Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:28

hier flink wat fruit gekocht, sharonfruit (10), banaan (8), kiwi (10), limoentjes (14), mango(3), granaatappels (4), witte druiven(kilo) en dan nog een flinke lading cherry tomaatjes (kilo)
De granaatappel was prijzig, als ik die niet mee tel was ik 9 euro kwijt :=
inclusief granaatappel 13.50 :)

Netjes gedaan dus!

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:39

Ik ben benieuwd wat je van het sharonfruit vind :) Ik vind het echt heerlijk!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:40

Ik heet sharon :+ moet goed te doen zijn dus :')

Maar inderdaad zoveel fruit zo weinig geld, waar heb je dat voor elkaar gebokst dan?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:44

Jemig, Mri, dat is veel voor weinig +:)+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:45

:+

Goed zoeken, ik had laatst 24 sharon's te pakken voor 1 euro :wow:

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:46

Nou ik zou niet weten waar ik dat kan halen, ja de markt, ga ik zaterdag weer heen, dan kom ik met 10,00 ook wel ver denk ik

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:49

phormicola schreef:
:+

Goed zoeken, ik had laatst 24 sharon's te pakken voor 1 euro :wow:

:oo Wauw!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:49

blazelover schreef:
Iedereen aan de wraps met zalm hier :+ ik heb ze gisteren ook gehad :)

Haha, wat grappig, zit er ook net eentje te eten! Zie het nu pas hier in het topic genoemd worden.
Heerlijk geluncht vandaag met speltcrackers. Eén belegd met tomaat/komkommer, drie met rucola+zalm en eentje met rucola+huttenkase, en een beetje peper, zout en verse bieslook over alles heen. Nu nog een wrap met zalm, rucola en huttenkase. Wie zegt dat gezond eten niet lekker kan zijn?

Jullie vinden goedkoop fruit zeg! Twijfel ik morgenmiddag naar de markt zal gaan...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:50

Ik heb het wel luxe hoor, het is 10 minuttjes fietsen naar de Haagse Markt. Daar kun je echt je slag slaan met alle goedkope aanbiedingen.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:57

Ik heb ook een grote markt in de buurt (ik woon bij Blaak in Rotterdam), maar ik hou niet zo van de markt *understatement* Maar morgen toch maar eens proberen, want jullie noemen nu wel heel fijne prijsjes voor een lading fruit :oo

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:03

De markt is geweldig. Zo kan ik een blok tofu of tempeh krijgen voor 1 euro. Van zo'n blok kan ik 3 warme maaltijden maken.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:07

Sjonge. NOu, oké, morgen ga ik het proberen :j *haalt alvast diep adem* Altijd zoooo druk de markt :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:08

Dat is idd heel irritant op de markt, de drukte. Ik heb het geluk dat de markt hier op ma/wo/vrij/za open is en ik ga altijd op maandag en vrijdag, dat zijn hele rustige dagen :)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:20

Ik ga me morgen ook eens wagen op de markt! op zaterdag staat er de natuurbakker dus daar wil ik eens even kijken :) alleen jammer dat die biologische markt een stuk verder weg staat dan de normale markt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:31

Markt is inderdaad wel echt een goede!! Ik ga voor goedkoop meestal naar de marokkaan hier dichtbij, die heeft ook altijd veel.

Super hoor nexthorse wat ontzettend fijn! Gistvrij, is dat niet ook zonder fruit enzo?

Ik wilde vanmiddag na school dus even langs de vitamin store gaan, is mijn fiets gejat op het station :( Had hem pas 4 maanden en het is een hartstikke dure fiets!!! Dus voor degene die er nog eentje te koop hebben staan.... Haha

Maar het was dus geen vitamin store, morgen moet ik echt want dan is mijn probiotica op.

Iemand hier trouwens verstand van probiotica? Ik gebruik namelijk die van orthica en die is heel goed vind ik zelf. Maar heb nu een potje 'herstellende' gebruikt, kan ik dan nu gewoon de 'basic' gaan gebruiken? Is ook stuk goedkoper

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:41

@ MP balen zeg van je fiets! Had je m wel verzekerd? Heb geen verstand van probiotica. Ben gister wel nog even naar de vitamin store geweest. Heb daar Omega 3 olie en rauwe cacao meegenomen. Wat doe je met framboos(en andere vruchten)poeders? Heb zewel zien staan maar wist niet zo goed wat ik ermee kan.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:45

Ja ik ook niet echt eigenlijk haha daarom wilde ik nog even goed kijken hoe duur ze zijn. Maar je kan het geloof ik gewoon door de smoothie doen. En wilde eens proberen door de chocola ofzo, ik weet het nog niet precies haha. Rauwe cacao moet ik ook nog hebben! Kon ik bij de eco winkel niet vinden.

Fiets niet verzekerd :( Stom eigenlijk! naja niks meer aan te doen..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:47

Rauwe cacao heb ik ook nog niet, bij de vitamin store dus?
Wat balen MaartPaard! Ik heb ook net een nieuwe (tweedehands) fiets (vorige was total-loss), maar moet er niet aan denken dat deze gestolen zou worden...

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:56

oh wat praten jullie veel zeg... nog geen tijd gehad om helemaal bij te lezen. Nu ff thuis en zit aan falaffelballetjes en rauwe wortel!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:58

Phormicola, wat fijn dat jij zoveel dagen markt in de buurt hebt. Bij mij maar 2 keer per week nu en vanaf april weer 3 keer in de week.

MaartPaard, wat irritant, je fiets gestolen -:(-

Hesterve, framboospoeder? Dat heb ik echt nog nooit gezien :n Zou het niet gezonder zijn om gewoon frambozen te eten? Wat denken jullie?

Wij hebben ook een vitamin store in de buurt. Morgen ook maar eens binnenlopen om te kijken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:05

rauwe cacao waar gebruik je dat voor? Voor smoothies kan, las ik, maar kan ik dat door mijn biogarde gooien? of lekkerder nog door die romige griekse yoghurt? Hihi....

Framboospoeder klinkt mij te ongezond, ik neem wel verse en anders diepvries, vind vers wel duur trouwens

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:08

Colway schreef:
of lekkerder nog door die romige griekse yoghurt? Hihi....

Rauwe cacao is een heleboel, maar niet lekker :n
Tenminste, vind ik. Maar wel errug gezond, dus ik gooi het inderdaad af en toe door smoothies.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:10

_Tien_ schreef:
Colway schreef:
of lekkerder nog door die romige griekse yoghurt? Hihi....

Rauwe cacao is een heleboel, maar niet lekker :n
Tenminste, vind ik. Maar wel errug gezond, dus ik gooi het inderdaad af en toe door smoothies.

Het lijkt mij wel lekker in de yoghurt inderdaad. Maar misschien valt het wel tegen :+
Frambozen zijn heerlijk inderdaad, maar veel te duur... :(

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:44

Ik doe het in de yoghurt en door smoothies. Heb er laatst een chocoladetaart meegebakken en ook al eens zelf chocola gemaakt. :-)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:38

Ben net bij de tuinen geweest. Heb daar chiazaad gekocht .2de artikel was voor de helf. heb maar 2 busen meegenomen . Vanmorgen ook al bij de bio super geweest en nu eerst maar eens alles opmaken wat ik in huis heb voordat ik weer boodschapen ga doen haha
@ Malu Heb je meer ingredienten van die choco taart gemaakt met gezonde ingredienten?(beetje rare zin ) Kan je een receptje geven? En hoe heb je chocolade gemaakt?