Het mooie weer komt eraan....tijd voor de groententuin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Het mooie weer komt eraan....tijd voor de groententuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:23

Het was hier ook niet zulk best weer, vanmorgen mistig en later bewolkt, ik heb geen straaltje zon gezien.
Maar ik heb toch nog niet zoveel tijd om met de tuin bezig te zijn, ik wil het kippenhok ook eens klaarmaken maar dan heb ik eigenlijk iemand nodig die even een hand kan uitsteken en die is er niet.
Een 3 jarige met heel veel motivatie is nog niet zo handig als één hand van een ongemotiveerde kerel :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:26

Ik weet uit ervaring dat je aan de hand van een, ongemotiveerde wil ik niet zeggen, maar weinig gemotiveerde :+ kerel ook niet zo heel veel hebt. :)) Ik zou je best eens willen helpen, maar volgens mij woon je niet echt in de buurt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:29

Naja echt ongemotiveerd is hij niet hoor, hij wil me best helpen maar heeft er nooit de tijd voor.

Gatver ik zie net dat er enorm veel prut onderin mijn glas drijft, de kinders zijn naar bed, hoe kan dat? >;) :r

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:34

anneliesdj schreef:
Naja echt ongemotiveerd is hij niet hoor, hij wil me best helpen maar heeft er nooit de tijd voor.

Mijn vriend heeft wel tijd en wil me ook altijd wel helpen, maar ik merk gewoon dat zulke dingen hem weinig interesseren, dus waar mogelijk knap ik dat soort klusjes liever zelf op. :+

anneliesdj schreef:
Gatver ik zie net dat er enorm veel prut onderin mijn glas drijft, de kinders zijn naar bed, hoe kan dat? >;) :r

Dus als je kinderen wakker zijn krijgen ze van alles de schuld? :(:) :)) Wat zat er in je glas voordat je merkte dat er prut in zat? Ik word nu wel nieuwsgierig. :o

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:44

Wat zou erin horen te zitten??? hahha normaal zitten er stukjes volgezogen liga in zeker!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:46

Cola... de laatste slok smaakte korrelig :r
Het ziet eruit alsof er een stuk koek op de bodem is gestampt. Normaal doet mijn zoon dat niet hoor maar zo af en toe...
Mag hopen dat het niet van de vaatwasser is, dan heeft ie nog nooit zulk beroerd werk geleverd :P
Maar ik check mijn glazen normaal wel voor ik er wat in gooi dus was me wel opgevallen dacht ik >;)

Mijn kerel is ook niet bijster geintresseerd, die snapt ook niet zo waarom het allemaal moet.
Paarden is hetzelfde verhaal, toekijken voor 5 minuten is nog oke en als ik vraag te helpen wil hij wel maar of het nu van harte gaat...?
Maar als er een is die voor het eerst een zadel op krijgt zijn ze er wel als de kippen bij, dát is mieters!
Het is een schatje hoor, hij doet alles voor me, ook alsof hij geintresseerd is. ik heb het inmiddels afgeleerd om iets te vragen over wat ik hem net heb uitgelegd want dan blijkt hoe goed hij luisterd :')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:54

Soms heb ik het ook uit de vaatwasser, dan heeft iets de armen tegengehouden en heeft hij dus niet goed gedraait. Ik kijk ze altijd na als ik ze uit de machine haal maar mijn vriend niet.....

Hij vindt dieren erg leuk en wil van alles hebben maar uiteindelijk ben ik degene die er voor op kan draaien....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:58

Hmm, als het nou koffie was kon ik me bij een laatste korrelige slok wel iets voorstellen O:) maar bij cola verwacht je zoiets inderdaad niet.

anneliesdj schreef:
Maar als er een is die voor het eerst een zadel op krijgt zijn ze er wel als de kippen bij, dát is mieters!

