[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:04

Kan wel zijn dat het weinig lijkt maar er staat ook bij dat ik 9 mnd geleden zo begon.
Iedereen heeft het erover dat dat niet kan, maar dat gaat niet omdat je je lichaam iets gewend hebt gemaakt.
Je lichaam vraagt erom en fruit kan je natuurlijk altijd tussendoor pakken, maar de koekjes en snoepjes moet je niet doen.
Als je lichaamiets vraagt en het wordt altijd maar gevoed geloof ik niet in afvallen.
Ik ben in al die tijd geen 1 keer flauw geweest, heb alleen maar gezonde dingen gegeten.
Ik vind zelf de dag beginnen met 1 of andere shake gevaarlijker.
Ik heb toch echt gewoon 3 maatlijden p.d. en er staat ook in de middag 1 of 2 boterhammen misschien meer maar dit is naar behoefte.
Als je de hele dag lichamelijke arbeid vericht of je zit op kantoor is er wel degelijk een verschil.
Ik bedoelde alleen maar te vertellen dat afvallen geen opgave moet worden.
Ik ben van mening dat je het ook leuker kan maken door aan te passen.
Natuurlijk moet je dingen weglaten maar je kan ook proberen te schipperen, hou je het altijd langer vol.

SuSem

Re: [HK]Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:07

dat is jouw mening vonnie, zo mogen wij toch ook onze mening hebben dat wij jouw dagen te mager vinden..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:19

@ Vonnie: Welkom! :wave:
Ik ga met de anderen mee.
Je dag is te mager!
Als je nu een keer iets lekkers pakt, dan grijpt je lichaam het meteen aan. Als je de stofwisseling goed op gang houd, dan wordt het gewoon mee verteerd!
Ik ben sinds vorige week 300 gram kwijt.
Ik heb het liever dat het met 100 gram per keer gaat, dan in 1x 2.5 kg.
Ik heb nu de moed weer te pakken! En het gaat gewoon goedkomen!

Maar zoals SaNNeS88 al zegt, dat is jouw mening, en zo mogen wij ook onze mening hebben. ;)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:21

Welkom vonnie

Je zegt dat je wilde vertellen dat afvallen geen opgave moet worden. Maar het wordt voor mij wel degelijk een opgave, wanneer ik zou moeten leven op een menu als dat van jou! (kan natuurlijk ook aan mij liggen O:) ) Ik hou van lekkere dingen, maar met alleen lekker, val je niet af. Dus ben ik over gegaan op lekkere, maar ook gezonde tussendoortjes (als fruit, magere yoghurt/kwark, magere snacks etc). Zonder die tussendoortjes zal ik het misschien 2/3 weken volhouden, maar vervolgens zal bij mij alles er net zo hard weer aankomen..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:27

weet je. Ik ben er klaar mee dat mensen roepen dat het de juiste manier is om op zulke manieren af te vallen. Val lekker op die manier af je komt jezelf nog wel een keer tegen. Sorry dat ik zo bot doe maar ik kan me er wel kwaad om maken dat mensen hun lichaam vernielen alleen maar omdat ze snel af willen vallen en ook zien dat het zo sneller gaat. Verder zeg ik er niks meer over.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:28

ukje schreef:
weet je. Ik ben er klaar mee dat mensen roepen dat het de juiste manier is om op zulke manieren af te vallen. Val lekker op die manier af je komt jezelf nog wel een keer tegen. Sorry dat ik zo bot doe maar ik kan me er wel kwaad om maken dat mensen hun lichaam vernielen alleen maar omdat ze snel af willen vallen en ook zien dat het zo sneller gaat. Verder zeg ik er niks meer over.

