Het is dat ik al zo lang vleeseters in huis gewend ben, anders zou ik er ook beter over nadenken. Ik heb tegenwoordig met katten wel vaak dat ik ze uit een asiel zou willen halen, dat maakt het misschien ook iets makkelijker om ze op de proef mee te nemen voor de kat die ik al heb. Ik vind het voor hem erg belangrijk dat hij zich fijn kan voelen met een andere kat (waarschijnlijk dus ook alleen een vrouwtje, met zijn broer kan hij af en toe wel eens vechten om niks). Ik denk dat het vleesvervangend voedsel wat ik gezien heb (in ieder geval de brokjes) beter zijn dan het meeste voedsel uit de supermarkt. Dit is vaak erg zout, en dat lijkt me nou niet echt helemaal goed voor mijn beestje in het algemeen. Ik weet ook dat te vaak nat voer geven niet goed is door wat er vaak in wordt gestopt. Misschien vervang ik dat ooit wel eens door beter spul voor hem. Maar voorlopig hoef ik er toch nog niet over na te denken. We zitten allebei nog prima in een huis met allemaal andere mensen en dieren per slot van rekening.
Konijntjes en paarden lijken me de meest geschikte huisdieren als je als veganist wilt leven met dieren die ook als veganistisch gezien kunnen worden. Je kunt ze beide vrij natuurlijk houden als je wilt, en bij konijntjes hoef je dan niet eens een stel wilden te creëren omdat je ze naar mijn idee nog steeds snoepjes kan komen brengen en ze een aai kan geven.