Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
goeroe schreef:Als je nou erg lief voor ze bent en regelmatig iets lekkers voor ze meeneemt worden de wilde bramen misschien vanzelf tammer?
anneliesdj schreef:Volgens mij zijn wijnbessen wat later hoor, bij mijn ouders gebeurt er ook nog niet zoveel, ook niet bij de frambozen.
Is hij wel goed aangeslagen toen je hem plantte vorig jaar? Ik geloof dat wijbessen juist niet zo van zuur houden, heb je de aarde uit het plantgat gemengd met potgrond oid? Dat is wel aan te raden namelijk, hij wortelt niet zo diep dus je kunt vrij makkelijk een eigen stukje grond maken voor hem.
Je zou hem nu ook een lading compost kunnen geven, evt. gemengd met wat potgrond of tuinaarde. Beter compost dan koe of paardenmest maar je kunt het ook mengen, beetje mest vinden ze wel lekker.
Staat hij op de wind? Zo ja, dan even verzetten, ze houden niet van wind.
imd schreef:Hoe moet je een framboos stekken? Gewoon tak knippen en weer in de grond zetten?
avaluna schreef:@Annelies: dank je!
Ook flink aan de slag in jullie nieuwe tuin?
ranna schreef:imd schreef:Hoe moet je een framboos stekken? Gewoon tak knippen en weer in de grond zetten?
Aan de nieuwe stekken, die uit de grond komen dus, zitten wortels. Met wortel en grond er uitspitten en verpoten. Heel simpel
Charlot schreef:Ik heb me net een rozemarijnplant weest gaan halen! Is een erg grote plant voor 3 euro! Weet er iemand of dit winterhard is? Want ik had me twee jaar geleden ook al eens 1 gekocht en die is de grond in gedoken.