Ja? Ik dacht al zoiets, maar witte marsepein is dus echt wit, en de blanke wat meer gebroken wit? En is de witte marsepein ook om te bekleden of alleen decoratie?
Nou vanmiddag gaan winkelen bij de taart en decoratie in Geldermalsen
Uur binnen geweest, meer dan een mandje vol en ruim € 101 afrekenen maaaarrr... hoop spullen rijker!!
Had nog een vraagje.. Heb ook clikstix gekocht, het alfabet.. En ik snap dat je het er makkelijk uit kan drukken maar hoe krijg je eerst de marsepein er tussen?
astriidj
Geplaatst: 06-03-10 15:57
Iemand ervaring met de witte gelkleurstof van Wilton? *klik* Wordt de blanke marsepein dan ook echt goed wit of kan je beter witte marsepein kopen?
Binnenkort moet ik er toch aan geloven, met lichtroze
hobbelheks
Geplaatst: 06-03-10 17:26
astriidj schreef:
Iemand ervaring met de witte gelkleurstof van Wilton? *klik* Wordt de blanke marsepein dan ook echt goed wit of kan je beter witte marsepein kopen?
ja die heb ik je marsepein wordt wit maar ook wat plakkerig, ik durf nog steeds geen witte taart te maken iik vind het niet heel fijn, de gel werkt een stuk beter
Hey als je bokkenpootjes vullign maakt heb je dan niet vreselijk veel? er moet namelijk een hele pak in. En wij hebben ook geen keukenmachine, is dat een groot probleem?
imd
Geplaatst: 06-03-10 19:50
Nee, je kunt het gewoon stampen. Bijvoorbeeld tussen een theedoek en met de vleeshamer slaan, of met je handen platdrukken, of erop gaan zitten, wat je maar wilt
Nou ik heb weer gefreubeld, werd een beetje een haastklus. Heb een stouttaart gemaakt volgens het recept van Wendy (met guinnes bier ). En dan bekleed als een amstel-dop. Helaas werkte er niets mee, die stouttaart kwam eruit als een flinke cake. Er zat dus ook een flinke scheur in en tijdens het vullen en afstrijken met botercreme viel de cake zo ongeveer uit elkaar. De botercreme werd ook niet goed zacht, ondanks dat ie al de hele dag buiten de koelkast had gestaan, tijdens het uitsmeren viel de rest ook uit eilkaar. Ik had ook niet genoeg witte marsepein meer, had het logo eerst gemaakt, maar had beter eerst de boel over de taart kunnen leggen en dan de rest van het logo erop ploffen. Nu moest ik dus van 2 stukken witte marsepein de rand bekleden.
Conclusie, SOEPZOOITJE!!! Partij hobbels en bobbels waar je naar van wordt . Beetje jammer weer.
laura1987
Geplaatst: 06-03-10 22:39
Mijn broer wilde een slagroomtaart, dus die kreeg hij.
Hij is gevuld met slagroom en aardbeienjam, afgesmeerd met vanille-botercreme.
De nogatine links lag los, omdat we daar wat van gebruikt hadden om de "kale" plekken op te vullen
@hypolyte behalve de bobbels ziet hij er toch super uit!
We hadden de zijkant afgesmeerd met botercreme, dan maak je van aluminiumfolie een lang strookje/ gootje en daar doe je de nougatine in. Vervolgens rol je de taart hier een aantal keer doorheen tot hij helemaal onder zit.