Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:37

Ik heb zojuist 3 potten Juvo besteld.

Nadat ik maanden geleden ben gestopt met cruesli met melk/yoghurt te eten in de ochtend, met houdbare fruitsap (slecht slecht.. haha!) heb ik echt moeite met m'n ontbijt. Het blijft bij een banaantje met wat lijnzaad, maar ik begin de laatste tijd ook ontbijt over te slaan omdat ik dan echt geen trek heb, waardoor ik daarna op werk een croissantje met een cappuccino ga halen. :=

Een smoothie heb ik 's morgens te weinig vulling aan dus wil smoothies gaan aanvullen met Juvo-poeder. Gewoon puur voor de vitamientjes en een voller gevoel. Mijn idee is: juvo-poeder, vloeistof (vers fruitsap, sojamelk of iets in die geest) en (frozen) fruit.

Wie heeft er ervaring met Juvo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:42

Ben benieuwd naar je ervaringen straks!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:42

Kom hier even binnen wandelen, wil graag gezond en afvallend eten..
Nu heb ik niet het hele topic doorgelezen, ga ik zo doen... Maar wat raden jullie aan?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 06:50

welkym xx_Lyzet. Wat goed dat je gezonder wil gaan eten. Wat voor mij een goede start is geweest voor het gezonder eten is het boek van Amber Albarda. Eet jezelf gezond, slank en gelukkig. Het is niet echt een dieetboek, meer een boek met info over eten. Hoeveel wil je afvallen? Wat weeg je nu en hoelang ben je?

Gast7391, ik ben ook benieuwd. Als het goed is wordt het vandaag al bezorgd. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:20

Gezond eten kun je hier veel over lezen, maar dit is geen afval-topic :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:13

Heb net Juvo binnengehad. Ruikt/smaakt een beetje naar brinta met bessen ofzo. Heb er nog geen smoothie van gemaakt. Ga ik morgenochtend doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:19

Is het duur?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:17

Ja het is duur. Kan er lang of korter over doen maar ik vind het best duur. :') Het is 2x zo duur als een herbalife shake. 45,- per pot. Daar zitten 15 hele maaltijden in.

Het is wel volledig biologisch, whole (dus volkoren, rijst met vlies etc) en RAW, gedroogd of gevriesdroogd, in elk geval niet verhit. De ingredienten zijn allemaal herkenbaar als product, o.a. bruine rijst, hennepzaad, gierst, amaranth, quinoa, zwarte rijst, alfalfa, broccoli, peterselie, boerenkool, pompoen, peen, biet, acerola, spirulina, chlorella, verschillende bessen, granaatappel, tomaat, spinazie, groene thee etc. Verder geen gekke e-nummers of synthetische troep.

Heb net een shake gemaakt en had verwacht dat het enorm vies zou zijn, omdat ze verder niks aan de smaak hebben gedaan, geen geur, kleur of smaakstoffen. Maar het valt me alles mee. Heb het nu aangemaakt met verse jus, een banaan en wat mangostukjes uit de diepvries. Het smaakt een beetje naar brinta met fruit. Of naar zo'n ontbijtdrink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:06

Klinkt goed en enorm gezond! Inderdaad duur, al valt het als maaltijd van 3 euro per keer wel weer mee. Vervang jij er een hele maaltijd mee?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:10

Wel m'n ontbijt is de bedoeling. En als ik vantevoren weet dat ik ergens niet of moeilijk kan lunchen heb ik ook een shake-beker dus dan kan ik een shake meenemen.

Tsja, 3 euro voor het poeder, maar daar doe ik dan ook nog 1 of 2 stuks fruit bij en iets van sojamelk of vruchtensap ofzo. Dus uiteindelijk kom je denk ik wel op 4 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:22

Mja, dan wordt het inderdaad wel prijzig. Keep us posted over hoe het bevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:33

Wat denken jullie dat gezonder is: speltmelk (met amandel) of rijstemelk (met kokos)?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:11

Ik denk speltmelk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:14

Vanwege de GI-waarde? Of iets anders?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:59

Op m'n gevoel zijn de voedingswaarden beter in verhouding, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :) Met kokos zal meer verzadigd zijn icm de koolhydraten van rijst. Spelt zal meer proteine met lage GI koolhydraten en onverzadigde vetzuren van de amandel zijn. Kijk even op de etiketten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:10

Ga ik doen! Hier alvast de rijstemelk per serving van 200ml:

- kcal: 124
- suiker (niet extra toegevoegd): 13g
- vet: 2g
- verzadigd: 1.6g
- sodium: 0.06g

Ingredienten zijn water, italiaanse rijst (17%), kokosmelk (4%), zeezout en natural coconut flavour

