Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:33

listiglistje schreef:
misschien moet ik mijzelf ook maar eens terugzetten op fase 1 en wat minder vet....of meer gaan bewegen/sporten erbij!

Wat meer vet

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:37

phormicola schreef:
listiglistje schreef:
misschien moet ik mijzelf ook maar eens terugzetten op fase 1 en wat minder vet....of meer gaan bewegen/sporten erbij!

Wat meer vet

waarom meer vet?
ik kan mij voorstellen dat als ik iets magerder khd-arm eet (kip, vis, biefstuk) het sneller gaat als met spek, roomboter, rookworst etc :Y)

minder vet is bv southbeach, dr. Frank etc achtig.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:39

phormicola schreef:
listiglistje schreef:
zou het dan daar aan liggen dat ik stil sta >;) de baksels....(1 x per week overigens)

in fase 2 behoor je toch ook nog af te vallen.....ik gebruik overigens nog wel de groentelijst uit fase 1.

Op een gegeven moment loop je er tegen aan ;) Baksels horen niet in een dieet om goed af te vallen. Het gaat goed voor een tijdje en dan stopt het.

Ja, het ligt aan de baksels.

waarom wordt er dan gezegd op het atkinsforum dat het mag en kan? en de ingredienten mogen volgens Atkins zelf ook...

Ikke niet meer snappe :D ;)

fokfanaat

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:41

ik ben bang dat de griekse yoghurt voor mij teveel is, maar vind het heerlijk ontbijten.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:42

Hoe bedoel je teveel?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:42

Maar met die dieten eet je ook meer khd. Je hebt vet nodig om vet te verliezen. Ik denk niet dat het een goed idee is om Atkins met iets anders te gaan combineren. Hij heeft jaren lang onderzoek gedaan naar wat het beste werkt :)

Als je en khd-arm en minder vet gaat doen, krijg je zeker weten honger aanvallen en dan wordt het een pak moeilijker. Je lichaam heeft nu eenmaal energie nodig en je moet het ergens vandaan halen. Als je meer khd gaat eten (dr Frank of SB) gaat je insuline spiegel weer in de war. Je hebt nog niet uitgevonden waar je niet tegen kan. Atkins is daar het beste dieet voor, omdat je bijna alles weghaalt en weer langzaamaan toevoegt :)

Maar natuurlijk moet je het zelf weten :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:44

listiglistje schreef:
waarom wordt er dan gezegd op het atkinsforum dat het mag en kan? en de ingredienten mogen volgens Atkins zelf ook...

Ikke niet meer snappe :D ;)

Het mag idd, als je er tegen kunt EN als het bij 1 keer in de 2 maanden ofzo blijft. Als je emrkt dat er niets meer vanaf af gaat, kun je er gewoon niet tegen, anders zou je wel meer afvallen :)

Heb je het boek wel gelezen? Daar wordt het namelijk allemaal vrij goed uitgelegd, helemaal niet verwarrend :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:09

ik heb de boeken niet gelezen, ben meer het type van we gaan er vol tegenaan en zoeken daarna de dingen op die ik nodig heb....niet altijd slim maar ik lees liever thrillers :D :D

Ik viel volgens mij helemaal niet meer af en at toch ook eigenlijk weinig baksels. Maar at wel veel van fase 2 en blijkbaar ben ik daar niet aan toe, ik wil nog zoveel kwijt dus moet gewoon zorgen dat ik weer even een boost krijg. Denk ook dat als je te lang hetzelfde eet, je lichaam ook daar aan went en je je lichaam zo nu en dan even wakker moet schudden. Door zondag vreet-maar-raakdag te houden en maandag acuut de eerste fase in te duiken, hoop ik dat te bereiken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:13

daffodil schreef:
ik heb de boeken niet gelezen, ben meer het type van we gaan er vol tegenaan en zoeken daarna de dingen op die ik nodig heb....niet altijd slim maar ik lees liever thrillers :D :D

Ik viel volgens mij helemaal niet meer af en at toch ook eigenlijk weinig baksels. Maar at wel veel van fase 2 en blijkbaar ben ik daar niet aan toe, ik wil nog zoveel kwijt dus moet gewoon zorgen dat ik weer even een boost krijg. Denk ook dat als je te lang hetzelfde eet, je lichaam ook daar aan went en je je lichaam zo nu en dan even wakker moet schudden. Door zondag vreet-maar-raakdag te houden en maandag acuut de eerste fase in te duiken, hoop ik dat te bereiken!

