Afsmeren met jam lijkt me ook niet zo lekker als je al een overheersende vulling hebt..
asjemenou
Geplaatst: 26-01-09 23:42
Alwiene schreef:
Is het misschien een optie om ipv tussen de lagen te vullen, een stukje 'uit te hollen' en daar de vulling in te doen?? Ja ik verzin maar wat hoor
Als je je taart 2 keer doorsnijdt, dan kun je het middelste deel de binnenkant uitsnijden! De buitenkant terugleggen op je onderkant, en je hebt een dijkje van kapsel.
Gister heb ik een taart gemaakt met Monchoubavarois en Lemon-curd als vulling... en bovenop lag rol-fondant (zusje is allergisch voor amandelen en dus ook voor marsepein)
Ik vond het alleen lastig om het rol-fondant er mooi op te krijgen. Het scheurde steeds (vermoedelijk te dun uitgerold???) Maar hij smaakte heerlijk, dus zeker voor herhaling vatbaar!
Karina_1979
Geplaatst: 27-01-09 12:14
@mriekie heb je een foto?? dat hoort hier hoor klinkt in ieder geval erruug lekker
mriekie
Geplaatst: 27-01-09 12:27
Nou, dat was wel de bedoeling... maar dat is niet gelukt door bepaalde omstandigheden Hij was gewoon bedoeld voor thuis (ouders en zusje hadden zich er al helemaal op verheugd) en een foto maken stond dus op de planning... tot mijn vriend belde, dat ze bij hem thuis onverwachts iets te vieren hadden. Of ik ook nog even langs kwam. Toen ben ik dus direct in de auto gestapt met taart... Dus helaas geen foto
Maar ik ga dit soort taarten zeker vaker maken, dus een foto komt nog wel
Lijkt me lekker! Ben zelf niet heel erg van de ingewikkelde vullingen
F_Orumster
Geplaatst: 28-01-09 14:37
hebben jullie ideeën voor het maken van een trein? Graag eenvoudig aldaar ik niet zulke kunstige werkjes als jullie kan maken. Het gaat om het idee, voor een kind die gek van treinen is! (Thomas enzo, maar das te moeilijk) Of heeft hier iemand zin om zich tegen betaling uit te leven?
Anoniem
Geplaatst: 28-01-09 14:52
Misschien kan je een paar rechthoekige cakes maken en die achter elkaar zetten (op een dienblad oid) als je ze dan inpakt met marsepein en er wieltjes, raampjes en een schoorsteen van marsepein bij boetseert ben je al een heel end volgensmij
of je maakt een gewone taart en bekleed die met marsepein en maakt een puzzelplaatje van een trein. Volgens mij ben ik op de website ook wel voorbeelden daarvan tegengekomen
SheMellon
Geplaatst: 31-01-09 19:51
Mijn nichtje wordt morgen 10 en ik wilde heel graag een taart voor haar maken.De vraag was natuurlijk watvoor taart wil je dan.Het antwoord was een paardentaart.Nu leek het me ook wel heel leuk op cupcakes voor haar te maken op uit te delen.Hiervoor heb ik een voorbeeld gebruikt van deleukstetaarten.nl. De taart is gevuld met chocomouse,oreoslagroom,slagroom met hagelslag,witte chocopasta en witte chocobotercreme.Erg vullend maar dat moet ook wel want er komt veel visite Nou daar komt het...mijn paardentaart!! De cupcakes
Wauw, superleuk gedaan! Dat paard is ook erg mooi Vandaag poging gedaan om een rijstevlaai te bakken. De smaak was goed, maar de taart was maar 1 cm dik of zo
Erg mooi gedaan! Kan je nog eens uitleggen hoe je nou precies te werk gaat voor zo'n puzzelplaatje?
SheMellon
Geplaatst: 01-02-09 00:14
Ja dat kan ik wel Je zoekt een plaatje die je op je taart wil.Vervorlgens kies je de kleuren. Dan knip je de stukjes van het plaatje uit die je in een bepaalde kleur wilt en snij deze uit, soort omtrekken alleen dan met een mes. Vervolgens 'puzzel' je allestukjes weer in elkaar. Wat handig is is als je 2 van dezelfde plaatjes hebt.1 Plaatje doe je in een plastic insteekmapje waar je de 'puzzel' weer heel op maakt. Nou ja ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar zo doe ik het iig
Ohjee, ik heb het ook geprobeerd! Gister en vandaag alle benodigheden gehaald, en aan de slag gegaan! Haha, ik vind het echt helemaal leuk! Helaas moet ik ze weg geven...anders helpt lijnen ook niet meer!
Dit is het resultaat na een avondje aanklooien! Nog niet zo strak als het zou moeten, maar heel veel oefenen dus!