Leonie schreef:Soda schreef:Limoenrisotto met gegrilde courgette en tomaatjes uit de oven en pecorino!
Sounds lik yumm!! Heb je toevallig een receptje?
Gisteren hebben wij aspergerisotto gegeten, vandaag hazelnootburger, schorseneren en aardappelpuree denk ik.
Natuurlijk! Het is een beetje een verzinseltje van mezelf, dus ik heb geen exacte hoeveelheden, ik doe altijd maar wat. De ingrediënten voor twee personen:
- boter
- uitje
- knoflook
- risottorijst (ongeveer 200 gram gebruik ik)
- iets minder dan een liter groentebouillon
- limoen
- 1 of 2 courgettes
- bakje cherrytomaatjes
- italiaanse kruiden (uit een potje)
- olijfolie
- zeezout
- versgemalen peper
- ongeveer 50 gram pecorino (of parmezaan, maar ik vind pecorino meer smaak hebben)
Verwarm de oven voor op 175 graden. De tomaatjes in een ovenschaal, met olie, kruiden, zout en peper en dat ongeveer een half uurtje in de oven.
Rasp de limoen en pers hem uit. Fruit de ui en knoflook in de boter, met de limoenschil. Dan de risottorijst erbij en het limoensap erdoor. Dan verder klaarmaken zoals je gewend bent.
Ondertussen de pecorino grof raspen en de courgette in lange, dunne plakken snijden en er een beetje zout overdoen en insmeren met olie. Als de risotto bijna klaar is, gril ik de courgettes in de grilpan. Op het einde de kaas door de risotto laten smelten en nog een beetje peper. Alles op een bord gooien en eet smakelijk! Kan natuurlijk ook met andere groente, groene asperges bijvoorbeeld. De limoen geeft echt iets lekkers extra's aan de risotto.
Vanavond ga ik voor falafel (kikkererwten staan te weken), met babaganoush en tahin en nog wat andere lekkere hapjes!