Dat is tot op zekere hoogte waar! Ik heb dat ook gemerkt :j

Wel een puntje: (wat een zeikmens ben ik :') ) Heel veel mensen hebben dat gedaan. In het weekend alles eten wat je wilt en daarna weer fase 1. Eerst werkt dat, maar later kregen veel mensen diabetes 2 of werden heel dik, omdat de insuline spiegel heel hoog was door het weekend.(Atkins heeft zelf onderzoek gedaan naar deze manier van eten). Even een waarschuwing.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:20

Ik heb het boek ook niet gelezen, maar op de verschillende atkins fora staat genoeg informatie om de regels te weten ;-)

Alleen het regeltje te vaak baksel werkt niet, stond daar niet bij :D de ingredienten mogen overigens wel....

Voor de rest hanteer ik nog steeds hardcore Atkins 1e fase, en dat ben ik ook van plan om dat te blijven doen,
want het bevalt mij prima, ik voel mij fit en verzadigd!
Maar idd zoals daffodil al aangeeft denk ik ook dat mijn lichaam nu gewend is aan het patroon en misschien kan ik niet tegen de baksels :)
De eerste 5 weken ben ik 6 tot 7 kilo afgevallen, nu al 1,5 à 2 weken helemaal niets (overigens ook niet aangekomen ;-) )
Ik geloof dus in Atkins, maar zat nu even met een vraagteken....
Ik denk dat ik meer ga sporten/bewegen, eens even testen deze en aankomende week of dat enig verschil maakt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:23

Phormicola, ik geloof zo dat als je dat continu zo doet dat dat reteslecht is....zou ook niet bij mij opkomen maar ik ben 27 december van start gegaan en dit was de eerste vreet-maar-raakdag en wat heb ik op: 2 croissantjes met boter en jam en 's avonds met uit eten gaan brood, patat en apfelstrudel met specerijenijs.....klinkt wel heftig maar als ik sommige mensen hoor met hun vreetbuien dan valt dit nog wel een soort mee denk ik. En ik heb ook geen enkele moeite om vervolgens maandag weer verder te gaan! Dat zegt mij wel wat, anders zou ik trek houden naar suiker denk ik?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:24

Goedzo :D

Kijk, het is heel simpel. Op een normaal dieet mag je ook wel een keer in de zoveel tijd een gebakje of een koekje. Als je dat iedere dag zou doen, zou het geen dieet meer zijn en zou je dichtgroeien.
Dat is met Atkins baksels ongeveer hetzelfde. Ze zijn er voor bedoeld dat je lekker mee kunt eten op een verjaardag, of als je naar de bios ofzo gaat :)

Daarnaast kan het ook zo zijn dat je verhoudingsgewijs te veel eiwitten binnenkrijgt (bij een teveel worden die ook omgezet naar suikers). Eet je veel vet? Zoals lekker mayo door je salade etc?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:25

daffodil schreef:
Phormicola, ik geloof zo dat als je dat continu zo doet dat dat reteslecht is....zou ook niet bij mij opkomen maar ik ben 27 december van start gegaan en dit was de eerste vreet-maar-raakdag en wat heb ik op: 2 croissantjes met boter en jam en 's avonds met uit eten gaan brood, patat en apfelstrudel met specerijenijs.....klinkt wel heftig maar als ik sommige mensen hoor met hun vreetbuien dan valt dit nog wel een soort mee denk ik. En ik heb ook geen enkele moeite om vervolgens maandag weer verder te gaan! Dat zegt mij wel wat, anders zou ik trek houden naar suiker denk ik?

Als het werkt, gewoon doen :j
Ik heb dat 1 keer gedaan en ik had me een darmpijn van je lang zal ze leven de volgende dag :') Ik doe het nooit meer, wat een afstraffing zeg :')

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:33

Ik heb zojuist gezondigd met een bakje magere yoghurt met zoetstof :D
Gatverdegatver, zodra ik alleen al aan gehaktballen, rookworsten en noem maar op denk ga ik kokhalzen.. Volgens mij werkt dit niet helemaal voor mij, en kan ik beter overstappen naar een laag in koolhydraat dieet..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:35

ilse, ik had dat in het begin ook, en kan ej zeggen dat het minder wordt, in het begin zoeken naar "frissere"opties.

gekookt eitje met rookvlees, gerookte kip, salade met avocado, komkommer ed.

grikse yoghurt van de liddle zit het minste in.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:36

Zondigen is imo 1 verkeerd iets eten of een broodje of een gebakje..
Ik heb laatst beetje pasta gegeten en ben er gewoon ziek van geweest, dus je lichaam is het niet meer gewend
Ook is het normaal even op een plateautje te blijven met afvallen, dat kan twee weken duren maar daarna gaat het weer beter.
Je lichaam verliest dan wel omvang mar het gewicht staat een stil, niet meer dan normaal
Je moet je ook maar 1x per week wegen op hetzelfde tijdstip, anders is het frustrerend, je kunt door een halve liter vocht vasthouden zo een pnd meer wegen..
Vetten heb je zeker nodig al is het maar om je ontlasting goed te houden net als veel vocht drinken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:36

phormicola schreef:
Daarnaast kan het ook zo zijn dat je verhoudingsgewijs te veel eiwitten binnenkrijgt (bij een teveel worden die ook omgezet naar suikers). Eet je veel vet? Zoals lekker mayo door je salade etc?

