Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Fitzroy schreef:Gisteren bv :
Ontbijt: 200 gr Griekse yoghurt
Tussendoor: mandarijntje (las later dat dat ook niet goed is) en gekookt ei
Lunch: salade met 75 gr kipreepjes
Tussendoor: mandarijntje en een gekookt ei
Avondeten: Thaise wokgroente, kip en bloemkoolrijst.
Dat was het wel.
, zijn wij thuis wat bewuster met onze gezondheid bezig. Zo proberen we een paar keer week te sporten en laat ik alle pakjes en zakjes uit de supermarkt liggen. Ook frisdrank en avondsnacks beperken we tot gelegenheden; als er mensen over de vloer komen of als wij zelf een avondje weg zijn. Tot nu toe gaat het ons best aardig af en ik moet zeggen, ik had er ook eindelijk ritme in gevonden ... Tot mijn man gister thuiskwam met het voorstel om minder koolhydraten te eten. Hij wil graag nog wat strakker in zijn vel zitten, maar met ons huidige patroon -hoe gezond het ook leek- wilde dat nog niet helemaal lukken. Klinkt mooi, maar gezien ik de boodschappen doe en kook, ben ik dus de Sjaak nu!
Stap 1 is het stippen van dit topic en me maar eens goed gaan inlezen. Er komen ineens 100 pagina's aan informatie en recepten (en linkjes naar nog meer informatie en recepten) op me af, dus ik heb wat te doen. Als iemand van jullie nog een goede starterstip heeft: graag!
ItsMe2 schreef:Paisano: mijn beginnerstip is: bouw het aantal koolhydraten langzaam af. Mijn fout was om gelijk heel streng koolhydraat beperkt te gaan eten. Gemiddeld rond de 42 gram per dag. Dat hield ik niet vol..
Ik zou beginnen door bijvoorbeeld de broodmaaltijd te vervangen door een koolhydraatarme maaltijd.
Ik hoorde dat als je aardappels kookt met een scheutje azijn er bij, dat de koolhydraten van de aardappels langzamer zouden worden opgenomen in je lichaam.
Iemand van jullie enig idee of dat werkelijk zo is?