Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Freya6 schreef:En wat ik natuurlijker vind, is een mening.
Als je dat ongepast vind, vind ik dat net zo ongepast als recepten met creme fraiche in een vegan topic.
Het is toch juist mooi om hierover te praten.
Ik loop er veel tegenaan dat de 'echte' die hard veganisten veroordelend en star zijn, wat ik ontzettend jammer vind.
.
Ik heb het idee dat (zeker hier) iedereen juist behulpzaam en open is. NikkiDeKerf schreef:Bedankt voor je antwoord (dat je later hebt toegevoegd), interessant om te weten
Het wordt veganisten uberhaupt aangeraden om 1 of 2x per week een onderhoudsdosering van 1000mcg B12 te slikken, maar dat is dan hetzelfde als jouw onderhoudsdosering met een gevoeligheid voor te korten, dus daar was ik benieuwd naar.
269_life schreef:Freya6 schreef:En wat ik natuurlijker vind, is een mening.
Als je dat ongepast vind, vind ik dat net zo ongepast als recepten met creme fraiche in een vegan topic.
Het is toch juist mooi om hierover te praten.
Ik loop er veel tegenaan dat de 'echte' die hard veganisten veroordelend en star zijn, wat ik ontzettend jammer vind.
Als het vegan creme fraiche is, zie ik gene probleem hoor.
Waarom vind je veganisten precies veroordelend en star?Ik heb het idee dat (zeker hier) iedereen juist behulpzaam en open is.
Freya6 schreef:NikkiDeKerf schreef:Huh, waarmee???
nou, met je oordeel dat je vragen niet beantwoord worden.
Ik heb mijn glazen bol niet bij de hand, sorry...
Met reacties typen. Maar eerst bedenken wat je precies wilt zeggen, zodat je niet achteraf nog je reacties hoeft te wijzigen aan de hand van andermans feedback
Welkom! Thuiswonend veganist lijkt me ook erg moeilijk hoor, wat dat betreft. Over honing: ik snap je idee daarachter wel, zeker wat betreft hoe goed bijen zijn voor andere gewassen, zo heb ik het nog niet echt bekeken zelf. Ik ben benieuwd of dat ook echt waar is of een iets wat je altijd meekrijgt en hoort, maar eigenlijk niet blijkt te kloppen.. eens op googletocht om dat uit te zoeken
Kunnen ze mooi mijn fruitbomen en moestuintje en de siertuin bestuiven
Er zitten er al zo weinig in de buurt. Helemaal mooi als je op die manier een zwerm kan redden van de ongedierteverdelger.
), op zich niet zo'n veganistische gedachte is, hoe diervriendelijk dan ook. Hoewel dat op zich al niet echt met elkaar te rijmen is denk ik, diervriendelijk en dieren uitroken of meenemen waar zij zo hard voor gewerkt hebben.
Een bij zal natuurlijk altijd zijn korf, volk en koningin verdedigen, net zoals een zoogdier zijn jong verdedigd, en het is ook nooit leuk om een jong te moeten weghalen bij de moeder, maar uiteindelijk ontkom je daar vaak niet aan. Mijn hond kan helaas ook niet bij d'r pups blijven
Ik denk dat het voor bijen hetzelfde werkt; als je ze bij je wil houden dan moet je af en toe de raten openen.
Slakken trouwens ook, dan wordt hondenpoep tenminste uit ons park opgeruimd.

Meer om aan te geven dat eigenlijk al dat soort problemen 'in the end' door mensen veroorzaakt worden. Ik denk dat je als veganist ook geen carnivoor huisdier zou moeten willen hebben. Tenminste, ik zou mijn carnivore huisdier écht geen vleesvervangend voedsel willen geven, want ik wil 100% het beste voor het dier, of in elk geval... wat ik denk dat het beste voor dat dier is. Dat zou dan weer iets als vers vlees zijn, maar dan zou ik weer bijdragen aan een industrie waar ik niet achter sta. Moraal: ik zou geen dier moeten willen hebben of opvangen dat van nature een vleeseter is. En misschien zelf wel helemaal geen dieren, tenzij het gaat om een vorm van opvang, van dieren die zelf weer niet afhankelijk zijn van vlees als voedsel. Moeilijk.