ja ik eet wel veel vet....
vaak gebakken eieren met spek of komkommer met roomkaas, droge worst of kipfiletblokjes of tonijn met mayo en s'avonds kaas over mijn groente/vlees

Dit was vandaag mijn menu (overigens heb ik sinds vandaag de griekse yoghurt in deze variant toegevoegd, om de gebakken/gevulde eieren af te wisselen ;-) )

O: 125 gram griekse yoghurt met bosvruchtensiroop 0% suiker en een druppel zoetstof (men wat is dat heerlijk nog beter als Optimel!)
T: puntje Low Carb eigengemaakte cocoscake (4 eieren, 100 gr kokos, 125 gram roomboter, beetje zoetstof en een half zakje bakpoeder)
L: Blikje tonijn met wat zaanse mayo
T: stukje brie
D: Vispotje uit de oven met broccoli, courgette, wat roomkaas met puntje rode pesto en gegratineerd met geraspte kaas
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 08-02-11 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:40

ziet er netjes uit hoor.

Ik ga ook niet zo hard meer, maar heb geen trek, sta niet in verleiding om te zondigen, dan maar niet zo snel, ik heb wel de indruk dat ik dit heel lang vol kan houden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:41

Hoe minder snel je afvalt hoe beter, des te minder snel zit het er ook weer aan.
Éven snel afvallen, crashen dus is heel slecht en zorgt voor een jojo-effect..beter is het om ongeveer 500gram per week af te vallen en dit gewoon lang volhouden...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:55

Ik vind Atkins geen crashen hoor :n

Ik heb met Atkins wel het gevoel dat ik het heel makkelijk vol kan houden en geen terugval zal krijgen na het dieet,
wat met andere dieëten dus wel het geval is/was, puur omdat je daar dingen moet laten of de helft minder moet eten.
De khd en de suikers zijn voor heel makkelijk te laten, geen last meer van vreetbuien of zondig gedrag...
vandaar dat ik denk dat low carb (in mijn geval atkins) goed bij mij past en daarna ook als lifestyle aangevuld met Davitamon oid.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:09

Echwel schreef:
Zondigen is imo 1 verkeerd iets eten of een broodje of een gebakje..
Ik heb laatst beetje pasta gegeten en ben er gewoon ziek van geweest, dus je lichaam is het niet meer gewend
Ook is het normaal even op een plateautje te blijven met afvallen, dat kan twee weken duren maar daarna gaat het weer beter.
Je lichaam verliest dan wel omvang mar het gewicht staat een stil, niet meer dan normaal
Je moet je ook maar 1x per week wegen op hetzelfde tijdstip, anders is het frustrerend, je kunt door een halve liter vocht vasthouden zo een pnd meer wegen..
Vetten heb je zeker nodig al is het maar om je ontlasting goed te houden net als veel vocht drinken.

I <3 dit bericht!

Was diep verdrietig namelijk.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:11

Ik doe geen Atkins, maar South Beach. Heb dit weekend erg veel brood gegeten, man wat heb ik dat geweten. Het lukt mij niet om onder de 30khd per dag te blijven, vind het enorm moeilijk op een of andere manier. Khd's tellen heb ik dus opgegeven en ben weer wat fruit en meer zuivel gaan toevoegen.

Eten voor vandaag:
O: 2 gebakken eitjes met wat mayonaise, 300ml melk
T: stukjes 48+ kaas
L: 500ml biogarde, 1 appel
T: roerbakgroente met shoarmareepjes (over van gisteravond)
D: ?
T: ?

Beweging: 14km fietsen, 30 minuten wandelen, vanavond half uurtje oefeningen van de fysio doen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:17

Zo nou ik heb de lunch overleefd, heb de salade met camembert uitgezocht en de walnoten aan de kant geveegd. Hij was wel errug lekker......

Hebben jullie dat nou ook, dat als je gegeten hebt, je dan zo snel echt "vol" zit?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:21

Ja, dat klinkt heel herkenbaar :j
Toen ik net begon met khd-arm eten ben ik ook een tijd flink misselijk geweest. De eerste weken waren geen pretje, ik werd al misselijk als ik aan eten dacht. Nu denk ik vaak dat ik heel wat op kan, maar als ik dan ergens halverwege ben dan zit ik tjokvol.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:22

Ik heb ook een vol en verzadigd gevoel, echter duurt dat vaak niet langer als een half uur :P

Ik kan wereklijk waar de hele dag snacken en snaaien :Y) doe ik niet maar kan het wel....

Zo'n tent met onbeperkt eten draait volgens verlies als er allemaal types komen zoals ik :+
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 08-02-11 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt