Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tien_

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:29

Goedemorgen :wave:

Duuk, dank je wel :D
Huttekäse, daar durf ik me nog niet aan te wagen :n Vind dat er zó vies uit zien := Maar hoe jullie het eten (met tomaatjes en zwarte peper bijvoorbeeld) klinkt toch ook wel weer lekker, misschien toch maar eens proberen dan.

Eydis, jouw avondeten klinkt lekker. Dat ga ik vanavond eten denk ik :9

Phylos :9 Dat ziet er ook goed uit!

Mijn eten van vandaag:
O: Smoothie van frambozen, blauwe bessen, granaatappelsap, beetje Biogarde, gebroken lijnzaad, gepeld hennepzaad en wat cranberries en gojibessen. Hahaha, klinkt als een hele berg, maar was een klein bakje uiteindelijk :)
L (weer verspreid over de dag): 4 volkorenboterhammen, met gebakken ei (in klein beetje kokosolie gebakken) en extra pure chocopasta (nee, niet op dezelfde boterhammen :D )
A: De wraps van Eydis
T: Appel, volkorenkoekje, nog-iets-maar-wat?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:39

O geloof me! Ik ben echt een boer betreft eten :p Alles wat nieuw is dat eet ik met veel pijn en moeite en met mn neus dicht. Haha heel triest is dat!

Maar ik lust geen tomaten.. dus ik eet het gewoon met zout en peper. En eigenlijk zit er helemaal niet zoveel smaak aan, het ziet er viezer uit dan het is.
Ik vind het vooral lekker op (afgekoeld) geroosterd brood of crackers

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:51

Inderdaad zit er aan hutekase eigenlijk geen smaak :')

Mensen ik durf geen smoothie meer te maken nadat hij de vorige keer zo goor was :') Misschien moet ik het toch eens doen! Vriendje heeft veel te veel bananen meegenomen :+ dus daar kan ik wellicht een smoothie mee maken!

Ik heb nu voor het eerst chiazaden, maar ze zijn wel anders dan ik me had voorgesteld. Het is net maanzaad. Is dat bij jullie ook, of heb ik verkeerde? :')

Mijn lijstje:
Ontbijt: 2 speltcrackers met komijnenkaas, beetje magere yoghurt met beetje honing, chiazaden, vezels, tarwezemelen
T: druiven met handje noten
Lunch: 3 speltboterhammen (2 met komijnenkaas, 1 met biologisch kokosbrood)
T: 2 biologische rijstwafels met laagje melkchocolade (zoals ik al zei, ekoland heeft veels te veel lekkere chocoladeproducten :P ze zijn wel gluten- en lactosevrij)
Avondeten: ? ik eet bij een vriendin, weet nog niet wat we gaan koken

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:58

Hee maar Vogeltje het gaat wel goed bij jou he!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:00

Thanks.. :) Ik vind het zelf een beetje tegenvallen, ik blijf toch een zoetekauw.. :P En vaak sneakt er toch nog een extra tussendoortje bij in de vorm van zoetigheid!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:01

Super netjes vogeltje! Dit word mijn planning
Prima zo of te weinig of te veel?

O: 2 speltcrackers met een ei
T: cherrytomaten en een appel
L: 350 ml yoghurt met noten, fruit, rozijnen
T: banaan
D: zilvervliesrijst, groenteburger, rode kool
T: geen idee..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:01

@Vogeltje kan je niet beginnen met een smoothie met behoorlijk wat fruit en een klein beetje groente? Heb er zelf ook niet zoveel ervaring mee maar ik weet dat als ik het een week tegen mn zin eet ik er niet meer aan ga beginnen. Vandaag 100 gr andijvie, handje blauwe bessen, halve avocado, 1 perssinasappel, stuk of 6-8 halve peertje die op ananas/cranberrie sap stonden, wat van dat sap en van healty people tropische vruchten sap met cocos . Ik proef dan steeds na ieder ingredient hoe het smaakt en doe er de volgende bij of iets meer van hetgeen ik er net ingedaan heb . heb er later nog 2 el lijnzaad en 4 el huttekase aan toe gevoegd(dat laatste eerst een beetje in een glas uitgeprobeerd) Zo kan je steeds iets bij doen en het naar je eigen smaak aanpassen(bij mij is ie behoorlijk fruitig anders vind ik het te bitter)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:10

