Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:20

Leuk mar_fay! Hier helaas musical en eten met schoonfamilie.

Quinoa eet ik overal bij. Met rucola en veldsla als saladevuller of gewoon als pasta- en of rijstvervanger.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:49

Tof, mijn man is vandaag gaan lunchen met collegas bij een zaakje dat ook vegan had en stuurde net mega enthousiast een foto van zijn tofuburger die zo super lekker was :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:47

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:27

Op pagina 98 bracht ik het bewaren van curry pasta naar voren, ik wil iedereen nog bedanken voor de tips. Ik heb de pasta nu gekoeld staan en zodra ik een ijsblokjeshouder op de kop tik, ga ik eens experimenteren met invriezen.

Ik had expres even gewacht met reageren, ik wilde eens een wat langere post plaatsen.

De afgelopen dagen heb ik voor het eerst Dal Bhat, veganistische chili (zonder creme fraiche en kaas, maar met een extra paprika toegevoegd) en falafel bowl gekookt. Alle drie gerechten waren helemaal fantastisch! Aanraders.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:43

Gisteravond heb ik zelf de burgers van HAK uitgeprobeerd. Vooral de linzenburger vond ik erg lekker, deed me heel erg denken aan falafel. Maar lang niet zo droog als kant-en-klare falafel!
En! In de verpakking staan gewoon recepten voor de burgers :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:53

Die burgers van HAK had ik idd ook gezien, gaan we binnenkort zeker eens proberen! We hadden laatst bij onze burrito's een salsa met gegrilde perziken gemaakt (zoooo lekker, kan ik echt iedereen aanraden :~ ), en die lijkt me ook heel lekker op een burger of bij een bbq, dus wie weet een keer samen met deze burgers doen!

Wat de quinoa betreft: wij hebben laatst met quinoa een heerlijke tacovulling gemaakt, vooral heel lekker spicy.

Hier staat nu een vegan brownie in de oven (of eigenlijk, hij staat af te koelen nu). Ruikt heerlijk, dus als hij net zo lekker smaakt, ben ik helemaal happy!

Hebben jullie trouwens tips voor leuke vegan(-friendly) restaurants in Maastricht? Vriendlief en ik zijn binnenkort 5 jaar samen en dan gaan we lekker een weekendje weg <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 15:09

Volgens mij heb je in Maastricht alleen de loving hut. Ik ben er nooit geweest. Ik hoorde dat het eten er wel lekker was maar dat de bediening wel erg traag is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:36

Pfff volgens mij heb ik vandaag mijn grootste nadeel aan een maand vegan gevonden. Uit eten is hier echt gewoon onmogelijk geworden nu. Geen enkel restaurant met vega of vegan opties. Bellen levert nauwelijks iets fatsoenlijks op qua eten. Voor iemand die graag buiten de deur uit gewoon meh...

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:59

Welke regio woon je?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:34

Ik heb hier juist vrijdag nog ongelofelijk heerlijk gegeten! Twee gevulde loempia's met rijst en salade <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:37

Wipher schreef:
Welke regio woon je?

Zie onder mijn avatar. In een klein gehucht haha. Als ik iets wil moet ik echt richting een stad, minimaal 20-30min hier vandaan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:07

Hier vanavond heerlijke chili con of eigenlijk meer san ;) carne gegeten. Echt de perfecte maaltijd om de bij de kids voldoende groente naar binnen te stoppen. Was volgens mijn oudste zoon typisch studenten eten, maar staat hier nu regelmatig op het menu. Het is makkelijk, niet duur, gezond en lekker.

Uit eten is hier in de buurt ook best moeilijk. Je moet het echt uitzoeken, dus spontane acties zijn lastig.

Met de locatie waar wij binnenkort een paardenshow hebben er wel redelijk uitgekomen. Ze gaan vegetarische dingen regelen, en een aantal bijgerechten van het buffet zijn vegan. Ben blij dat ze wat moeite willen doen, wie weet wordt de keuze op hun vaste menukaart ook groter in de toekomst.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:02

Ik was gisteren op de holy food market in Gent en bij de Libanees was bijna alles Vegan. Ik word wel steeds slimmer in zelf voorstellen hoe ze een gerecht kunnen ombouwen. Vond in het begin uit eten gaan ook echt niet leuk maar lukt inmiddels prima.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:30

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:35

PlantsTho schreef:
The Green Hapiness mag nooit meer meedoen. Zich inlaten met woo-koning en bangmaker David Wolfe -O-
http://thegreenhappiness.com/essential_ ... eten-eten/

Haha, ik ben wel benieuwd wat je hier verder van weet. Ik ben een beetje 'nieuw' in vegan land en vind de Green Happiness wel heel fijn om inspiratie vandaan te halen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:52

stelletje idioten zijn het. Ik weiger om die meiden ook maar met 1 euro te sponsoren. Schande voor het vak van dietist.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:00

Jammer..
Gelukkig heb ik zaterdag het boek The Starch Solution van Dr. John McDougall binnen gekregen. Ik ben heel benieuwd! Ook meteen het kookboek van Forks over Knives besteld. En lid geworden van plantmealplanner.co van High Carb Hannah. Vanochtend ontbeten met de banana pancakes.. Heb het niet eens op gekregen. Maar erg lekker!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:25

secricible schreef:
stelletje idioten zijn het. Ik weiger om die meiden ook maar met 1 euro te sponsoren. Schande voor het vak van dietist.

Hebben ze daar ook echt de papieren voor? Ik dacht dat ze niet verder waren gekomen dan een cursus of korte opleiding oid.

Wat puurder eten kan geen kwaad, maar ik zie echt veel onzin voorbij komen. Alle dierlijke producten zijn gelijk vergif, alleen de meest exotische dingen zijn goed voor je en volgens mij moet je iedere week wel aan de detox.

Citaat:
He promotes a diet based on raw plants,[22][29] stating that this has a "detoxification" effect, while no scientific basis for this sort of "detoxification" has been noted.[26][30]
He advocates that people with cancer take dietary supplements instead of getting medical treatment, which he describes as “largely a fraud.”[31]
He believes that "chemtrails" exist and are harmful to people and animals.[22][32] There is no evidence of the existence of "chemtrails", and multiple scientific agencies have explained that such clouds are merely common contrails.[33]
He has considered cocoa to be one of several "superfoods",[25][34] a marketing term with no clear definition and not in widespread use by dieticians and nutrition scientists.[35]
He says that deer antler spray is "levitational" and an "androgenic force", which he promotes and sells.[29][36]
He claims that mushrooms have an "advanced intelligence and consciousness". He has stated that mushroom spores can "levitate off the planet" and believes they are trying to "get to the center of the sun".[37] He has stated that mushroom spores originally came from "distant planets" and were "carried by cosmic winds or meteors into the Earth's atmosphere", stating "the preliminary work develops as the mushroom mycelium sets itself up to network and nourish multi-celled carbohydrate-forming organisms".[38] He has also stated that the mushrooms that grow in trees are "medicinal mushrooms".[39]
He believes vaccines are dangerous and may not work.[22][40][41]
He believes that the Earth is flat and that gravity is a hoax,[42][43][44] ideas that are considered to be pseudoscientific and are not compatible with the physical evidence of the Earth, which is spheroidal in shape.

Even wat van Wikipedia geplukt :=
Laatst bijgewerkt door shiroihebi op 12-06-17 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:29

TGH heeft best wel lekkere recepten. :D

Sharanti, wat goed dat ze rekening met je kunnen houden! :)

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:32

Picassox schreef:
PlantsTho schreef:
The Green Hapiness mag nooit meer meedoen. Zich inlaten met woo-koning en bangmaker David Wolfe -O-
http://thegreenhappiness.com/essential_ ... eten-eten/

Haha, ik ben wel benieuwd wat je hier verder van weet. Ik ben een beetje 'nieuw' in vegan land en vind de Green Happiness wel heel fijn om inspiratie vandaan te halen!

Volgens mij is het prima als je recept-inspiratie bij ze vandaan haalt :-). Maar ik zou hun voedingsadviezen/gezondheidsadviezen verder met een flinke korrel zout nemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:36

Nee, ze zijn officieel afgestudeerd als dietist Riraito en ingeschreven in het kwaliteitsregister. Helaas...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:39

TGH heeft best wel lekkere recepten. :D

Sharanti, wat goed dat ze rekening met je kunnen houden! :) En tof dat je toch gebeld hebt +:)+

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:43

secricible schreef:
Nee, ze zijn officieel afgestudeerd als dietist Riraito en ingeschreven in het kwaliteitsregister. Helaas...

Wauw, ik neem aan dat de dingen die zij zeggen absoluut niet ondersteund worden door de opleiding?

Een beetje het zelfde wanneer ik ineens vegan eten voor katten zou gaan promoten, terwijl ik toch echt heel anders geleerd heb :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:49

Riraito schreef:
secricible schreef:

Wauw, ik neem aan dat de dingen die zij zeggen absoluut niet ondersteund worden door de opleiding?

Een beetje het zelfde wanneer ik ineens vegan eten voor katten zou gaan promoten, terwijl ik toch echt heel anders geleerd heb :')

Nee, op geen enkele manier. Althans, niet toen ik de opleiding deed. Door de beroepsvereniging is ook een verklaring uitgedaan, maar hier kun je natuurlijk nooit volledig een vinger op krijgen

https://www.nvdietist.nl/homepagina-nie ... -afspraken

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:25

Hmm, interessant!

Ik had al wel vaker 'kritieken' gehoord op TGH, en ik heb het om die reden ook nooit 'gevolgd'.

Ik heb overigens wel hun boeken omdat ik er veel inspiratie uit haal qua recepten, zeker omdat ik wat af wil (blijven) vallen, vind ik het handig om te zien hoe zo'n dagmenu van ca. 1500 kcal eruit ziet. Wat betreft andere dingen als supplementen en dergelijke probeer ik gewoon normaal te blijven nadenken en met een arts of anderszins iemand te overleggen.

Ik wil graag - voornamelijk - plantaardig eten, maar er zijn gewoon momenten waarop dit lastig is en ik het op een andere manier invul. Kortom: ik volg ze niet, ik haal m'n inspiratie voor lekkere dingen er soms wel vandaan evenals wat kilo's kwijt raken op een vegan manier zonder te veel tekorten te krijgen...