Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar ik denk dat dit het perfecte topic voor mijn vraag is. Ik wil graag voor mijn vriendje sushi kopen/maken/bestellen. Ik heb zelf nog maar 2x sushi op, dus heb echt geen idee hoe ik het zou moeten maken. Ik vroeg me vooral af of het een beetje zelf klaar te maken is, en waar ik het anders het beste kan bestellen in Tilburg? En ohja, ook niet onbelangerijk, van welke prijs kan ik uitgaan voor 2 personen
Het is heel goed zelf te maken Bij Albert Heijn zijn starterssetjes te koop, perfect voor de eerste keer. Er zitten Norivellen in, sushirijst, gember, wasabi, sojasaus en een bamboematje om te rollen. De set kost ongeveer 7 euro. Rijst/Norivellen/matje/wasabi is overigens ook bij Xenos en Makro te koop.
Qua vulling gebruiken wij meestal: - verse zalmfilet - verse tonijn - krabsticks (surimi) - komkommer (in lange dunne reepjes snijden) - avocado - viskuit - wasabi mayonaise (maken we zelf door wasabi en mayo te mengen) - Japanse kruiden - geroosterde sesam zaadjes
En rollen maar, en experimenteren Zo maken wij bvb spicy salmon rolls door de zalm heeeel fijn te snijden en aan te maken met wat wasabi mayonaise en Japanse pittige kruiden en dat in de sushi. Hetzelfde kan ook met tonijn of surimi als je dat lekker vind.