@ MJ Je ontbijt vind ik wel een beetje karig, je kan misschien ook beter je appel en banaan omruilen. Die rozijnen zou ik bij de lunch ook weglaten dat zijn kleine suikerbommetjes (al is het wel vruchtensuiker) en ik zou er een bakje rauwkost bij eten. Als de yoghurt niet genoeg vult(of als je het te zuur vind) kan je het de volgende keer nog vervangen door magere kwark(ik koop altijd bij de Jumbo van die grote bakken Magere kwark van het merk Senoble, die is heerlijk zacht)
Eigenlijk vind ik dat je zou moeten proberen meer groenten te eten,roep het zelf wel makkelijk maar ook ik ben nog steeds aan het kijken hoe ik meer groenten in mn eten kan verwerken. Een rode paprika vind ik ook wel lekker om zo op te eten en een tomaatje met zout en peper gaat er ook wel in. Verder probeer ik wel zelf rauwkost salade te maken maar heb daar niet altijd tijd /de ingredienten voor.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:14

Migthy Joe, op zich ziet je lijstje er heel goed uit vandaag alleen is het misschien wat radicaal om zo te beginnen. Mij lijkt het namelijk best weinig en dan is de vraag natuurlijk of je het volhoudt.

Pff ik heb maar 4 uurtjes geslapen, had schoolwerk.. Heb even een goed glas citroen gedronken vanmorgen vroeg en een smoothie van zomerfruit, kokos, limoen, banaan en avocado. Oja en chia zaden.. Heb er maar 2 chlorella spirulina pillen ingeknald hopenlijk helpt het een me een beetje de dag door. Heb nu nootjes en een banaan mee naar school. Als ik thuis kom maar 2 rijstwafels of roggebrood :) Misschien gekookt eitje ofzo, ik zie het wel!

Vanmiddag weer even langs vitamin store, moet even nieuwe probiotica halen. Eens kijken hoe duur frambozenpoeder daar is. Wie weet hebben ze nog andere gadgets :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:31

Thans voor het advies. Klinkt best logisch wat jullie Zeggen :)

Rozijnen is trouwens maar een kleine eetlepel. Heb ook ongeveer 500 Gr. Cherry tomaatjes mee voor als ik trek krijg.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:53

@vogeltje M, chiazaden lijken op maanzaad inderdaad, met vocht erbij wellen ze op en krijg je een soort snot :+

Wat betreft smoothies, je kan het beste bladgroente gebruiken (romeinse sla, boerenkool, spinazie of andijvie) doe daar zoet fruit bij met een zachte structuur (banaan, uitgeperste sappen)

Denk als je banaan combineert met uitgeperste sinaasappel en dan spinazie (had ik vanmorgen) of andijvie, dan proef je de groente niet. Ik zou 75 gr. andijvie doen of 100 spinazie.

Ik eet best wel vaak mais door mijn salades, maar dan heb ik het over 2 kleine eetlepels.

Mijn lijstje:

O: 250ml lauw warm water met een uitgeknepen halve citroen (grote halve)
O (30min later): Smoothie van spinazie, banaan, 1 sinaasappel en 1 uitgeperste grapefruit + Bakje biogarde met chiazaden (1 eetlepel) en kaneel
T: Roggekracker pindakaas
L: Rauwkost salade met een beetje kip en kerriedressing
T: Appel
D: Denk dat ik de zamlwraps ga maken die ik zag staan (gewoon met gerookte zalm toch?) Anders neem ik 2 moten kabeljauw uit de over en iets van groenten erbij

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:55

Citaat:
Verder probeer ik wel zelf rauwkost salade te maken maar heb daar niet altijd tijd /de ingredienten voor.

Bij de AH heb je van de euroshopper voor 1 euro een zakje, ik doe daar vaak nog rode ui bij en een halve paprika. Klein beetje dressing eroverheen voor de smaak

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:08

Colway schreef:
@vogeltje M, chiazaden lijken op maanzaad inderdaad, met vocht erbij wellen ze op en krijg je een soort snot :+

Ik wou al zeggen, wil je zeker weten dat je chia hebt, leg ze evenin het water :P

Hier een goed begin vanochtend, gister avond ging het eten niet van harte, maar wel wat binnen gekregen en gehouden (al was bloemkool geen succes, maar vleesje ging prima)
En vanochtend lijkt alles over te zijn en is mn ontbijt (3 crackers met sla, komkommer en tomaat en een flinke eetlepel chiazaadjes) goed blijven zitten :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:10

Ik heb ook weer tijd voor een lijstje :D

O: yoghurt, banaan, aardbei, cranberries, dorset cereals, chia zaden en kaneel.
2 speltcrackers met bio jam en sandwichspread
L: een belegd broodje en verse jus of smoothie (ga lunch halen op t werk)
T: een derde komkommer, cherry tomaatjes
D: een groenteomelet van 2 eieren met courgette, champignons en paprika.
T: handje ongebrande noten

Morgen ook weer even rond neuzen bij ekoplaza. Ben trouwens wel heel tevreden over de earth line huidverzorging. Gebruik het nu een weekje maar vind het erg fijn en het ruikt erg lekker kruidig :))

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:13

Wow mooie lijstjes hoor.
Gisteravond ging het bij mij nog even mis en heb ik een negerzoen gehad en een biscuitje.
Vandaag weer proberen beter op te letten, maar wel een gekke drukke dag, dus ik ben benieuwd.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:38

Colway schreef:
Ohhh ik heb net een beetje griekse yoghurt geproefd....qua calorieen niet heel goed :+ eet iemand dit? Het was zooooooooo lekker romig

Ik gebruik het wel eens gewoon als yoghurt en doe dan muesli, granenvlokken, lijnzaad e.d. in. Maar het is wel iets zuur. En inderdaad lekker romig. Maar misschien wel wat te vet.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:46

Ik zie dat Colway begint met lauw water met citroen, kan iemand uitleggen wat voor positief effect dit heeft? Ben ik wel benieuwd naar :) Misschien dat ik dit dan ook wel wil gaan doen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:50

Huttekase is cottage cheese / paneer?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:57

Century schreef:
Colway schreef:
Ohhh ik heb net een beetje griekse yoghurt geproefd....qua calorieen niet heel goed :+ eet iemand dit? Het was zooooooooo lekker romig

Ik gebruik het wel eens gewoon als yoghurt en doe dan muesli, granenvlokken, lijnzaad e.d. in. Maar het is wel iets zuur. En inderdaad lekker romig. Maar misschien wel wat te vet.

Vond het niet echt zuur, super lekker juist? (kilo emmer griekse yoghurt van lidl) ga er 1 halen, is wel wat vet, maar zoveel vet eet ik toch niet, dus een bakje per dag kan vast wel

Ik heb nog steeds een bakkje huttekase staan, durf er ook nog niet aan te beginnen, ga ik het weekend maar eens proberen

Ga het weekend verse pasta proberen te maken met verse tomaten, verse kruiden, verse groentes, denk een gehakt vervanger erin

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:11

Nog informatief stukje over noten en eiwitrijk voedsel eten

Citaat:
De waarheid over noten, notenpasta en notenmelk
ij juist gebruik zijn noten de beste, volledige bron van eiwit, vetten en mineralen. Gangbare producten als vlees, vis en melk kennen een toenemend aantal nadelen: hormonen, varkenspest, runderziekte, zware metalen, dioxine enzovoorts.

en gezond, eenvoudig, volwaardig en krachtig alternatief zijn de noten. Helaas wordt dit voedsel in de Westerse landen te weinig gebruikt, in tegenstelling tot bij andere volkeren waar het soms wel een basisbestanddeel van de voeding is.

aarom noten (en zaden en pitjes) een gezonde, krachtige bron van eiwit, vetten en andere voedingselementen zijn; hoe we ze moeten eten en wanneer, is te lezen in het onderstaand artikel. Ook de geneeskrachtige eigenschappen komen aan bod.

Gebruik en voedingswaarde
oten in de dop zijn lang en goed te bewaren (beter dan gedopte), vooral in een glazen schaal op een droge plaats. Ze nemen weinig ruimte in en zijn eenvoudig in het gebruik:

men heeft er geen gasfornuis en geen koelkast voor nodig
ze hoeven niet in allerlei kunststoffen toestanden bewaard te worden
ze zijn milieuvriendelijk wat betreft afval
an de voedingswaarde van noten, valt gelijk op dat ze rijk zijn aan de vitaminen B1, B2, B6 en E. Ze hebben verder een hoog gehalte aan de mineralen calcium, ijzer, fosfor, kalium, magnesium, zink, koper, mangaan, selenium en chroom.

oten zijn een natuurlijk "voedingssupplement" waarvan het lichaam de stoffen accepteert en benut. Ze zijn heel geschikt bij verzwakking, uitputting, zwaar lichamelijk werk en sportprestaties.

erder kenmerken noten zich door het hoge gehalte aan hoogwaardige eiwitten en vetten, de rijkdom aan vezels en de hoge energiewaarde.

erhalve zijn noten niet "zomaar een tussendoortje bij de TV", maar moeten we ze als een volwaardige maaltijd zien, gemakkelijk te combineren met fruit of groente.

Geneeskrachtige eigenschappen
angezien men noten in zijn geheel en rauw kan eten, zijn ze eigenlijk als rauwkost, met de positieve aspecten daarvan, te beschouwen.

ij de diverse noten zijn meerdere opmerkingen te maken:

Amandelen zijn bijzonder geschikt voor lekkerbekken en leverpatiënten: het amandelvet is voor hen lichter verteerbaar dan andere vetten. Door het hoge gehalte aan fosfaten en magnesium zijn ze geschikt als zenuwvoedsel.
Walnoten zijn goed tegen stofwisselingsstoornissen als obstipatie. Ze hebben een krachtige uitwerking op de lever en de darmen.
Cashewnoten zijn goed voor de fijnproevers.
Zaden en pitjes
ok de minder gebruikte, maar even waardevolle zaden en pitjes zijn te gebruiken.

Lijnzaad is goed voor het hele spijsverteringsstelsel door de natuurlijke slijmstoffen die een antiseptische werking hebben en als glijmiddel op de darmwand dienst doen. Echter, niet meer dan een soeplepel bij andere noten of zaden gebruiken, anders komt het slijm je neus uit.
Zonnebloempitten zijn een waardevolle, vethoudende voeding. Koudgeperste zonnebloemolie is heel licht verteerbaar.
Sesamzaad is geschikt bij lever- en galaandoeningen, obstipatie en zenuwproblemen. Verder helpt het bij dauwworm, eczeem, hartklachten en ontstekingen en volgens Dr. Vogel zelfs tegen kankerwoekeringen. Ook bevordert het de celademhaling en is het goed bij huid-, haar- en nagelproblemen, daar het uitzonderlijk rijk is aan calcium, lecithine, ijzer (10mg/100g) en magnesium (347mg/100g).
Andere pitten als appel-, abrikozen-, druivenpitten e.d. kan men niet in grote hoeveelheden gebruiken vanwege het blauwzuur dat ze bevatten, een giftige stof die verlamming kan veroorzaken. Eet men bij voorbeeld een appel met de pitjes erbij, dan is er geen probleem, want de antistof tegen blauwzuur zit in het vruchtvlees van de appel. Men eet dan slechts zoveel pitjes als men appels op krijgt.
Nog meer pluspunten
mandelen, pecanoten, walnoten, zonnebloempitten en hazelnoten bevatten alle essentiële aminozuren. Mede door de binding met de essentiële vetzuren, leveren noten, zaden en pitjes de best verteerbare eiwitten voor de mens.

lle noten hebben een goede invloed op het zenuwstelsel, de hersenen, de bloedvorming en de stofwisseling.

Voor een zieke lever kunnen noten, mits matig en juist gebruikt, snel genezing brengen. Het menselijk spijsverteringsstelsel lijkt gebouwd te zijn voor het eten en de vertering van noten.
Noten bevatten minder stofwisselingsslakken zoals purinezuur (bij vis, vlees en bonen) en brengen nauwelijks verslijming met zich mee (wat melk en granen wel doen).
Noten geven een natuurlijk verzadingsgevoel door het hoge gehalte aan vezels en vetten. Men zal zich dus niet zo gauw overeten.
Noten reinigen verder het tandoppervlak en worden wel als "tandenborstel van de natuur" beschouwd.
Uitzonderingen
astanjes, eikels en kokosnoten vormen een uitzondering: ze zijn rijk aan zetmeel en men kan ze dus niet gebruiken bij fruit, zoals later wordt uiteengezet. Wel bij groente, maar weer niet bij de zuurdere groenten of vruchtgroenten (tomaat, paprika, komkommer, rabarber, courgettes, zuurkool, bloemkool, postelein, rode biet, snijbiet, spinazie).

e kokosnoot heeft de laatste tijd toch een belangrijke betekenis gekregen vanwege het buitengewoon hoge gehalte aan seleen (810 µg/100 g), dat een gunstige invloed heeft op hart en bloedvaten en op het immuunsysteem (kanker).

Minder aan te raden
ardnoten of pinda's zijn peulvruchten en geen noten. Door het roosteren, het zouten, het gelijktijdig hoge gehalte aan eiwit en zetmeel zijn ze zwaar verteerbaar en sterk zuurvormend. Ze dragen zeker niet bij tot een goede gezondheid.

itzelfde geldt ook voor tahin (geroosterde sesampasta), pindakaas en pistachenoten. De voedzame paranoot kan men ook beter vermijden, omdat hij hoofdzakelijk afkomstig is uit een streek waar de grond bijzonder vatbaar blijkt te zijn voor radioactiviteit.

Hoe noten eten
lechte ervaringen met noten komen voornamelijk door verkeerd gebruik ervan: het roosteren (alsof de natuur het niet goed heeft gedaan), het zouten (slecht voor nieren, bloeddruk, hart, vertering enz.).

oop ook liefst geen noten waarvan de schaal verwijderd is, wegens het gevaar van bacteriën en schimmels. De donkere schalen beschermen de noten ook tegen de vitaminevernietigende lichtinwerking. Ontschaald kunnen noten ranzig worden.

ortom: laat noten zo lang mogelijk gaaf!

Wat bij noten eten
oten vormen geconcentreerd voedsel en als dat vlot wil verteren, is het nodig er waterhoudend voedsel (groente en fruit) bij te gebruiken. Hiermee komen we op het aspect van voedselcombinaties, iets dat steeds beter bekend wordt.

lle dieren in de natuur (dus niet huisdieren) eten voedingsmiddelen van verschillende soort afzonderlijk en ondervinden geen spijsverteringsmoeilijkheden.

e mens husselt maar wat door elkaar heen. Voor noten geldt bijvoorbeeld dat het verstandiger is in elk geval geen notenpasta op de boterham te smeren (combinatie eiwit-zetmeel) of noten als "Tv-snack" te eten, noch noten te mengen met rozijnen of ander zoet fruit.

uiste combinaties leiden tot:

een betere vertering
afname van klachten en ziektes
geringere behoefte aan voedsel wegens het hogere rendement
minder giftige afvalstoffen veroorzaakt door mank lopende spijsverteringsprocessen etc..
oten verteren goed bij zuur fruit: aardbeien, ananas, citrusvruchten, bessen, zure appelen, druiven, pruimen, perziken, kiwi's, tomaten etc.

oten verteren ook goed bij zetmeelvrije groenten: bladgroenten, venkel, komkommer, zuurkool, courgette, aubergine, paprika etc.

oor mensen met een goede spijsvertering zijn ook halfzure vruchten mogelijk: abrikozen, bramen, mango's, peren, zoete appelen, druiven, perziken en pruimen.

Tips voor alvleesklier, lever of gal
oor mensen met een gevoelige alvleesklier, lever of gal, is het aan te raden met kleine hoeveelheden noten te beginnen en er het beste tomaten of peren bij te eten, die de werking van deze organen ondersteunen.

ok een beetje citroensap (niet bij groente) of witlof, gestoomde prei, radijsjes of een klein schijfje rammenas is hiervoor geschikt.

en doet er goed aan in het begin slechts één soort fruit bij één soort noten te gebruiken. Combineer ook liever geen noten met zaden of met tomaten met pitjes.