Amen!! _/-\o_

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:43

Mijn verhaal sloeg er ook een beetje in het algemeen op.

vonnie welkom.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:23

oh jullie pakken het verkeerd op, is wel een verkeerde start zo.
Nogmaals ik ben zo begonnen idd karig en in het begin was het hopeloos.
Over die 10 kilo heb ik 9 maanden gedaan dus niks z.s.m. heel veel afvallen.
Ik eet nu weer gewoon, gisteren bij bbq mezelf ook gewoon volgepropt
Eet ook weer gewoon een chipje (maar geen hele zak meer)
Verder ben ik bij de spa fruit gebleven (dus geen cola meer) en eet ik nog steeds geen gewone suiker (alleen zoetjes, poeder of vloeibaar). Bij de koffie gewoon een koekje.
S morgen rooster ik mijn boterham nog steeds, ook omdat ik dat heel erg lekker ben gaan vinden.
1 sneetje met leverkaas en 1 met pindakaas.
Ben geen fruiteter maar probeer 1 keer in de week voor mijn gezinneke een fruitschaal te maken en die eten we lekker bij de TV op.
Daar liggen kiwi, aardbeien, banaan, appel, perzik op.

Heb nare ervaringen dichtbij meegemaakt met afvallen en dieeten.
De gevolgen ervan meegemaakt bij mijn zus en een hele goede vriendin die er psychisch aan onderdoor gingen met pillen of een of ander shake dieet.
Dan weer een citroensap kuur, dan weer punten tellen dan weer weight watchers etc.etc. En toen kwamen we erachter dat ze boulimia had werkelijk een hel was dat.
Ik zeg niet dat het zaligmakend is voor een ander maar bij mij heeft het gewerkt.
Zeg alleen dat je snoep en koek (tarwe koekje mag natuurlijk wel) en vet in het begin echt moet schrappen daar komt het gewoon op neer.
Weet ook dat je maag bepaalde behoeftes heeft die je kan aanpassen.
Als je minder gaat eten een tijdje heb je minder behoefte omdat je maag zich gaat aanpassen, eet je meer rekt hij uit en heb je meer behoeftes.
Ook heb ik er niet bijgeschreven dat ik van die HAK groente-fruit flesjes dronk elke dag tussendoor om maar zeker mijn vitamines binnen te krijgen en die kleine flesjes met zuivel elke dag (weet zo 1,2,3 ff niet hoe ze heten)
Over de portie's moet iedereen zelf invullen is naar behoefte had ik er ook bijgezet dacht ik.

Nogmaals ik wilde alleen maar schrijven mijn ervaringen, sapkuurtjes, punten en calorieen heb ik slechte ervaringen mee.
Als je bijv een stress eter bent valt het al helemaal tegen, heb je aanleg om snel zwaarder te worden dan heb je het gewoon zwaar.
Als je bijv. Sonja bakker doet en je houd je excact aan de opgegeven portie's val je ook af, iets wat logisch is.
Maar ik ken van alle mensen (Die ik ken dan en die dat zijn gaan doen) helemaal niemand die dat heeft volgehouden gewoon omdat je na een half jaar of langer toch weer terug valt in je oude gewoontes.
Weight watchers precies hetzelfde, je hebt je boekje daar staan je calorieen in hou je jezelf daar aan val je af maar is het ook vol te houden. Elke week naar de weegschaal (waar je nog voor moet betalen ook uiteraard) en dan is het erop of eronder.
Maar er zijn ook mensen die keer op keer komen en die de teleurstelling niet kunnen verwerken keer op keer en waar het een psychische doorslag op heeft en juist bij hun gaat het helemaal mis.
Dit wilde ik niet voor mezelf, vind dat ik er lang over heb gedaan en heb ook wel eens stilgestaan dat er niets meer afging.
Als het nu 10kg in 3 maanden was OK maar 9 maanden is best lang hoor.

Dus nogmaals heb alles voor mezelf aangepast globaal genomen was dat mijn suikergebruik en mijn vet gebruik.
Portie's is niet zoveel in verandert weet niet wat jullie 's mogens eten of 's middags maar een paar boterhammen volstaat voor mijn dan. 1 keer in de week heb ik lekkere broodjes dag haal ik koffiekoeken bollussen kampioentjes etc bij de bakker en eten we een soort van brabantse koffietafel. Hoop dat ik het zo iets tactischer heb uitgelegd :D

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:31

P.s ben geen 1 keer 2,5 kilo afgevallen ineens. ging bij mij ook heel gelijdelijk 1 soms 2 ons p.w. Werd bij de afvalclub bijgehouden hier in het dorp want daar moest je wegen en werd je opgemeten.
En Ukje heb nergens geschreven dat hoe ik het heb aangepakt dat dat de manier is ik leg niemand iets op.
Ben alleen een optelsom gaan maken, had nl. op TV gezien dat ze van mensen van een hele week eten op tafel legde.
Heb ik voor mezelf ook gedaan (echt alles erop leggen dan he) en juist daar ben ik heel erg van geschrokken.
confonterend is dat vooral wat je allemaal naar binnen schuift bij mij was het vooral erg veel, heel veel VET :D
Laatst bijgewerkt door vonnie op 27-07-09 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:33

Heb je de openingspost van dit topic goed gelezen Vonnie? Probeer daar wat mee te doen en misschien begrijp je dan de reacties van de mensen hier ook wat beter.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:39

Katja hoe is het met jou, gaat het eten al beter?
En heb je nog lang te gaan? En nog leuke wedstrijden gedaan?

Ik vraag me trouwens af hoe het met ba en belsje gaat :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:52

Eten gaat in zoverre beter dat ik in ieder geval veel meer eet dan eerst waardoor mijn gewicht redelijk gestabiliseerd is.
Vitaminepil erbij en op hoop van zege nog maar even ;)
Eet redelijk wat salades dus dat is nog wel een soort van gezond. Vezels is eigenlijk het grootste probleem om binnen te krijgen.

Ik heb geen wedstrijden meer gehad sinds wedstrijd nummer 2 en denk ook niet dat ik die nog krijg. Misschien nog eentje springen twee dagen voor mijn laatste werkdag. 29 augustus werk ik hier voor het laatst en 6 dagen later vlieg ik naar Amsterdam.
In de tussentijd ga ik met mijn man wat reizen. Eerst hem alles hier in de omgeving laten zien, dan vliegen we naar Niagara Falls en dan nog een paar dagen New York.
Het aftellen is dus al een beetje begonnen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:56

von, maar dan moet je wel gezond blijven eten en gezond eten betekent ook tussendoortjes nemen. Fruit, magere yoghurt e.d vallen ook onder tussendoortjes. Soep kan je evtueel ook vetvrij maken als je geen vet meer wilt eten. Ik heb trouwens niet gezegt dat jij ons dingen aan het opleggen bent maar door jezelf te weinig energie te geven in de vorm van voedsel help je je lichaam gewoon om zeep. Je lichaam heeft alleen al vrij veel energie nodig om al je organen en cellen goed hun werk te laten doen. Nou is het nooit verkeerd om bewust te worden van je eten maar waarom gelijk zo magertjes.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:57

Bels heeft te weinig tijd om uitgebreide dingen te tikken ;). Maar hier gaat het goed! Meer normaal aan het eten, zakjes aan het afbouwen en gewicht gaat nog naar beneden (waar paardrijden al niet goed voor is).

Zal strakjes eens een uitgebreide bijlees en reageerpoging doen ;). (na werk en pony en koken en ...) :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:58

Ik ga de honden even laten zwemmen en een plas laten plegen. :evaw:

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:03

Super bels, lijkt heel goed te gaan met het paardje. Lijkt me dat je de juiste beslissing hebt genomen :)

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:40

Goeiemiddag!

@Vonnie, welkom
@Jezzi, mooi dat je moeder weer thuis is! :)

Heb het redelijk druk gehad gisteravond.
Wederom een uur overgewerkt, vanavond naar verwachting wel weer overwerken.
Had gister wel bijgelezen maar geen zin meer om te reageren.
Morgen en overmorgen vrij :)
Zonet even wezen joyrijden. het paard (van een collega) heette joy
De stalhouder moest even zien/weten of ik wel echt kon rijden, dus heb even in de bak wat rondgehobbelt.
Was wel weer even wennen, gezien ik al een tijdje niet meer heb gereden.
Morgen ga ik op een tuiger van de stalhouder, even in de bak testen hoe alles gaat.
Als ik dat een beetje vertrouwd vind ga ik lekker naar buiten met collega :D
Ik had aardig wat trek net, en drinken kon natuurlijk veel gezonder
O(10.00): ik dacht dat ik een roomboter krentenbol had gekocht, maar er zat een een of andere vulling in. Het was volgens mij geen spijs, het leek wel op bruine suiker kwa kleur... maar wat het nu precies was? en twee glazen yogi
L: 12.30 2VK Boterhammen 20+mediterrane kaas, twee glazen dubbel friss minder zoet
L/T: 13.15 2VK Boterhammer 20+ mediterrane kaas
Heb hier nog een beetje vruchtenkwark staan, denk dat ik die nog even opeet voor ik ga werken :o
Denk dat ik (als het niet druk is) witlof en een schnitzel (een joekel :'))ga bestellen vanavond op het werk.
Mag van mezelf nu ook niet meer dan 2 glazen fris nemen op het werk, moet best te doen zijn, betrap mezelf erop dat ik vaker fris pak dan water namelijk.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:06

Ellen, wouw meis ik ben trots op je!!! Gaat goed :D (wij schelen niet veel in gewicht meer hihi).
Katia, jij had mij belooft vandaag de dietiste te bellen, heb je dat wel gedaan? (Ja, ik maak mij echt zorgen om jouw).
Vonnie, welkom!
Sizzy, succes met gesprek :j komt vast goed :D
Bles! Ik miste je ook al :j
Lisje, leuk zeg dat je weer kan paardrijden!

Nou meiden, ik ben vanaf dinsdag tot donderdag naar Texel.

Maar rijden ging daarnet goed! Had de bak voor me alleen, dus geoefend op aanspringen in galop (de linker, rechts springt ze wel is verkeerd aan en dat voel ik dan niet altijd dus wil daar altijd iemand bij hebben). Ik merk idd dat mijn instructrice gelijk heeft, ik duik naar voren terwijl ik de hulp voor aangalopperen geeft, Madeira gaat dan alleen harder draven omdat ik dan onzeker overkom (denk ik). Dus nu echt geoefend om recht op te zetten, wouw wat is ze dan makkelijk om in de galop te zetten :+: blijf trots op dur :+:

LOL ik ging opstappen, en geef nog steeds zoveel kracht in mijn lijf omdat ik denk dat ik anders mezelf niet omhoog kan hijsen. Ik blijf dan altijd even in de stijgbeugel staan, maar dacht, nu gelijk erover heen met mijn been. Dat doe ik dus voortaan veel zachter, viel er bijna aan de andere kant er van af hahaha.

*Jullie weten waarom ik minder eet dan jullie… haha ben altijd zo bang dat ik er commentaar over krijg. Ik wil ook het beste voor mijn lichaam. Ik merk idd, als ik te weinig eet, kom ik aan/of blijf ik op hetzelfde gewicht staan.

O: 1 boterham met boter + smeerkaas
T: chocomelk light (ging paardrijden dus dit heb ik gauw tussendoor kunnen drinken)
L: 1 boterham met boter + american filet
T: 1 boterham met pindakaas + boter
T: misschien stukje fruit
D: wat de pot schaft
T: activia, eventueel nog stukje fruit

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:21

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:23

ZO! nog zo iemand die daar heel blij mee is :+ Ben ook niet van plan om het te gaan 'leren drinken'. Ik vind het niet lekker en je raakt er ook nog eens een soort van verslaafd aan.. Ik kan prima opstaan zonder 3 bakken koffie :')

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:38

Hee meiden.

Ik ben een tijdje niet op dit topic geweest maar ben nog wel steeds actief aan het afvallen.
Ben nu in 5 week tijd 3.5 kwijt ongeveer :) Ik probeer elke dag minimaal een half uur te joggen en verder 3 maaltijden op een dag te eten en tussendoor fruit of crackers.

Mijn eten voor vandaag:

Ontbijt: een kommetje melk met cornflakes + 1 glas optimel.
Tussendoor: 1 pakje sultana.
Lunch: 2 broodjes met cervelaatworst (en margarine) + 1 kop juliënesoep en 1 glas optimel.
Tussendoor: 1 appel.
Diner: Rundergoulash met rijst en groenten.
Volgens de caloriechecker kom ik nu rond de 1300 kcal uit.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:13

ukje schreef:
von, maar dan moet je wel gezond blijven eten en gezond eten betekent ook tussendoortjes nemen. Fruit, magere yoghurt e.d vallen ook onder tussendoortjes. Soep kan je evtueel ook vetvrij maken als je geen vet meer wilt eten. Ik heb trouwens niet gezegt dat jij ons dingen aan het opleggen bent maar door jezelf te weinig energie te geven in de vorm van voedsel help je je lichaam gewoon om zeep. Je lichaam heeft alleen al vrij veel energie nodig om al je organen en cellen goed hun werk te laten doen. Nou is het nooit verkeerd om bewust te worden van je eten maar waarom gelijk zo magertjes.

Ik eet heel erg veel yoghurt met bijv. aardbeien (vanilie yoghurt) hier doe ik dan zoetstof bij i.p.v. een paar scheppen suiker.
Soep eet ik heel veel bijna elke avond hoort bij de warme maaltijd vind ik persoonlijk.
Deze ga ik ook niet vetvrij maken, de lekkerste vind ik nog steeds vers gemaakte kippensoep :9
Tussendoortjes pakte ik van HAK die groente fruit drankjes (zijn helaas bijna nergens meer te koop) maar dit ook omdat ik gewoon een hele slechte fruiteter ben. Ik nam deze elke dag 1. Ook namik van (ik geloof) optimel zo'n klein zuiveldrankje.
Na het avondeten nemen wij ook heel vaak vla maar ook daar moet je van houden.
Zo extreem is mijn eten toch niet, ik vind zelf nog steeds dat ik zowel 's morgens, ''s middags en 's avonds voldoende eet.
Ik geloof niet dat veel mensen nog 3 gangen hebben bij het avondeten.
Heb alleen de tussendoortjes weggelaten en wat slecht aangeleerde gewoontes geschrapt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:16

Dankje Irme! Phoe, lust gelukkig ook geen koffie (jak!)

Pebblesther, welkom terug :) knap hoor, 3,5 kilo in 5 weken :j

O: 1 boterham met boter + smeerkaas
T: chocomelk light (ging paardrijden dus dit heb ik gauw tussendoor kunnen drinken)
L: 1 boterham met boter + american filet
T: 1 boterham met boter + pindakaas
T: 1 boterham met boter + american filet
D: gebakken aardappeltjes (niet veel) tomaat, we delen met zijn drieen (ik denk niet dat ik hier veel van eet) een maaltijd salade kalkoen
T: activia, fruit
T: activia, eventueel nog stukje fruit

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:20

Goede dag Paulien :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:22

Jezzi, ik heb mijn ritme gevonden en ben er heel blij mee :D

Ik kan natuurlijk niet in 1x 2 of 3 boterhammen eten. Maar als dat je minimaal 5 boterhammen naar binnen moet werken. Dus tussen 10 en 4 in de vakantie werk ik gewoon 4 boterhammen naar binnen (heb ik nog wat speeling, als 's avonds allemaal lekkers op tafel komt en ik heb nog honger kan ik nog altijd een boterham naar binnen werken), en als ik naar school ben 5 (ben ik veel eerder op enzo en veel drukker). En dan avond eten, 's avonds mag ik nog 2 stukken fruit en een activia :D en natuurlijk melk drinken tussendoor, en 's avons normaal gewoon mee eten :j (kan niet zoveel eten dan, maar gaat wel steeds beter, omdat ik nu weet wat ik kan eten en hoe langszaam ik moet eten haha).

Moest het even kwijt :):)