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:50

Ik had problemen met mn ontbijt. Wilde iets gezonds en vullends maar kon het niet vinden!
Havermoutpap vond ik echt niet te eten, werd er misselijk van.
Nu heb ik teff ontbijt van joannusmolen gevonden.
Gewoon koud met rijstmelk gegeten, is echt heerlijk! Je kunt natuurlijk varieren door er vanalles door te mengen maar ik hou wel van simpel.
Vult erg goed.
Dus zeker ook een tip!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:40

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:45

_Nelleke_ schreef:
Wel m'n ontbijt is de bedoeling. En als ik vantevoren weet dat ik ergens niet of moeilijk kan lunchen heb ik ook een shake-beker dus dan kan ik een shake meenemen.

Tsja, 3 euro voor het poeder, maar daar doe ik dan ook nog 1 of 2 stuks fruit bij en iets van sojamelk of vruchtensap ofzo. Dus uiteindelijk kom je denk ik wel op 4 euro.

ik denk dat als ik zoiets zou gebruiken , maar ook nog sap/melkachtig iets en fruit zou toevoegen ik een halve serving zou testen?
juist omdat je al een hoop toevoegt.
maar ben wel benieuwd hoe het je bevalt verder, ik zou voor de zekerheid ook wel iets van een poederproduct willen hebben staan, als ik het echt niet weet of echt haast heb, snel een shake in elkaar draaien en gaan

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:05

Maar op de verpakking staat ook dat je het met fruit en sap/melk/soja moet mengen in de blender.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:47

okay, ja, dan is idd volle serving wel een goed idee...
maar laat maar weten hoe het bevalt,ik blijf benieuwd

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:00

Hee dames zo dat is alweer een jaar geleden!

Intussen is er veel gebeurd op het gebied van voeding bij mij. Omdat ik altijd al wel heel gezond at maar mijn klachten (zoals acne en opgeblazen buik) bleven, ben ik naar een orthomoleculair tevens natuurgeneeskundige therapeut gegaan. Echt super! Maar nu moet ik wéér op een andere manier eten. Veel veten en eiwitten en het liefst zo min mogelijk koolhydraten. Ik mag voorlopig ook geen tarwe en lactose meer, daar reageerde ik heel heftig op.

Zo ziet mijn dieet er nu een beetje uit:
Ontbijt: bio magere kwark met lijnzaadolie, lijnzaad, bijenpollen en wat (zuur) fruit
Middag: of gebakken eieren, of een salade
Avond: stukje vlees met groente en soms nog sla

Ik zit nu weer midden in een kuur die ik al eerder heb moeten doen. Het is echt super heftig maar het resultaat is geweldig! Voelde me heerlijk na de eerste keer! Het is een kuur die je lever reinigt en alle stenen uit je lichaam verwijdert. Ik wist niet eens dat je stenen had??? Het is de kuur van Moritz ofzo maar ik had geen zin om dat boekje te kopen en toen zag ik dit e-book (http://www.reiniginglever.nl) en hier staat de kuur ook heel duidelijk in beschreven vind ik. Vind het echt een aanrader want ik voel me niet alleen fysiek 100x beter, maar ook mentaal! Ik heb sinds de kuur echt veel meer energie! Dus voor degeen die eventjes goed willen detoxen? haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:36

xx_Lyzet schreef:
Kom hier even binnen wandelen, wil graag gezond en afvallend eten..
Nu heb ik niet het hele topic doorgelezen, ga ik zo doen... Maar wat raden jullie aan?

Koop het boek "de voedselzandloper" en ga volgens die manier eten.
Ik was helemaal niet met afvallen bezig, wilde gewoon gezond eten maar ben in 6 weken 3 kg kwijt. En dat terwijl ik 1.70 m ben en 65 kg woog dus verder geen overgewicht had.

Als je dat boek hebt gelezen snap je hoe je lichaam in elkaar zit en waarom het op bepaalde dingen reageert. Er zijn ook kookboeken van de voedselzandloper. Je moet de eerste 2 weken echt even volhouden, je lichaam gaat echt afkicken en vraagt om alle dingen die je gewend was te eten omdat ze eigenlijk gewoon een verslaving voor je lichaam zijn.
Nu heb ik daar helemaal geen last meer van, taal niet naar zoetigheid of andere snoep, friet of wat dan ook. Mijn lichaam is nu tevreden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:46

Ik wil graag gezonder eten. Maar ik lust geen tomaatjes/ komkommer en wortels etc. Dus ik vroeg mij af wat dan wel gezonde tussendoortjes zijn en liefst niet te duur.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:56

Dan heb je nog keuze genoeg in fruit.