Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:35

Die dingen hebben ze hier bij elke supermarkt waar ik kom. :j

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:40

Nathalie schreef:
Die dingen hebben ze hier bij elke supermarkt waar ik kom. :j

beter, heb je ze al geprobeert?
ik zal eens gaan kijken in de "grote" AH bij ons in de buurt

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:43

Monique1985 schreef:
Gewoon op de puntjes plakken.. Iets een deukje er al vast in maken en dan erop drukken (heel voorzichtig) en een dag laten drogen! De grote bolletjes bij de strik is van fondant gemaakt. De kleine bolletjes zijn eetbare bolletjes. Hoe noem je dat eigenlijk? Zelfde als de zilverballetjes. Deze kan je halen bij de Hanos.

Ok thanks :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:46

Monique1985 schreef:
Maar even over dat 'commentaar' kan daar ook tegen hoor! Is alleen maar goed en leer je van en dan let je er de volgende keer ook op. Alleen vind ik soms dat beginners over het hoofd worden gezien.. Zoals Frensie heeft nu al 2x taarten hier neergezet en na mijn idee reageert niemand/of zeer weinig mensen daarop. Best jammer, want ik weet nog hoe trots ik was op mijn eerste taartjes! Maar natuurlijk is niemand wat verplicht :)

Thanks Monique! Ben er ook best trots op, haha, anders had ik ze niet gepost!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:47

Die marsepein hebben ze bij ons in de kleine AH van het dorp ook. Het zijn alleen echt kleine pakjes. Kwaliteit heb ik verder geen idee van, ik haal mijn marsepein meestal bij de Makro. Die is net zo ver voor mij als de AH.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:52

_Jessie schreef:
Hoe doe je die nougatine er tegen aan gedaan dan kinke? er in dopen lukt niet echt :')

Men neme een grote hand vol.....en duwt die tegen de zijkant van de taart.....wordt een zootje maar blijft wel plakken :D
Vlokken zal ook vast wel kunnen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:52

Ik heb dat 'supermarktspul' dus gebruikt voor mijn eerste cupcakes ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:53

PriscaZ schreef:
Kinke: waar heb je die chocolaatjes gevonden? Ik hen zaterdag mijn eerste slagroomtaart genaakt, maar kon die nergens vinden. Mooi gelijkmatig afgewerkt trouwens!

Gewoon in de supermarkt bij de bakspullen van dr.oetker

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:54

Falona schreef:
Die marsepein hebben ze bij ons in de kleine AH van het dorp ook. Het zijn alleen echt kleine pakjes. Kwaliteit heb ik verder geen idee van, ik haal mijn marsepein meestal bij de Makro. Die is net zo ver voor mij als de AH.

haha das ook handig,
ik werk meestal met fondant.

ik ben wel eens benieuwd wat jullie fijner en lekkerder vinden marsepein of fondant.
ik vraag het wel volgende toppic haha

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:57

Foutje, moest een pb-tje zijn :)
Laatst bijgewerkt door Kinke op 23-05-11 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:09

Hmmmm, ik heb nog een paar vraagjes:
Hoe voorkom je dat je fondant bloemen broos worden? want die van mij op dit taartje waren wel heel fragiel en met het maken zijn er ook al een paar stuk gegaan als ik ze voorzichtig wou verplaatsen. Steeds pas als ze al droog waren. Bij 1 vielen gewoon de helft van de blaadjes er af! Maak ik ze dan gewoon te dun ofzo?

En, wat is een lekkere maar hele frisse vulling? Ik zat zelf de denken dat je misschien ook wel een kwarktaart vulling er tussen kan doen, of zou dat niet werken?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:11

Ik lees hier vaak dat mona toetje kwarktaart citroen erg fris is, volgens mij?
Die ga ik van de week ook gebruiken denk ik. :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:23

Hoe doen jullie dat dan? zon kwarktaartcitroen ertussen? Ik wil zelf ook wat frisse ideeen opdoen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten hoe het moet _O-
Ik had trouwens vorige week nog een taart (proberen) te maken met een vriendin van mij. Alleen hadden we geen bakmix meer, toen een recept van iemand gekregen. Resultaat: Helemaal mislukt _O- Als je er kei hard op stompte kwam er nog geen een mm beweging in :') toen helemaal verkruimeld want de randjes waren wel erg lekker, die waren ook gaar :j En hup, weer terug in de oven. En weer een nieuw resultaat: Helemaal zwart en dikke rook kwam er van af, we waren hem er vergeten uit te halen O:) :')
Ik ben ook van plan om wat meer te posten, en als iedereen maar iets een beetje meer post komen we al een heel eind!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:23

Hij is er! Deel 16!

LauraMc @ [VT] Taarten decoreren XVI

Alleen de afbeeldingen doen het niet, ze zijn te groot als ik ze van Photobucket af haal, hoe verander ik dat? Ik heb het laatste tekentje in de [/img] bewust veranderd zodat de linkjes naar de foto's er nog wel staan..

Edit; Lekker saai zo zonder plaatjes! Heb de quotes eruit gehaald, wordt het zo onoverzichtelijk van..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:28

@ Kinke: Je staat erin! Waar woon je? Dan pas ik dat nog even aan :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 18:52

_Jessie schreef:
Hoe doe je die nougatine er tegen aan gedaan dan kinke? er in dopen lukt niet echt :')

Ik leg een strook bakpapier klaar en strooi daar de nougatine op. En dan de taart optillen/kantelen en voorzichtig in de nougatine indrukken.
Dan is het wel zo handig als de bovenkant nog niet afgesmeerd is, anders krijg je zo'n vieze handen :+

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:57

LauraMc schreef:
Hier heb je helemaal gelijk in :j . Vond het ook erg jammer dat ik maar erg weinig commentaar kreeg op één van de eerste taarten die ik had gemaakt. Je wil toch dat mensen er iets van zeggen al is het dan mischien niet altijd leuk, maar daar leren we wel van.
We zitten samen in een topic en dan is het voor iedereen wel zo leuk om een berichtje te krijgen over de taart die je hier laat zien.
Maar goed, iedereen is hier vrij in natuurlijk en niets verplicht ;) .

Bijvoorbeeld dat je pas een taart mag plaatsen als je commentaar over die daarboven hebt gegeven? Of hebben wij zulke regeltjes niet nodig :P[/quote]

:') Geloof dat we dat niet nodig hebben toch? 8-)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:17

Wat een rust hier zeg!
Ik ga morgen weer aan de bak. Taart maken voor vader van vriendin die 50 word. We gaan een vissers taartje maken dus nog even een ontwerpje bedenken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:25

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:27

Zo goedemorgen :o schaamt zich dood. Vond het al zo verdacht. Gaat zich melden in nieuwe topci :+