vegatarisch... gezond??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: vegatarisch... gezond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:01

Ja he? Op een wit bolletje, eventueel met nog iets van sla, maar "kaal" ook zooo lekker! Jum!

Vega broodje bapao is ook lekker ja! Wel die van de AH dan Haha! Bloos moet je alleen niet te vaak eten, het is zo'n vies klef bolletje Nagelbijten / Gniffelen maar voor af en toe.. jum!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:21

ik had eerst iets vega's voor op m'n boterham Misselijk niet te eten (vind ik) net zo als die vega knakworstjes Misselijk
ik weet niet of het heel gezond is die dingen maar ik eet ze niet meer Tong uitsteken
de rest van alle vegadingentjes eet ik braaf op, net zoals elke dag fruit en een vitamine C tablet. Wat eten jullie trouwens allemaal?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:07

Vales,vegetarische smeerworst met tuinkruiden,geitenmelk(gezonder) en alles wat spirituele voeding is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:37

Mag ik vragen wat spirituele voeding is? Lachen

Wat ik eet aan vegetarisch? Nouhou.. meestal bij het diner gewoon wat van Tivall, maar net wat m'n moeder uit de diepvries heeft gevist. Of anders eten we een compleet vegetarische schotel (tot grote vreugde van m'n carnivorische broertje Rolleyes Vork )
En verder dan af en toe vegetarisch broodbeleg, maar dat is zo duur! En een gekookt/gebakken eitje op brood, dat soort dingen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:15

Berdien schreef:
Mag ik vragen wat spirituele voeding is? Lachen

Wat ik eet aan vegetarisch? Nouhou.. meestal bij het diner gewoon wat van Tivall, maar net wat m'n moeder uit de diepvries heeft gevist. Of anders eten we een compleet vegetarische schotel (tot grote vreugde van m'n carnivorische broertje Rolleyes Vork )
En verder dan af en toe vegetarisch broodbeleg, maar dat is zo duur! En een gekookt/gebakken eitje op brood, dat soort dingen.

Ik heb vega broodbeleg, geloof dat het 1,29 kost. Vind ik persoonlijk niet duur. De vega pate´s zijn duurder.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:21

Spirituele voeding ook wel passende voeding genoemd,zorgt er onder andere voor dat je af valt en op gewicht blijft.In het begin ga je erg ontslakken,maar je eet dus alleen het voedsel dat bij je past.Je zit dan goed in je energie laag,en je voelt je ook erg goed.Zo wel geestelijk als lichamelijk, als je passende voeding neemt heb je ook geen vreetbuien en heb je ook geen behoefte aan snacks tussen door.Kort om je kan de hele wereld aan zeg maar.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:27

En hoe weet je dan welk eten bij jou past? Bloos

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:37

Fonds Delnoodz heeft er een boek over geschreven, daar staat ook in hoe je weet wat er bij je past.Je kan ook de vaga test methode toepassen, maar dat staat ook in het boek. Maar ik wist ook al snel wat er bij mijn huisgenoten paste,das wel handig want ze eten dan altijd hun bord leeg.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:43

Heb je een titel van het boek toevallig? Dan ga ik eens google´n.

Het boek van Gillian McKeith is ook een aanrader! Zij is bekend van haar tv serie op RTL4 Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:49

Het boek heet spirituele voeding.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:11

Ik heb gister nog een Valess-ding op jammie Haha!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:25

O, die lust ik niet. Bloos

Ik las vandaag in het Vega-HK topic dat er ook vega rookworst bestaat. Die wil ik wel eens uitproberen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:04

Is lekker hoor! Doet mijn mams er ook altijd bij als we stamppot eten. Ik heb dan wel de Tivall rookworst Ja *zweert bij Tivall*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:08

IEH, ik snap echt niet dat jullie die naar vlees smakende vleesvervangers nog lusten. Die gaan er bij mij dus écht niet in.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 07:50

De groente burger vind ik erg lekker, de rookworst vind ik niet lekker.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:47

Nouks schreef:
IEH, ik snap echt niet dat jullie die naar vlees smakende vleesvervangers nog lusten. Die gaan er bij mij dus écht niet in.

Het smaakt naar mijn idee niet naar vlees hoor Haha! en al was dat wel zo, zolang het maar geen écht vlees/vis is, eet ik het wel. Vork Bedoel het is iets plantaardigs wat ik eet en geen dier. Bloos

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:11

Maar sommige smaken wel verdacht veel naar echt vlees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:48

Behalve dat, heeft het ook vaak de structuur van vlees. Dat krijg ik echt niet meer door mijn keel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:30

Volgens mijn carnivorische broertje proef je dat het geen vleesstructuur heeft, en smaakt het ook niet naar vlees.
Ik vind een groenteburger, italiaanse carre of paprika geval ook echt niet naar vlees smaken hoor Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:06

Berdien schreef:
Volgens mijn carnivorische broertje proef je dat het geen vleesstructuur heeft, en smaakt het ook niet naar vlees.
Ik vind een groenteburger, italiaanse carre of paprika geval ook echt niet naar vlees smaken hoor Scheve mond

Nee, die niet. Maar ik doelde op het "nepvlees": de vegetarische rook"worst", het nep"gehakt" enzo.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:17

ik heb het ook niet zo op het "nepvlees" ulghiebulghie. De groenteburgers van de Mac zijn lekker (ook lekker slecht) en bapaobroodjes van de AH (uit de vriezer) Groentekroketten zijn ook lekker, en voor de rest eet ik overmatig veel groenten en drink veel zuivel enz. Af en toe een gebakken ei of ei uit de magnetron bij het avond eten of paar stukjes kaas. Ik let vooral op groene groenten (ijzer) en heb altijd een potje vitaminen staan, als ik me moe begin te voelen neem ik die een week en kan ik weer lekker verder.
Ik had laatst bij de wok een stuk vlees in mijn mond...ik was bijna aan het nekken door de structuur van het vlees geeneens de smaak... ik was heeeeel snel hij het toilet Haha! hihi

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:54

Dat nep-gehakt vind ik niet echt op vlees lijken hoor. Maar misschien bedoel jij een ander merk natuurlijk. Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:56

Dat nep gehakt is lekker hoor, het is ook lekker rul.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 18:18

ik vind juist die niet lekker, maar die vega ballentjes met sate saus.... als ik er al aan denk:P die zijn egt super lekker

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:03

*denkt aan Quorn steak met peper Ja*
Hmm Vingers aflikken
Die zijn echt lekker Schijnheilig