Wanneer noten eten?
oten zijn eiwitrijk voedsel en dienen daarom 's avonds te worden gegeten. De verklaring hiervoor ligt in de cyclus van drie van de voedselbenutting: per etmaal zijn er drie perioden van 8 uur, in welke steeds één proces het overwicht heeft

12:00 uur - 20:00 uur : voedselopname (eten en verteren)
20:00 uur - 4:00 uur : assimilatie (absorptie en gebruik)
4:00 uur - 12:00 uur : eliminatie (van lichaams- en voedselafval)
e eliminatiecyclus is de belangrijkste voor het bewaren van de gezondheid en het voorkomen van ziekte, zij verwijdert de giftige afvalstoffen uit het lichaam. Als we dit mechanisme belemmeren in zijn werking, stapelen we giftige stoffen op in de vetweefsels en in de spieren en we vragen zo gewoon om ziek te worden.

angezien eiwit de stof is die het moeilijkst afbreekbaar is, zou het onverstandig zijn 's ochtends eiwitrijk voedsel in te nemen, men dwingt zichzelf zo vervroegd over te gaan op de opnamecyclus en verhindert aldus een efficiënte eliminatie.

edereen kent wel de mensen die 's ochtends geen hap door hun keel kunnen krijgen. Ziehier de verklaring: hun lichaam is nog aan het elimineren en weigert zwaar voedsel.

's Morgens fruit
et is veel verstandiger 's morgens slechts fruit te eten, zoveel u maar wilt, liefst van één soort. Sappig, rijp fruit is de lichtst verteerbare voeding die er bestaat en belemmert de eliminatie niet.

's Avonds eiwitrijk voedsel
iwitrijk voedsel, zoals noten, eet men het best 's avonds omdat het de langste vertering behoeft. Eiwitten worden verteerd in een zuur maagmilieu en deze zure toestand van de maag kan 6 tot 12 uur duren.

n die tijd kunnen andere voedingsmiddelen, zoals bij voorbeeld zetmeel (brood, deegwaren) niet correct worden verteerd, waarbij deze voor een groot deel in vet omgezet worden.

etmeelrijke voedingsmiddelen kunnen we daarom ook het beste 's middags eten. Dit heeft ook weer te maken met voedselcombinaties: als men 's middags of zelfs al 's ochtends slecht combineert, blijft deze spijsbrok véél langer in de maag (tot 8 uur) dan wanneer de voeding afzonderlijk, of goed gecombineerd, geweest zou zijn (4 à 5 uur). Ook daarom is het belangrijk ‘s avonds eiwitrijke voeding te nuttigen.

oten met fruit eet men als de maag leeg is, als men honger heeft. Zo niet, dan is er een grote kans dat de noten slecht verteren en het eiwit grotendeels gaat rotten met alle kwalijke reukjes of andere verschijnselen tot gevolg.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:12

je mist een heel aantal hoofdletters/eerste letters van de alinea )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:18

Interessant stuk zeg!
Ik ga aan mijn tweede helft van mijn ontbijt beginnen. heb net heerlijk 35 min hardgelopen..en het was al warm!
Nu ontbijten, omkleden en lekker met paard aan het werk in de zon

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:21

Ja klopt eerste letters missen, geen idee waarom, maar tis leesbaar toch? Beetje puzzlen, vond het wel erg interessant

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:21

Goedenmorgen!

Eydis, lekker avondeten had je! Heb je de chiazaden van te voren laten weken of strooi je ze er gewoon overheen? Ik wil vanmiddag ook de zaden kopen voor in een smoothie. Maar op internet stond dat je ze eerst moest laten weken.

Wil vanmiddag chiazaden, boekwijtmeel, ongebranden noten, diepvries zomerfruit, gewoon fruit, quinoa, spelbrood & speltcrackers halen.

Ik heb vanmorgen een smoothie gemaakt van 2 kiwi's, 1 peer, beetje melk en water. Maar de kiwi was echt te overheersent in de smoothie. Vond hem dan ook echt niet lekker, maar toch opgedronken. Er wacht nog een glas in de koelkast. Om de smoothie wat steviger te maken, kan je er dan zemelen bij doen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:27

Jahoor dat kan prima, ik vind waterig juist lekker, brrrrr dat paperige, ik heb hem vanmorgen opgelepeld, anders had ik weer 500ml (als gisteren) *burp*