Zie blz. 101 Ik had hem gevuld met italiaanse sinaasappel meringuecreme en sinaasappelmarmelade. Afgesmeerd met pure choco ganache We hadden het de jury wel moeilijk gemaakt, mijn concurrentie was een 3 laags oranjetaart met rood/wit/blauw biscuit. Zij hadden de vulling ver naar binnen en de jury had er een klein puntje uit gesneden. De mijne was dus lekkerder en makkelijker te maken, want ze nemen hem ook in productie Na de uitslag zei m'n concurrent dat ze dieper hadden moeten snijden, dus dat deden ze toen nog. Toen besloot de banketbakker in de jury dat die van hun ook in productie komt (in kleine versie). Ik vind dat ze hem zelf beter hadden moeten vullen, maar ik ben ook enorm kritisch over smaak/structuur/ingrediënten
nientje78
Geplaatst: 27-04-13 13:58
Leuk, gefeliciteerd!! Ben ook wel benieuwd naar een foto
Taartje en concurrentietaart bij de bakker in de winkel. Ze zouden direct uitgedeeld worden bij het plaatselijke zorgcentrum, maar ze werden eerst nog even geshowd in de winkel
Oh hahah die taart had ik idd al gezien. Hij is echt superleuk Die andere is ook mooi, maar als je een hapje neemt en je hebt alleen maar biscuit is ook niet te nassen.
Yes, ik heb een wedstrijdje gewonnen met mijn oranje taart! Hij wordt in productie genomen bij de plaatselijke bakker
WAUW!!!!
DIVA2
Geplaatst: 28-04-13 10:29
Verjaardagstaart gemaakt voor Zoey. Ze had twee wensen; groene strik en oranje taart. Gevuld met mangocreme, bestrooid met 4 soorten rood fruit en besprenkelt met het sap van het fruit. Hij schijnt erg lekker geweest te zijn
Lussenstrik.
Mijn 4-jarig neefje zag de taart net en die zei 'WAUW......lijkt wel een mooi cadeautje!!'
En dan de volgende taart.. Die staat nog hier in de koelkast en is gemaakt voor Jack. Jack zit bij mij op het kdv(waar Zoey dus ook als baby binnenkwam en nu al een hele grote meid is!!) en is gek op auto's, Dora, kranen enz. De mama van Jack wilde wel iets met Dora. Nu weten jullie misschien nog wel dat Dora en ik geen vriendinnen zijn en waarschijnlijk ook nooit gaan worden. Wat een takkepoppetje!!!! Het ene deel van mijn testpanel herkende Dora in 1x en de andere helft, tja...... Gelukkig is Boots wederom heel goed gelukt! 'Klein beetje Dora, héééél veel Boots' zei Mitch toen ik 'm net deze taart liet zien. Hij vond 'm verder helemaal geweldig. Taart was overigens wel lastig om mooi op de foto te krijgen.
Gevuld met mangocreme, lemoncurd, witte ganache en kleine stukjes chocolade. Afgesmeerd met melkganache.
Ik kreeg nog een aanvraag voor Bumba cupcakes. Nu heb ik teruggestuurd voor een puzzelplaatje kosten ze €2 per stuk. Hoe vinden jullie die prijs want ik ben bang dat ik te hoog zit. Maar aan andere kant, voor iedere cupcake een puzzelplaatje maken is wel erg veel werk.
Mooooi Diva!!!! En die taart met fruit...dat klinkt overheerlijk! Spikkel, van harte gefeliciteerd!! Cupcakes met puzzelplaatjes...pfff...moet er niet aan denken Da's inderdaad heel veel werk. Dat zij het te hoog gaan vinden betekent niet dat je prijs te hoog is he, het is heel veel werk. (ik ben er inmiddels heel gemakkelijk in...vind je het te duur, dan ga je maar naar de hema)
SpikkelFire
Geplaatst: 28-04-13 11:00
Ja precies! Straks willen ze 25 cupcakes, zit ik daar uren te puzzelen. heb idd (nog) niets meer gehoord dus zullen het wel niet waard vinden (dat is het gewoon, niet te duur, ze vinden het niet waard).
Groene heb ik wel geschilderd. Die roller is van RVO????? Weet jij dat misschien Marina, welk merk die roller is? Zijn prijzig hoor dus schrik niet als je 'm gaat opzoeken. Volgens mij komt ie bij Ellen vandaan maar ook dit weet ik niet zeker. Eigenlijk heb je dus niets aan mijn antwoord
Yeahhhhh!!! Dank je wel! Iemand op facebook vroeg er ook al naar en ik kon 'm zo een twee drie niet even snel vinden.
nientje78
Geplaatst: 28-04-13 19:13
Mooie taarten weer, vooral dat oranje met groen is erg mooi
Ik heb vandaag op papier gezet hoe ik de cupcakes wil hebben voor de bruiloft. Ben er tevreden over Over 2,5 week is het al zover
josie
Geplaatst: 28-04-13 19:28
Spannend Nientje!!
Hebbe hebbe hebbe..............., geloof niet dat ik die winkel moet bezoeken, is wel heel erg leuk en heel veel keus! Helppp mijn kast wordt te klein............, er moet meer gebakt worden