want had
als doel 60kg voor ogen ... en die komt nu heel dichtbij :=

Wat dan? Hoe ga ik mijn kha aanvullen? Serieus heb echt geen idee, dat afvallen kost me niet zoveel moeite, maak me meer druk om op gewicht te blijven.

Nu moet ik wel zeggen dat als ik in het weekend ergens trek in heb wat er niet tussen past ik het gewoon eet, en mijn droge witte wijntjes in het weekend sla ik ook zeker niet af.

Ik loop op wolken. Voel me zoveel beter!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:48

Als het bevalt waarom blijf je dan niet zo eten? Mits je alles binnen krijgt haha.
In het weekend drink ik ook wel eens een wijntje of een biertje, dat moet ook gewoon kunnen. Genieten met balans toch ;)

Nu ben ik ook niet van het junkfood oid dus dat geluk heb ik dan (denk ik). Geniet liever van een drankje dan van een vette hap :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:50

Nou als ik zo blijf eten, dan blijf ik afvallen, het is dus straks de kunst om de kha zo aan te vullen dat ik op gewicht blijf :)

Ik heb trek in een broodje bamiblok met mayo :+ :9 hahahaha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:02

Oh echt ja, ik blijf op gewicht maar komt omdat ik ook wat hoger zit denk ik.

Hahaha :')

Zelf eet ik geen brood en dat bevalt eigenlijk wel prima :) Een cracker kan ik beter binnen houden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:04

Brood eet ik soms, de koolhydraatarme variant, crackers eet ik niet, ja heb die van Atkins in huis, maar die breek ik vaak en die eet ik dan als toastje bij de borrel :+