Dan valt er wat te beleven natuurlijk. :D

Mijn vriend wil ook alles wel voor me doen <3 maar geïnteresseerd overkomen lukt niet altijd en soms vraagt hij zich wel eens af waarom we zoveel beesten moeten hebben (ook al vindt hij ze allemaal leuk) en daar heeft hij ook wel een punt hoor. :o

anneliesdj schreef:
ik heb het inmiddels afgeleerd om iets te vragen over wat ik hem net heb uitgelegd want dan blijkt hoe goed hij luisterd :')

Prachtig, dat is nou ware liefde. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:02

Wahaha, zeg schat, waarom moeten we eigenlijk zoveel beesten hebben? (poeslief gezichtje :D)
Tjah, ware liefde, zo af en toe heb ik gewoon iemand nodig, zou wel handig zijn als hij dan een beetje onthoud wat ik hem vertel dan hoeft dat niet elke keer opnieuw :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:04

haha zo herkenbaar allemaal!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:07

anneliesdj schreef:
Wahaha, zeg schat, waarom moeten we eigenlijk zoveel beesten hebben? (poeslief gezichtje :D)

"Lieverd, ik vind die kleine konijntjes ook leuk, maar kunnen we er niet een paar op Marktplaats zetten?" "Nee, dat gaat echt niet." :o

anneliesdj schreef:
Tjah, ware liefde, zo af en toe heb ik gewoon iemand nodig, zou wel handig zijn als hij dan een beetje onthoud wat ik hem vertel dan hoeft dat niet elke keer opnieuw :P

Dat is ook hier heel herkenbaar. Als je er eenmaal vrede mee hebt dat dingen zo gaan zoals ze gaan wordt alles wel een stuk makkelijker.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:11

Kunnen we niet een paard weg doen???
- als jij een goed huis kunt vinden...
Zet er eentje op marktplaats
- zrt jij eerst maar een auto op marktplaats, dan zla ik er over nadenken
Dat is anders, auto's vrteen geen brood
- paarden eten hooi

einde gesprek...

Maar verder hebben we het heel erg leuk hoor!!! hahah

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:11

ik ben een week of drie terug ook weer begonnen, kalk gestrooid op de nieuw verworven moestuin van 140 vierkante meter, daarna is ie gefreesd door de voorzitter van de vereniging , erg fijn

en de vensterbanken staan vol, boven in de logeerkamer staan een hele collectie pepers, tomaten, paprka en zelfs spitskool achter het raam voor te groeien , hier beneden staan in een kweekbakje tuinbonen, bieten , nog meer pepers, parikas en tomaten en meer ook voor te groeien voor de moestuin
allerlei kruiden in potten die dalijk de border in mogen
en achter in de vensterbank liggen de aardappels lekker door te schieten(3 soorten)

van de week twee folietunneltjes maken voor over de bedden in de moestuin en twee tomaten/peper tunnels
en dan met gang de tuin vol werken aankomend weekend en volgende
want heb vandaag de laatste lading zaad binnen gekregen ,
heerlijk dit weer, heb er helemaal zin in :P

heb trouwens vandaag ook nog twee blauwe bessen en een kruisbes gekocht bij de karwei, die kunnen de twee blauwe bessen die ik al in de moestuin heb gezet gezelschap gaan houden , moet alleen nog even een zak tuinturf bijhalen voor die blauwe bessen want die willen een vrij zure grond

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:12

ow ja moestuin!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:14

suuzepuus schreef:
- paarden eten hooi

Een paard wordt alleen maar meer waard, een auto alleen maar minder...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:15

suuzepuus schreef:
- paarden eten hooi

einde gesprek...

Maar verder hebben we het heel erg leuk hoor!!! hahah

:')

En inderdaad maar weer on-topic. :o Jij geeft het goede voorbeeld Sonja!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:35

anneliesdj schreef:
suuzepuus schreef:
- paarden eten hooi

Een paard wordt alleen maar meer waard, een auto alleen maar minder...

Nou... mijn paarden niet en onze auto's dan weer wel...
hahahah beetje apart, maar we hebben een paar oldtimers en ik heb niet echt waardevolle paarden!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:38

Haha dan doe je 't wel heel erg fout, of koop je je paarden te oud? Of je paard nu groot, klein, met of zonder papier is maakt niet uit, als je 't relatief jong en onervaren koopt wordt het altijd meer waard :P (dat argument gebruik ik in elk geval, werkt ook nog (in praktijk) :) )
En een auto die meer waard wordt, dat is toch ook wel zeldzaam te noemen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 02:00

anneliesdj schreef:
Haha dan doe je 't wel heel erg fout, of koop je je paarden te oud? Of je paard nu groot, klein, met of zonder papier is maakt niet uit, als je 't relatief jong en onervaren koopt wordt het altijd meer waard :P (dat argument gebruik ik in elk geval, werkt ook nog (in praktijk) :) )
En een auto die meer waard wordt, dat is toch ook wel zeldzaam te noemen.

