Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Romana_ schreef:en 4x per week bodypump is dat goed? Of kan ik beter wat anders gaan doen bij de sportschool..?
Laura schreef:Water drinken is nodig als je veel eiwitten eet. als je intensief sport, wil je dat je je spieren behoud, dan heb je eiwitten nodig. Maar eiwitten zijn zwaar voor je nieren. Dan heb je veel water ndoig om ze door te spoelen
Refeed of Carb cycle is idd goed voor je stofwisseling, maar daar zitten wel weer haken en ogen aan. Wat je eet, hoe verdeeld, wanneer, etc
Spetterlover schreef:delerium, kijk eens naar het programma Wat je eet ben je zelf.
Moet je eens opletten hoeveel motivatie je daar van krijgt!
SuperSmurf schreef:
ik ben nu een boek aan het lezen over sportvoeding en ben er nog niet helemaal in thuis, maar vraag me nu toch wat af. In dit boek word namelijk gezegd dat je als je intensief sport, veel koolhydraten moet eten. Deze worden tijdens het trainen dan omgezet in glycogeen (?) en deze zorgen ervoor dat je energie hebt tijdens het sporten. Deze voorraad is echter niet onuitputtelijk en moet dus goed bijgevuld worden, zowel voor, eventueel tijdens en na het sporten. Tijdens het trainen haal je inprincipe de meeste energie uit de koolhydraten en minder uit de eiwitten.
Ik weet nog dat jij mij ooit eens vertelde dat ik meer eiwitten zou moeten eten, maar dat is nu dus tegenstrijdig met wat er in het boek staat, aangezien die zegt dat je inderdaad wel méér eiwitten moet eten als je intensief sport, maar dat het geen zin heeft om extra veel te gaan eten om je spieren te behouden.
Wat ik nu ga zeggen weet ik niet zeker, moet ik even nazoeken, maar volgens mij zeggen ze ook dat je wanneer je te weinig koolhydraten eet en toch intensief sport, je zelfs spiermassa verliest, omdat je eerder over gaat op het verbranden van de eiwitten, maar deze niet genoeg energie leveren om intensief te kunnen sporten. Hoe het precies zit weet ik zo even niet en het boek ligt this, dus kan nu niet kijken ook.
Mocca schreef:Spetterlover schreef:delerium, kijk eens naar het programma Wat je eet ben je zelf.
Zo, krijg ik ook zeker motivatie van.
Ten eerst al omdat ik nooit zo wil worden, en ten tweede wordt ik gewoon misselijk als ik zie wat die mensen allemaal naar binnen werken.
ninja2 schreef:Spetterlover schreef:delerium, kijk eens naar het programma Wat je eet ben je zelf.
Zo, krijg ik ook zeker motivatie van.
Ten eerst al omdat ik nooit zo wil worden, en ten tweede wordt ik gewoon misselijk als ik zie wat die mensen allemaal naar binnen werken.
Spetterlover schreef:Ooh op die manier, ja ik snap het.
Maar goed, ik raak er in elk geval gemotiveerd van, dat bedoelde ik ermee.
Snap best dat het bij die mensen dieper zit, die zullen zelf ook wel in zien dat het echt niet normaal is waar ze mee bezig zijn, maar gewoon niet kunnen stoppen.
Laura schreef:
Jaja, het is lastige materie
Even ingaande op wat je zegt: 'als je veel sport moet je veel koolhydraten eten'. Niet per definitie, want wat voor sport doe je, en wat wil je bereiken met sport? Train je voor een marathon, dan heb je energie nodig om je prestatie omhoog te brengen. (mn cardio) Train je voor een fitnesswedstrijd dan heb je eiwitten nodig om je spieren op te bouwen (kracht of definitie) Dus die uitspraak is vrij relatief.
Koolhydraten worden idd omgezet in glycogeen. Train je dit op, dan gaat je lichaam andere reserves aanbreken. Oftewel: de vetverbranding. Daar komt ook het hele 'minder koolhydraten is beter vetverbanden' uit voort. En de statement: eerst kracht, dan cardio (want krachttraining put de glycogeenvoorraad uit, waarbij cardio een beetje van beide neemt. Dus als je glycogeen leeg is en je gaat cardioeen, zit je direct op je vetverbranding)
Oftewel: als jij sport met doel tot vetverbranding, ben je met veel koolhydraten niet gebaat. Je moet er inderdaad voor oppassen dat je lichaam niet gaat putten vanuit de spierenreserves, ipv de vetreserves, en dat voorkom je kortgezegd door niet té lang en té intensief te trainen, en direct na je training (snelle) eiwitten te nemen waardoor je lichaam die direct opneemt en voor spierherstel gebruikt.
Snappe?Als je boek het anders zegt roep maar hoor, ik leer ook graag bij
. Ben je die van Tom Venuto trouwens nog doorgekomen?
ninja2 schreef:Spetterlover schreef:Ooh op die manier, ja ik snap het.
Maar goed, ik raak er in elk geval gemotiveerd van, dat bedoelde ik ermee.
Snap best dat het bij die mensen dieper zit, die zullen zelf ook wel in zien dat het echt niet normaal is waar ze mee bezig zijn, maar gewoon niet kunnen stoppen.
Maar dat geld bij iedere verlaving denk ik en niet alleen bij mensen met een eetverslaving. En niet alle dikke mensen hebben een eetverslaving.
Bramblerose schreef:Ja dat is ook prima, alleen het probleem is dat die mensen niet gemotiveerd kúnnen raken, zijn gewoon verslaafd en daarom denk ik wel 3x na voor ik oordeel, snappie?
Begin van deze pagina zet Godie een supergoeie manier van eten neer! En belangrijk daarbij is om 1 of 2 x in de week ook iets lekkers in te plannen, want niemand houdt dat strikte gedieet vol!