Oldtimer auto's worden wel meer waard hoor!!
Aan paarden heb ik 1 8 jarige grasmaaier, een 12 jarige leuke shet zonder papier, een 12 jarige haflinger zonder sportpotentie en een leuke 2 jarige vuilnisbak die nog wat waard moet gaan worden!!! (mja, ik heb ook geen sportpotentie dus.... past wel bij mij!!)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 02:23

Tjah 12 jaar is al wat te oud, shetten zijn al niks waard, die grasmaaier moet aan het werk en die 2 jarige wordt nog wel wat.

Ja dat een oldtimer geld waard is weet ik maar dan moet hij juist weer héél oud zijn en een type waar er niet zoveel van zijn. Maar wie wil er nu een oldtimer? Geen comfort op watvoor manier dan ook en wat je aan wegenbelasting bespaart ben je 3 keer kwijt aan benzine omdat ie zuipt als een dronkelap. :+ En wat als er iets stuk gaat? Geen mens die nog weet hoe het werkt en aan onderdelen kun je al helemaal niet komen.
Nee dan een paard; alle comfort van de wereld, niet luchtvervuilend, maakt geen herrie en als ie stuk gaat kan een DA hem gewoon oplappen, heb je niet eens reserveonderdelen voor nodig :P
En ze geven je eens wat afwisseling, doen eens een keer niet wat je van ze verwacht, doet een auto ook niet :+

Maarreh? Ging dit niet over moestuinen?

Ik ga naar bed, weltrusten! :wave:

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:39

Whaha, ik lag me rot over dit off-topic deel. Heul herkenbaar :j
Wij zijn hier nu wel zo ver dat we het aantal dieren op een natuurlijke manier laten afnemen. Als er wat wegvalt komt er dus niets voor in de plaats.

Manlief heeft hier ook een iets van 35 jaar oude Hondasoort in onderdelen in de schuur staan waar al iets van 13 jaar niets aan gebeurd is maar wegdoen - 'k dacht ut nie.
Nou ja, roesten doet'ie niet en in de weg staat 'ie me ook niet dus wat zou het.

Klagen over hulp van hem mag ik ook niet. Hij doet alles wat ik vraag, zelf het aanleggen van de moestuin een paar jaar geleden en het zetten van een koude kas. Kijk, ik moet dan weer niet vragen daadwerkelijk iets met planten te gaan doen als onkruid wieden ofzo maar hé ieder heeft z'n grens nietwaar :+

@Sonja, geloof dat jij nog genoeg te doen hebt dan. Met al die tunnels met spul zou je mss ook beter een koude kas kunnen zetten?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:12

suuzepuus schreef:
Soms heb ik het ook uit de vaatwasser, dan heeft iets de armen tegengehouden en heeft hij dus niet goed gedraait. Ik kijk ze altijd na als ik ze uit de machine haal maar mijn vriend niet.....

Diepe glazen niet in de hoeken zetten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:17

Gezellig even off-topic, hahaha.

Ik hoop vanmiddag wat te kunnen planten, het is hier heerlijk weer, gisteren nog wat stekken van bessenstruiken en een jasmijn van mijn vader gekregen, die zetten we nog maar gauw ergens neer.
Ook maar eens wat bloemetjes bij de voordeur zetten ookal zijn we nog volop aan het verbouwen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:24

Ik ga zometeen ook nog ff an de slag. het is best lekker weer (wel bewolkt maar niet koud of nat)
en bloemetjes bij de voordeur..... ik heb al 2 weken een tray met violen staan. maar in een bak staan ze gezelliger!!

Ik heb lavendel in bakken staan die eigenlijk te groot worden voor in de bakken. Nou leek het mij leuk om een rand aan de buitenkant te maken van mn moestuin met lavendel. gezellig al die bijen en vlinders of is dat geen goed idee?? (staan ook pruimenbomen bij)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:27

Ik heb ook nog een vraagje, ik heb nog boerenkool en prei in mn tuin staan van vorig jaar, kan ik dat gewoon laten staan of kan ik die er beter uithalen?